24.06.20r.
Subject: Grammar 5-8/ Utrwalenie zagadnień gramatycznych z rozdziałów 5-8
1. Check your last exercise: ex_a_p_9697_vocabulary.docx
2. Ex. B p. 98-99/ Ćw. B str. 98-99 w zeszytach ćwiczeń- korzystając ze zdobytej wiedzy wykonujemy test z gramatyki z rozdziałów 5- 8.
3. Check your exercise: grammar_58.docx
I WISH YOU HAPPY HOLIDAYS AND GOOD LUCK!
------------------------------------------------------------------------------------
22.06.20r.
Subject: Vocabulary 5-8
Cel: Utrwalenie wiadomości z rozdziałów 5-8.
1. Check your last exercise: ex_b_p_157.docx
2. Ex. A p. 96-97/ Ćw. A str. 96-97- na podstawie posiadanej wiedzy oraz notatek wybieramy opcję a, b, c lub d.
Link sprawdzający do tego zadania prześlę wam w środę.
-------------------------------------------------------------------------------------------
15.06.20r.
Subject: Reported speech- questions, commands and requests/ Mowa zależna- pytania, polecenia i prośby
1. Check your last exercise: zad_a_str_157.docx
2. Note/ Przepisujemy lub wklejamy notatkę: mowa_zalezna.docx
3. Ex. B p. 157/ Zad. B str. 157- zamieniamy zdania na mowę zależną wykorzystując przy tym informacje z notatki.
Link z odpowiedziami prześlę na następnych zajęciach.
------------------------------------------------------------------------------
10.06.20r.
Subject: Reported speech- statements/ Mowa zależna- twierdzenia
Str. 156 w podręczniku
1. Note/ Odnotuj lub wklej notatkę:
2. Na podstawie notatki wykonujemy zad. A str. 157. Pamiętajcie o rozpoznaniu czasu, zanim zamienicie te zdania na mowę zależną.
Link z odpowiedziami prześle wam na kolejnych zajęciach.
------------------------------------------------------------------------------
08.06.20r.
Subject: Relative clauses- defining and non-defining/ Zdania podrzędnie złożone przydawkowe określające i nieokreślające
1. Note/ Zapoznaj się z notatką i przepisz lub wklej ją do zeszytu: zdania_podrzednie_zlozone_przydawkowe.docx
2. Ex. E p. 121/ Zad. E str. 121- podręcznik- wybieramy właściwą opcję.
3. Ex. A p. 87/ Ćw. A str. 87- na dole strony!- wybieramy właściwą opcję.
Wykonane zadanie i ćwiczenie odsyłamy w dniu dzisiejszym.
4. Zadanie dla zdających język angielski i dla chętnych- odsyłamy je do wtorku!
arkusz_egzaminacyjny_z_j_angielskiego_nr_1.pdf |
--------------------------------------------------------------------------------
03.06.20r.
Subject: Special relationships/ Szczególne więzi- wprowadzenie do VIII rozdziału
Ze względu na to, że musimy przerobić jeszcze jeden rozdział, nie będzie już sprawdzianu, tylko nadgonimy materiał.
1. Check your last exercises/Sprawdzamy zadania z 27.05.20r.: ex_a_b_p_110.docx
2. Ex. C p. 118-119/ Zad. C str. 118-119- notujemy nowe słówka:
suspicious- podejrzliwy, podejrzany, sniff- wyczuć coś, physical disability- kalectwo fizyczne, rubble- gruz, astonishing- nadzwyczajny, beneficial- korzystny, pozytywny, dangerous- niebezpieczny, lovely- kochany, przyjemny, miły, obedient- posłuszny, uległy, strong- silny.
Następnie czytamy artykuł: Dogs in a human world- Psy w świecie ludzi.
3. Ex. D p. 119/ Zad. D str. 119- Na podstawie artykułu wpisujemy True/ False przy zdaniach 1-10.
4. Rozwiązania poznacie na następnych zajęciach.
--------------------------------------------------------------------------
27.05.20r.
Subject: Vocabulary 2
1. Zapoznajemy się z materiałem- podręcznik-str. 140- phrases and prepositions.
2. Ex. A p. 110/ Zad. A str. 110- podręcznik (wybieramy właściwy przyimek).
3. Ex. B p. 110/ Zad. B str. 110- podręcznik (wybieramy właściwy przyimek).
-------------------------------------------------------------------------------
25.05.20r.
Subject: Czas present perfect simple i past perfect simple- ćwiczenia
1. Check your last task/ Sprawdzamy zadanie z poprzednich zajęć: checkexercises_kl_8.docx
2. Utrwalamy materiał z ostatnich zajęć na temat czasów.
3. Czas present perfect simple (have + III forma podstawowa czasownika):
- Wykonujemy quiz (zdania 1-10) i sprawdzamy: https://www.ang.pl/cwiczenia/806/present-perfect-zastosowanie
4. Czas past perfect simple (had + III forma podstawowa czasownika):
- Wykonujemy quiz (zdania 1-10) i sprawdzamy: https://www.ang.pl/cwiczenia/905/past-perfect-budowa
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Prosze o dosłanie ćwiczeń z dnia 18.05.20r. nr: 2,3,4,8 i 11.
20.05.20r.
Subject: Czasy present perfect simple i past perfect simple
1. Przepisz lub wydrukuj i wklej notatkę, a następnie utrwal obydwa czasy: present_perfect_simple_vs_past_perfect_simple.docx
2. Po dokładnej analizie notatki uzupełniamy zdania czasownikami we wskazanym czasie:
exercises_kl_8.docx |
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
18.05.20r.
Subject: Vocabulary 1
1. Ex. A p. 106- student`s book:
a. Write new words/ Przepisujemy i tłumaczymy nowe słówka z ćw. 1 str. 106- podręcznik. Wykorzystujemy do tego słowniczek str. 140. Zwracamy przy tym uwagę na wymowę (w nawiasie przy każdym słowie).
b. Match!/ Do każdego z przepisanych słów dopasowujemy odpowiednią fotografię.
2. Ex. B p. 106
a. Read the text and translate new words/ Czytamy tekst i tłumaczymy kluczowe słówka: climate change, fossil fuels, renewable enrgy, solar power, natural habitats, conversation areas.
b. Łączymy wyrazy w pary- powinny wyjść wam rzeczowniki złożone z dwóch wyrazów, np. fossil fuels, itp.
3. Check your answers: vocabulary_1.docx
4. Ex. A, B p. 77- ćw. A i B str. 77- na górze strony! Odsyłamy je dzisiaj do sprawdzenia!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
13.05.20r.
Subject: Analiza testu z VI rozdziału.
Na wasze skrzynki mailowe zostały wysłane wyniki testu i karty odpowiedzi.
W zeszytach dokonujemy poprawy zadań testowych.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
PRZYPOMINAM O ODESŁANIU ZADANIA Z DNIA 6 MAJA!
11.05.20r.
Subject: We are writing a test- unit 6
Test piszemy od godz. 9.00. Pobierzcie test z waszej poczty i odeślijcie go do godz. 10.00. Powodzenia.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
06.05.20r.
Subject: The wonders of nature- reading/ Cuda natury- rozumienie tekstów pisanych
1. Note: beneath- pod , coral polyp- polip koralowy, limestone- wapień, Equator- równik, mollusc- mięczak, stun- zadziwiać, oszałamiać, tiny- malutkie, amount- ilość, coral reef- rafa koralowa, variety- różnorodność, depend on- zależeć od.
2. Ex. C p. 104/105- Read the text. / Przeczytaj tekst ze zrozumieniem str. 104,105.
3. Ex. E p. 105/ zad. E str.105- Odpowiedz na pytania Skills Booster- str. 105 (1-5) ODSYŁAMY TO ZADANIE DO SPRAWDZENIA!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
04.05.20r.
Subject: Revision- unit 6
Cel: Utrwalenie materiału z VI rozdziału.
W dniu 11.05.20r. napiszemy test z VI rozdziału. Zagadnienia: słownictwo z VI rozdziału, past simple, past continuous, konstrukcje: used to, would, be used to, get used to.
1.Ćwiczymy słownictwo:
Ex. A p. 102- podręcznik; wpisujemy poprawny wyraz.
Ex. E p.102- podręcznik; uzupełniamy tekst odpowiednim czasownikiem w czasie. Past simple lub past continuous.
2. Utrwalamy czas past simple i past continuous:
Ex. B p. 75- zeszyt ćwiczeń; wpisujemy to samo zdanie, ale w formie przeczącej.
3. Utrwalamy konstrukcje:
Ex. C p. 75- zeszyt ćwiczeń
4. Check your answers: answers_revision_kl_8.docx
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
29.04.20r.
Subject: Konstrukcja be used to oraz get used to
1. Note- wydrukuj lub przepisz notatkę:
2. Kliknij w link, aby obejrzeć lekcję na temat: used to, be used to oraz get used to: https://www.youtube.com/watch?v=quTLZbCyoic
2. Przeczytaj jeszcze raz notatki i postaraj się rozwiązać quiz. Kliknij na: Rozpocznij quiz pod notatkami: https://www.gettinenglish.com/be-used-to-get-used-to/
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
27.04.20r.
Subject: Konstrukcje z used to oraz would
1. Pobierz, wydrukuj i wklej lub przepisz notatkę: use_to_would_notice.docx
2. Spróbujcie wykonać quiz. Objaśnienia: wpisz used to, a tam, gdzie obie formy są dopuszczalne- would to. Po wykonaniu quizu- Mark answers- zobacz odpowiedzi. https://www.esl-lounge.com/student/grammar/3g11-used-to-would.php
3. Kliknij w kolejny link i wykonaj quiz podsumowujący. Wykonujemy go do skutku. Objaśnienia do quizu: Score- wynik, See answers- zobacz odpowiedzi, Start again- rozpocznij ponownie.
https://elt.oup.com/student/solutions/upperint/grammar/grammar_02_012e?cc=pl&selLanguage=pl
Życzę owocnego i satysfakcjonującego rozwiązywania quizów.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
22.04.20r.
Subject: Vocabulary 2
1.Ex.A p.94/ Przepisujemy i staramy się uzupełnić tabelkę. Objaśnienie: noun- rzeczownik, verb- czasownik, adjective- przymiotnik.
2.Check your answers.
tabelka.docx |
3. Ex.B p.94/ Uzupełniamy zdania słówkami z tabelki.
4. ExC p.94/ Uzupełniamy tekst słówkami z prawej strony w odpowiedniej formie- patrz tabelka.
5. Check your answers.answers_nr_2.docx
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
20.04.20r.
Subject: Porównanie czasów past simple i past continuous
1. Wydrukujcie lub przepiszcie notatkę i dokładnie się z nią zapoznajcie. Kliknij w link:past_simple_vs_past_continuous.docx
2. Ex. A,B p.67/ zeszyt ćwiczeń- na dole strony!
3. Check your answers:answers_past_simple_vs_past_continuous.docx
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
15.04.20r.
Subject: Vocabulary 1
1. Ex. A p. 90- wyjaśnij nowe słówka i dopisz do każdego odpowiedni numer z piramidy. Wykorzystaj do tego słowniczek str.139.
2. Ex. C p. 90- wpisz słowo, które nie pasuje do pozostałych.
Translate/ Przetłumacz: thirsty-, hungry-, dessert-, starter-, chop-, peel-, boil-, meat-, bite-, chew-, mix-, jug-, bowl-, fry-, stir-, knife-, fridge-
3. Ex. A, B p. 74- zeszyt ćwiczeń- te ćwiczenia wszyscy odsyłają do sprawdzenia w terminie do 16.04.20r.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HAPPY EASTER FOR EVERYONE!
08.04.20r.
Subject: We are writing a test- unit 5.
Test przesłałam na wasze maile. Na odpowiedzi czekam do godz. 10.00.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
06.04.20r.
Dnia 08.04.20r. napiszemy sprawdzian z V rozdziału. Na wasze maile o godz. 9.00 prześlę wam test wraz z kartą odpowiedzi. Umówmy się, że test piszemy 30 minut. Po tym czasie odsyłacie mi wypełnione karty odpowiedzi w wordzie.
Brakuje adresu mailowego do nr 3.
Subject: Food, food, food- reading
1. Przepisz lub wklej słówka z linku obok.vocabularyreading.docx
2. Ex. A p. 88
3. Ex. C p. 88 (read the text)
4. Ex. D p. 89
5. Ex. G p. 89 (Skills Booster- uzupełnij luki w tekście)
6. Now, check your answers. Klick here./ Sprawdź swoje odpowiedzi, kliknij tutaj:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
01.04.20r.
Nr 13 i 14 piszą dzisiaj egzamin próbny z języka angielskiego. Na przesłanie odpowiedzi macie czas do godz. 11.00. W razie pytań przed rozpoczęciem pracy proszę o maila.
01.04.20r.
Subject: Revision- unit 5
Co będzie na teście: nazwy członków rodziny, słownictwo z zad, B str. 76 oraz z tematu Vocabulary 2 str. 80, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, określniki, mail z życzeniami- powtórzcie zasady pisania. Powtórzcie sobie ten materiał. Nie odesłanie testu do godz. 10.00 będzie skutkowało oceną ndst. W razie czego proszę kontaktować się ze mną mailowo.
Nie mam maila do nr 3 i 9- proszę je dosłać wraz z imieniem i nazwiskiem pod adres:
annasroka@spromanowo.onmicrosoft.com
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
30.03.2020r.
Subject: Writing wishes/ Pisanie życzeń
- Przeczytajcie Forms Explorer- czerwona ramka str. 82 w podręczniku.
- Przeczytajcie Useful expressions- czerwona ramka str. 83 w podręczniku.
- A teraz przejdźcie na str. 165 w podręczniku i przeczytajcie przykładowego maila z życzeniami.
- Wykorzystując materiał ze str. 82, 83 i 165- piszemy podobnego, lecz nie identycznego maila do kuzyna
ex. L p. 83, w którym:
- pogratulujecie mu nowych rolek
- napiszecie mu życzenia z okazji urodzin
- wyjaśnijcie, dlaczego nie możecie teraz przyjechać na jego przyjęcie urodzinowe
50-80 słów
Termin wysyłania maila z życzeniami- 3 kwietnia.
Przypominam o odesłaniu zad. dom. z dnia 25.03.2020r. Nie odesłanie skutkuje oceną ndst.
Przesyłam wam odpowiedzi do linków z zakładki zadania i ćwiczenia do samodzielnego.... Sprawdźcie swoje odpowiedzi:
Link pod nazwą "Znajomość funkcji językowych"- odpowiedzi:
ćw. A- 1c, 2e, 3d, 4a
ćw. B- 1c, 2c, 3b
Link pod nazwą "Plik w pdf- zadania kl. VIII- odpowiedzi:
str. 1- ćw. D- 1b, 2c, 3a
str.2- Part2- 6c, 7g, 8e, 9b, 10h
str.2- ćw. D- a-3, b-3, c-1, d-2
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
25.03.2020r.
Witajcie! Oto zadania na dzisiejszy dzień:
Cel zajęć: Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne oraz określniki
Do odnotowania w zeszycie:
Subject: Countable and uncountable nouns; quantifiers
1. Look page 151 and make notes/ Stwórz notatkę ze str. 151 (5.3.1, 5.3.2, 5.4- odnotuj również polskie znaczenie określników)
2. Wykonaj następujące zadania do tematu: Ex. E p. 81 (podręcznik), ex. A p. 59 (ćwiczenia) i prześlij je załącznikiem na podany niżej mail do piątku 27.03.20r. Może być zdjęcie:
annasroka@spromanowo.onmicrosoft.com - w temacie maila proszę podać swoje imię i nazwisko. Odpowiem na wasze pytania.
P.S. Rozwiązania do poprzednich zadań wyślę wam w piątek. Będziecie mogli się sprawdzić...