24 czerwca
Thema: Podsumowanie zajęć z języka niemieckiego.
Drodzy Uczniowie klasy 8
Proszę o wypełnienie ankiety, która pozwoli mi spojrzeć na moją pracę „Waszymi oczami”
Proszę o rzetelne i szczere odpowiedziJ Jest to zadanie na dziś, w związku z tym proszę przesłać mi ją jak najszybciej. Potraktujcie to jak zadanie domowe. Ankiety pobierzcie tutaj, albo odczytajcie maila .
Czekam na wypełnione ankiety
ankieta__ewaluacyjna_z_jezyka_niemieckiego.docx |
...........................
19 czerwca
Thema: Wir besichtigen die Städte in Deutschland/Zwiedzamy niemieckie miasta
Proponuję dziś zwiedzić główne niemieckie miasta jako ćwiczenie podsumowujące naukę języka niemieckiego. Zapraszam na wirtualne spacery:
https://www.youtube.com/watch?v=KnAbCbu5u54
https://www.youtube.com/watch?v=r2dXQrLwM1Q
https://www.youtube.com/watch?v=B4ZpRI-hXVA
https://www.youtube.com/watch?v=NG0-DXfutqc
GUTE REISE !
........................................
10 czerwca
Temat: Powtórka przed egzaminem
W ramach powtórki przed egzaminem proszę napisać dłuższą wypowiedź (jest to jedno z zadań egzaminacyjnych) na temat:
Po powrocie z przyjęcia urodzinowego u twojej koleżanki z Wiednia, w e-mailu do niej:
- pochwal sposób zorganizowania przyjęcia
- wyraź pozytywną opinię o jednym z serwowanych posiłków
- zaproś ją na swoje urodziny
............................................
5 czerwca
Thema: Presse /Prasa
Zad. 1 s.121-122 w podręczniku – odpowiedzi wpisujemy do zeszytu.
Zad. 3 ankieta dotycząca czytania prasy
Ćwiczenia: 31 s.84, / ćw. 32, 33, 34 s. 85-86
W środę 10 czerwca konsultacje godz. 10.00
...............................
3 czerwca i 4 czerwca
Thema :Fernsehen macht den Sport popular/ Telewizja popularyzuje sport. Dyscypliny sportowe. Czas przyszły Futur I
Ten temat przewidziany jest na dwie jednostki lekcyjne.
W podręczniku s. 116 w zad. 1,2 i 3 na 117 są słówka związane ze sportem. Zapoznajcie się z nimi, przetłumaczcie i wykorzystajcie w zadanych ćwiczeniach.
Czas Futur I to czas przyszły i tworzymy go z czasownikiem werden na drugiej pozycji i głównym czasownikiem na końcu zdania. (Budowa zdania jest teka, jak z czasownikami modalnymi).
Grammatik 4 s.117, tabela 11 s.136 zawierają przykłady zdań w czasie Futur I.
Do zeszytu wpiszcie 3 wybrane zdania w Futur I.
Ćwiczenia w czytaniu: podręcznik s. 118 zad. 5 i 6.
Ćwiczenia gramatyczne i leksykalne: zeszyt ćwiczeń, s. 80 ćw. 22 i 23, s.81 ćw. 24 i 25, s. 83 i 84 ćw. 29 i 30 ( to ćwiczenie utrwala rekcję czasownika-w podręczniku s.138 są czasowniki z przyimkami)
.........................................
29 maja
Thema: Fernsehen und seine Magie/Telewizja i jej magia . Zdania przydawkowe.
Do zeszytu proszę wpisać słówka i przetłumaczyć je, korzystając ze słowniczka:
das Fernsehen-
fernsehen-
der Fernseher-
läuft im Fernsehen-
Thriller-
Wissensmagazine-
Politik-
Horrorfilme-
Quizshows-
Nachrichten-
Fernsehserien-
Dokumentarfilme-
Zeichentrickfilme-
Komödien-
Lotteriegewinnshows-
Te słówka ułatwią wam zrozumienie zdań z zadania 2 s. 112
Jak widzicie w programie telewizyjnym w pierwszej kolumnie zawarto godziny i stację telewizyjną( RTL, ZDF, Sat1 itd.), a w drugiej nazwy filmów i programów z czasem trwania.
Przepiszcie zdania do zeszytu uzupełniając luki:
1.Der junge Mann, der sich für Sport interessiert, und der gern Thriller sieht, kann sich (nazwa programu) um (godz. rozpoczęcia) Uhr auf ZDF und (inny program) um (godz. rozpoczęcia) auf WDR ansehen.
Uwaga: um – przy podaniu godziny
auf- przy nazwie stacji (auf RTL , auf ProSieben)
Zdania te nazywają się przydawkowe i zastosowano w nich tzw. zaimek względny.
Przeczytajcie wnikliwie Grammatik 3 s.113 i zajrzyjcie do Tabeli 19 s. 137.
Zaimek względny to der, die, das i die (w l. mnogiej). Wyglądają jak rodzajniki określone, ale tłumaczymy je który, która, które, którzy.
Zdania przydawkowe określają nam bliżej podmiot.
Das Auto, das hier steht, gefällt mir sehr.
Auto, które tu stoi, bardzo mi się podoba.
Die Frau, die eine Katze hat, ist sehr nett.
Pani, która ma kota, jest bardzo miła.
Uwaga, zaimek względny wyrzuca czasownik (steht, hat)na ostatnią pozycję , ale nie na koniec całego zdania, tylko w środkowej przydawkowej części. ( zaznaczonej pochyłym drukiem)
Wykonajcie ćw. 16 s.76 i ćw. 17 s.77.
Termin : 3 czerwca (środa)
.............................
28 maja
Thema: Das Handy ist nützlich/telefon jest potrzebny. Ćwiczenia utrwalające budowę zdania
Dzisiaj utrwalamy konstrukcję zdań z bezokolicznikiem z zu
W tym celu wykonajcie ćw.9 s.73, 10, 11 i 12 s. 74
Proszę odesłać zadania do poniedziałku 1 czerwca.
....................................
27 maja
Thema: Das Handy ist nützlich/telefon jest potrzebny. Zdania z bezokolicznikiem z zu.
Dzisiaj poćwiczymy zdania z bezokolicznikiem . W języku polskim też mówimy np.
Mam ochotę jeść lody.
Nie mam czasu czytać gazet. (jeść i czytać to bezokoliczniki)
Podobnie tworzymy zdania w języku niemieckim, ale musimy pamiętać, żeby dodać „zu” przed bezokolicznikiem lub między przedrostek i temat w czasowniku rozdzielnie złożonym.
Przeanalizujcie tabelę gramatyczną 20 s.138 i zwróćcie uwagę, gdzie jest „ZU” w zdaniach.
Do zeszytu przepiszcie zdania z Grammatik 2 s. 109 w podręczniku uzupełniając luki ( korzystajcie ze zdań w zadaniu 2 s. 108).
Następnie wykonajcie zadanie 3 s. 109.
Proszę odesłać zadania do piątku 29 maja.
Osoby o nr 2, 3, 4, 9 i 11 - macie bardzo duże zaległości w odsyłaniu wykonanych zadań. 29 maja będę oceniać aktywność w czasie nauki zdalnej. Proszę wszystkich o odsyłanie swoich zadań w podanych terminach.
..............................
22 maja
Thema: Kommunikation unter uns/Porozumiewamy się między sobą. Zdania podrzędnie złożone.
Wiecie, że zdania mogą być połączone spójnikami. Każdy spójnik wymaga odpowiedniego szyku zdania( kolejności podmiotu i orzeczenia) . W podręczniku s.136 i 137 macie tabelki gramatyczne nr 12 -19 z przykładami zdań z danymi spójnikami. Przejrzyjcie je proszę.
W naszym temacie mamy dzisiaj zdania z „dass”.(tabelka nr 18).
dass - że
W podręczniku s.106 jest zadanie 5. Macie tu zweryfikować, kto mówi w tym zdaniu. Aby to zrobić trzeba wrócić do zadania 4 s.105 , przeczytać i zrozumieć wypowiedzi osób.
I najważniejsze:
Konstrukcja z dass wymaga czasownika na końcu zdania.
Kasia sagt, dass die Katze Schwarz und klein ist.
Ale można powiedzieć to samo, łącząc dwa zdania przecinkiem, nie używając spójnika.
Kasia sagt, die Katze ist schwarz und klein.
W drugim przypadku nie przestawiamy czasownika. (jest prościej)
Notatka w zeszycie: data, temat, zdania z zadania 5.
W ćwiczeniach s.71 ćw.4, s.72 ćw.5.
Pamiętajcie, dass wyrzuca czasownik na koniec zdania!!!
Termin: 27 maja
...............................
21 maja
Thema: Kommunikation unter uns/Porozumiewamy się między sobą. Ćwiczenia leksykalne
Zapoznacie się ze słownictwem dotyczącym nazw urządzeń , wynalazków i czynności służących porozumiewaniu się ludzi między sobą.
W zeszycie wpisujemy datę, temat oraz słówka z podręcznika s. 104 z zad. 1 i 2 z żółtego pola(nazwy urządzeń ) i tłumaczymy je.
Zacznijcie od słówka:
erfinden – wynaleźć
a dalej z podanych zadań .
Uwaga: w zad. 2 w chmurce podano wam zapis w formie zdań, w których podaje się określenia typu:
- im fünfzehnten Jahrhundert – w piętnastym wieku,
- Achtzehnhundertsechsundsiebzig- 1876 ( chodzi o rok i w takim przypadku czytamy 1876 jako 18 setek siedemdziesiąt sześć)
- In den 80er Jahren des 20. Jahrhunderts- w latach 80-tych dwudziestego wieku
(Określenia z kropkami wpiszcie również do zeszytu)
Do tego wykonajcie ćwiczenia 1 s. 69 i 2 s.70.
Do 26 maja czekam na zadania od Was.
Proszę przestrzegać podanych przeze mnie terminów wykonywania zadań.
...........................
20 maja
Thema : Rozdział IV Alles für die Umwelt –test sprawdzający wiadomości i umiejętności
W środę 20 maja sprawdzian – arkusz prześlę na maila o 8.00, na odpowiedzi czekam do 9.00.
Powodzenia!
.............................
15 maja
Thema: Powtórka przed egzaminem
W ubiegły piątek otrzymaliście test z zadaniami egzaminacyjnymi, do dzisiaj mieliście mi go przesłać. W ramach powtórzenia wiadomości proszę sprawdzić swoje odpowiedzi z załączonym kluczem. Czekam na Wasze wyniki.
ojnp_nagranie.mp3 |
Przypominam o sprawdzianie !
W środę 20 maja sprawdzian – arkusz prześlę na maila o 8.00, na odpowiedzi czekam do 9.00.
.....................
14 maja
Thema: Kompass-Training 4/Trening przed sprawdzianem
W ramach powtórki przed sprawdzianem wykonajcie zadania utrwalające słownictwo i doskonalące czytanie ze zrozumieniem.
Zadania 1,2 3,4 strony 100-102 w podręczniku.
W środę 20 maja sprawdzian – arkusz prześlę na maila o 8.00, na odpowiedzi czekam do 9.00.
...............................
13 maja
Thema: Kompass-Training 4/Trening przed sprawdzianem
Przypominam , że za tydzień 20 maja piszemy sprawdzian z IV działu.
Zagadnienia:
- Nazywam zagrożenia dla środowiska
- Określam, jak można chronić środowisko
- Potrafię powiedzieć, co robię dla ochrony środowiska
- Potrafię uzasadnić, czy działanie jest proekologiczne
- Umiem tworzyć zdania z użyciem spójników wenn ( s.131 podr. ), denn, deshalb i sonst.(s.131 podr)
- Stosuję odmianę przymiotnika bez rodzajnika ( s.131 podr)
Dzisiaj w ramach powtórki przed sprawdzianem proszę wpisać tłumaczenie słówek i zwrotów –ćwiczenia s. 68.
.................
8 maja
Thema : Powtórka przed egzaminem
Dzisiaj chciałabym, abyście rozwiązali test w ramach przygotowania do egzaminu.
Pobierzcie go z tej strony z dołączonych plików, albo ze swoich maili – tam też wysłałam test i nagrania.
Na odpowiedzi czekam do 15 maja.
W środę 20 maja napiszecie sprawdzian z IV działu. W przyszłym tygodniu lekcje powtórzeniowe.
Proszę o dotrzymywanie terminów w odsyłaniu zadań.
zadania testowe |
............................
7 maja
Thema : Mach mit !Działaj razem! Działania proekologiczne- utrwalenie słownictwa
Poprzez dzisiejsze zadania utrwalicie słownictwo dotyczące działań proekologicznych.
Proszę w zeszycie zrobić pisemnie zad. 6 s. 98 (podr). Piszemy całe zdania zgodnie z poleceniem !
W zeszycie ćwiczeń s. 65 ćw. 34 i 35 (ćw. 35 ma przykłady jeszcze na następnej stronie!)
Termin przysłania zadań: 12 maja.
..................................
6 maja
Thema : Mach mit !Działaj razem! Działania proekologiczne
W zeszycie wpisujemy datę i temat, a następnie zapisujemy czasowniki z ramki Vergissmeinnicht w podręczniku s. 99. Są to kolejne czasowniki, które łączą się z określonym przyimkiem (przypominam Rekcja czasownika s. 138 podr. )
Ważne: jeżeli mamy czasownik sich interessieren für (IV przypadek) i chcemy zapytać :
Czym się interesujesz? To wo z przyimkiem Wofür interessierst du dich?
Kim się interesujesz? To Für + zaimek osobowy w IV przypadku: Für wen …?
Kolejny przykład:
Fahren mit (III przypadek) – jechać z kimś, jechać czymś
Pytamy :
Czym : Womit….
Z kim : Mit wem…
I przypadek |
Wer ? kto |
III |
Wem ?komu |
IV |
Wen ?kogo |
|
|
Jeżeli tworzę pytanie z wo+przyimek, który zaczyna się samogłoską. To łączę spółgłoską r.
Wo + auf = worauf
Wo + über= worüber
Wo+ an= woran
Dalej proszę zrobić ćw. 31,32,33 na s. 64. Utrwalicie formy perfekt, tworzenie pytań(ćw. 32) i słownictwo związane z działaniami proekologicznymi.
Jeżeli ktoś nie rozumie zadań, proszę dzwonić lub pisać na Teams, a ja zadzwonię .
Powodzenia !
................
30 kwietnia
Temat:Mach mit !Działaj razem!Ćwiczenia leksykalne
W zeszycie wpisujemy datę i temat, a następnie kilka słówek :
sein für (IV przypadek)-
protestieren gegen (IV przypadek)-
Następnie posłuchajcie dialogów –zad. 1 s.96 podr. i dopasujcie fotografie do dialogów. Żeby zrozumieć dialogi zapoznajcie się z dołączonym Słowniczkiem.
kt_3_rozdz_4_slowniczek_5.docx |
Kolejne zadanie 2 s.96 – oprócz wysłuchania dialogów przepiszcie zdania od a do h do zeszytu i przetłumaczcie je. Są one w czasie przeszłym Perfekt – o czynności decyduje czasownik z końca zdania ( haben i sein na początku jest czasownikiem posiłkowym, którego nie tłumaczymy. Np. Sie haben Müll gesammelt. Oni (gesammelt to czasownik sammeln –zbierać w formie Perfekt) zbierali śmieci.
Ćw. 30 s. 63- dopasujcie wyrażenia do odpowiedniej kolumny.
Termin przysyłania zadań- 5 maja.
..................
29 kwietnia
Temat: Fahre mit der Straβenbahn /Jedź tramwajem. Czytanie ze zrozumieniem
Proszę zapoznać się z tekstem Meine Stadt in Zukunft( in Zukunft –w przyszłości) –podr. s 94 zad. 5
Najważniejszym celem jest zrozumienie tekstu i wypisanie pomysłów, które wam się podobają lub nie podobają w formie tabelki do zeszytu.
Das finde ich gut! / Das gefällt mir nicht!
…………………… ……………………….
Termin : 30 kwietnia
.......................
24 kwietnia
Temat: Fahre mit der Straβenbahn /Jedź tramwajem. Ćwiczenia utrwalające
Dzisiaj utrwalamy użycie spójników w zdaniach. Proszę wykonać :
Ćw.24 i 25 s.61
ćw. 26 i 28 s.62
zad.4 podr. s.94 – to zadanie wpisujemy do zeszytu –całe zdania !
Zdjęcia wykonanych zadań – 28 kwietnia (wtorek) lub wcześniej
...............
23 kwietnia
Temat: Fahre mit der Straβenbahn /Jedź tramwajem. Spójniki deshalb i sonst.
W zeszycie dopisujemy datę i nr lekcji.
Dzisiaj poznacie nowe spójniki :deshalb i sonst.
W zeszycie napiszcie : deshalb – dlatego
sonst – w przeciwnym razie
Zad. 3w podr. które robiliście ostatnio zawierało zdania z tymi spójnikami. Przeanalizujcie w nich położenia podmiotu i orzeczenia po deshalb i sonst ( również przykłady s. 136 -13 Zdania ze spójnikami deshalb i sonst)
Do zeszytu przepiszcie zdania z Grammatik4 s.93 w podr. i uzupełnijcie luki.
W ćwiczeniach s.60 wykonajcie ćw. 22 i 23
Uwaga! Zgodnie z umową przesyłam o godz. 10 kartkówkę na Wasze skrzynki mailowe i do 10.20 czekam na odpowiedzi. W przypadku trudności proszę się ze mną kontaktować na Teams albo mailowo.
......................
22 kwietnia
Temat: Analiza wyników próbnego egzaminu
Zapraszam 22 kwietnia godz. 8.00 Microsotf Teams – podam wyniki i omówimy zadania, które okazały się najtrudniejsze.
Uwaga! Jeżeli ktoś nie będzie uczestniczył w spotkaniu jest zobowiązany do wysłania mi poprawy swojego testu ( swoje odpowiedzi sprawdzacie z kluczem odpowiedzi i przesyłacie do mnie . Nie musicie robić zad. 14. )
Termin 24 kwietnia do 13.30.
........................
17 kwietnia
Temat: Fahre mit der Straβenbahn /Jedź tramwajem. Ćwiczenia leksykalne
Zagadnienia : nazywanie przyczyn zanieczyszczenia powietrza, poznanie słownictwa związanego z tematem zajęć.
Zapoznajcie się z wyrazami zawartymi w słowniczku
kt_3_rozdz_4_slowniczek_4.docx
Przeczytajcie tekst w podr. s.92 zad.1 i spróbujcie go zrozumieć. Następnie przeczytajcie tekst z zad. 2 s.92 i 93 .
Teraz kolej na zad.3 s.93
W zeszycie wpisujecie datę, temat i wypiszcie ze słowniczka tylko te wyrazy, których nie znaliście , oczywiście z tłumaczeniem. Warto kilka razy przeczytać niezrozumiałe słówka, a na pewno „wejdą do głowy”
Dziś jestem dla was na Mc Teams od 12.45 do 13.30 Zapraszam J.L.
...............
16 kwietnia
Temat: Kauft mit Verstand ein. Kupuj rozsądnie. Zdania ze spójnikiem denn.
Dzisiaj utrwalamy słownictwo związane z zakupami oraz zdania ze spójnikiem weil i denn. Proszę zrobić dialogi – podr. s 90 , zadanie 4 i do zeszytu zapisać jeden wybrany dialog. Pamiętajcie, że podane wyrazy nie są zdaniami. Trzeba użyć czasowników w odpowiedniej formie. Teksty na poprzedniej stronie, słówka i wyrażenia będą pomocne.
W ćwiczeniach s. 58 ćw. 16 – tutaj dokończcie zdania. Uważajcie na spójnik .
Uwaga! Jeżeli ktoś z Was chciałby się ze mną skonsultować, poradzić itp. to piszcie albo dzwońcie do mnie w grupie Język niemiecki na Teams , piszcie maile. Jestem do Waszej dyspozycji w takich godzinach, jak byłby język niemiecki w szkole.
.................................
15 kwietnia
Temat: Kauft mit Verstand ein. Kupuj rozsądnie. Zdania ze spójnikiem denn.
Spójniki oznaczające „ponieważ” to weil i denn. Jak wygląda budowa zdań z tymi spójnikami?W podręczniku na s.137 są zdania z weil -17, a na stronie 136 zdania z denn -12.
Zwróćcie uwagę na położenie orzeczenia i podmiotu. To ważne!
Teraz w zeszycie napiszcie datę, temat oraz przepiszcie zdania z Grammatik 3 s.89 podręcznika. Zdania uzupełnijcie spójnikiem, który nie przenosi orzeczenia na koniec zdania.
Słówka do przetłumaczenia w zeszycie:
sich verhalten-
umweltfreundlich-
nicht umweltfreundlich-
W podr. s.89 wykonajcie zadanie 3. Każda z osób opowiada o swoim zachowaniu (ich kaufe…, wir kaufen). Waszym zadaniem jest ocenić, czy dana osoba zachowuje się umweltfreundlich czy nicht umweltfreundlich i uzasadnić . Pierwszy przykład jest już zrobiony. Zmienia się forma czasownika na on lub ona (er lub sie), po denn osoba i czasownik.
To zadanie jest do napisania w zeszycie! Wykonajcie również ćw. 15 s.57
Termin 16 kwietnia.
.............................
8 kwietnia
Temat : Ostern / Wielkanoc
Z prezentacji znajdującej się na stronie
https://slideplayer.pl/slide/6115198/
proszę wypisać do zeszytu słówka związane z Wielkanocą. Są one wyróżnione kolorem. Słówka tłumaczymy i przyswajamy.
Do środy po świętach (15 kwietnia) czekam na zdjęcia waszych notatek.
Życzę Wesołych Świąt – Frohe Ostern
..........................
3 kwietnia
Temat : Kauft mit Verstand ein.
Zagadnienia: określanie wad i zalet produktów w różnych opakowaniach, słownictwo dotyczące wad i zalet
Temat wpisujemy do zeszytu, a pod tematem słówka, które tłumaczymy:
Joghurt im Plastikbecher-
Joghurt im Glas-
verpackte Pralinen-
unverpackte Pralinen-
Cola in der Dose-
Cola inder Pfandflasche-
Mineralwasser in der Einwegflasche-
Mineralwasser inder Glasflasche-
Stofftasche-
Plastiktüte-
Spitzer aus Plastik-
Spitzer aus Metall-
das Holz-
das Porzellan-
Dopisujemy w zeszycie słówka zad. 1 s.88 z niebieskiego prostokąta i też tłumaczymy. Nowe słówka przyswajamy :)
Podr. s.88, Ćwiczenie 17s.58 termin : 6 kwietnia
.........................
2 kwietnia
Temat : Sortiert Abfälle/ Segregujcie odpady. Ćwiczenia utrwalające
Zagadnienia: utrwalenie słownictwa i struktur gramatycznych
W zeszycie ćwiczeń : ćw. 12 s.56, ćw.13 i 14 s. 57
(W ćw.14 macie użyć denn (ponieważ) lub weil (ponieważ). Jeden z tych spójników wymaga czasownika na końcu zdania)
W podręczniku zad. 6 s. 86- układamy i zapisujemy w zeszycie proste zdania. Na zdjęcia wykonanych zadań czekam do 3 kwietnia, czyli do jutra.
Przypominam, że do dziś nie otrzymałam zadań od kilku z Was.
.....................................
1 kwietnia 2020r.
Temat: Egzamin próbny z języka niemieckiego
Materiały zostaną zamieszczone na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (www.cke.gov.pl) oraz na stronach internetowych okręgowych komisji egzaminacyjnych (www.oke.poznan.pl):
1kwietnia br. (środa), ok. godz. 9:00 – język niemiecki
Do godz. 9:15 czekam na informację od tych uczniów, którym nie udało się pobrać arkuszy. Po tym czasie uznaję, że wszyscy uczniowie mają materiały i pracują.
Swoje rozwiązania zapisujemy w formie, np.
- w pliku w edytorze tekstów;
- na wydruku
- korzystając z karty odpowiedzi, która będzie zamieszczona na stronie razem z arkuszem (plik edytowalny, w którym odpowiedzi będzie można zapisać komputerowo albo odręcznie);
- na zwykłej kartce papieru, numerując kolejno rozwiązywane zadania
justynalasocka@spromanowo.onmicrosoft .com
W przypadku jakichkolwiek trudności prosimy o indywidualny kontakt
z nauczycielem poprzez e-maila.
..........................
27marca
Temat : Powtórka przed egzaminem
Sprawdzenie kompetencji językowych – rozwiązywanie zadań testowych przygotowujących do Egzaminu Ósmoklasisty
testOJNP |
Termin : wtorek 31 marca
Można robić też inne testy on-line dodatkowo na stronie:
www.egzamin-osmoklasisty.pl/87-test-osmoklasisty-jezyk-niemiecki-probny-nr-1.html
instrukcja_do_tematu_powtorka_przed_egzaminem2603.docx
..................
26 marca
Temat : Sortiert Abfälle/ Segregujcie odpady. Ćwiczenia leksykalne
Zagadnienia: poznanie słownictwa (odpady i ich rodzaje), odmiana przymiotnika bez rodzajnika.
praca w podręczniku s.84-85 oraz 134 tabela 6 Odmiana...
Zeszyt ćwiczeń - s.55 ćw. 9,10
Zadanie domowe- s.55 ćw. 9 i 10 termin 31 marca2020
instrukcja_do_tematu__sortiert_abfälle2603.docx |
.........................
25 marca
Temat : Sortiert Abfälle/ Segregujcie odpady. Ćwiczenia leksykalne
Zagadnienia: poznanie słownictwa (odpady i ich rodzaje), odmiana przymiotnika bez rodzajnika.
praca w podręczniku s.84-85 oraz 134 tabela 6 Odmiana...
Zeszyt ćwiczeń - s.55 ćw. 8
Zadanie domowe- s.84 zad.1 termin 27 marca
instrukcja_do_tematu__sortiert_abfälle.docx
.......................................................................................................................................................................
Drodzy Rodzice i Uczniowie!
Do kontaktu w czasie zdalnego nauczania posłuży nam strona internetowa szkoły (zakładka ZDALNE NAUCZANIE/KLASA8/Język niemiecki
oraz e-mail : justynalasocka@spromanowo.onmicrosoft.com
Aby powstała baza naszej klasy, proszę o przysłanie na adres: justynalasocka@spromanowo.onmicrosoft.com wiadomości.
W treści proszę wpisać imię i nazwisko .Taka forma kontaktu umożliwi przesyłanie materiałów, odsyłanie wykonanych zadań ( zdjęcia, skany itp.) w celu monitorowania pracy, omówienie zagadnień oraz wyjaśnienie wszelkich wątpliwości.
Czekam i pozdrawiam
Justyna Lasocka