"Dziecko i dorosły to dwie różne części ludzkości,
które nawzajem wpływają na siebie przy obopólnej pomocy powinny współistnieć w harmonii.
To nie jest tyko tak, że dorosły musi pomagać dziecku,
ale także dziecko musi pomagać dorosłemu".
Janusz Korczak
PEDAGOG SZKOLNY
mgr Joanna Kołodziejczak
jest do dyspozycji uczniów, rodziców i nauczycieli w godzinach pracy:
PONIEDZIAŁEK 8:55 - 12:35
WTOREK 8:55 - 13:30
ŚRODA 08:55 - 11:35
CZWARTEK 08:55 - 12:35
13:40 - 14:25
PIĄTEK 08:55 - 12:35
Gabinet pedagoga szkolnego znajduje się
w budynku Szkoły Podstawowej w Romanowie Dolnym
na pierwszym piętrze
ZADANIA PEDAGOGA SZKOLNEGO
Pedagog szkolny (wg "Encyklopedii pedagogicznej") to osoba zatrudniona w szkole w celu uzupełniania, pogłębiania
i rozszerzania działalności dydaktyczno-wychowawczej prowadzonej przez nauczycieli.
Jednak głównym partnerem w pracy pedagoga szkolnego jest uczeń.
Zadania pedagoga i psychologa szkolnego wg ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 9 sierpnia 2017 r.
w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach:
- prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych
i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań
i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów,
w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły
i placówki; - diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych
stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola,
szkoły i placówki; - udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
- minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych
form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów; - inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
- pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji
i uzdolnień uczniów; - wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
- rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych
- uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń
- edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających
- funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
- udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.