24.06.20r. 

Subject: Grammar 5-8/ Utrwalenie zagadnień gramatycznych z rozdziałów 5-8 

1. Check your last exercise: ex_a_p_9697_vocabulary.docx

2. Ex. B p. 98-99/ Ćw. B str. 98-99 w zeszytach ćwiczeń- korzystając ze zdobytej wiedzy wykonujemy test z gramatyki z rozdziałów 5- 8. 

3. Check your exercise:   grammar_58.docx   

I WISH YOU HAPPY HOLIDAYS WyluzowanyAND GOOD LUCK!Śmiech

------------------------------------------------------------------------------------

22.06.20r.

Subject: Vocabulary 5-8

Cel: Utrwalenie wiadomości z rozdziałów 5-8.

1. Check your last exercise: ex_b_p_157.docx

2. Ex. A p. 96-97/ Ćw. A str. 96-97- na podstawie posiadanej wiedzy oraz notatek wybieramy opcję a, b, c lub d.

Link sprawdzający do tego zadania prześlę wam w środę.

------------------------------------------------------------------------------------------- 

15.06.20r. 

Subject: Reported speech- questions, commands and requests/ Mowa zależna- pytania, polecenia i prośby 

1. Check your last exercise: zad_a_str_157.docx

2. Note/ Przepisujemy lub wklejamy notatkę: mowa_zalezna.docx

3. Ex. B p. 157/ Zad. B str. 157- zamieniamy zdania na mowę zależną wykorzystując przy tym informacje z notatki. 

Link z odpowiedziami prześlę na następnych zajęciach.

------------------------------------------------------------------------------

10.06.20r.

Subject: Reported speech- statements/ Mowa zależna- twierdzenia 

Str. 156 w podręczniku      

1. Note/ Odnotuj lub wklej notatkę: 

2. Na podstawie notatki wykonujemy zad. A str. 157. Pamiętajcie o rozpoznaniu czasu, zanim zamienicie te zdania na mowę zależną. 

Link z odpowiedziami prześle wam na kolejnych zajęciach.

------------------------------------------------------------------------------

08.06.20r.

Subject: Relative clauses- defining and non-defining/ Zdania podrzędnie złożone przydawkowe określające i nieokreślające

1. Note/ Zapoznaj się z notatką i przepisz lub wklej ją do zeszytu: zdania_podrzednie_zlozone_przydawkowe.docx

2. Ex. E p. 121/ Zad. E str. 121- podręcznik- wybieramy właściwą opcję.

3. Ex. A p. 87/ Ćw. A str. 87- na dole strony!- wybieramy właściwą opcję.

Wykonane zadanie i ćwiczenie odsyłamy w dniu dzisiejszym.              

4. Zadanie dla zdających język angielski i dla chętnych- odsyłamy je do wtorku! 

arkusz_egzaminacyjny_z_j_angielskiego_nr_1.pdf

 eo1angielski_1.mp3

 --------------------------------------------------------------------------------

03.06.20r.

Subject: Special relationships/ Szczególne więzi- wprowadzenie do VIII rozdziału 

Ze względu na to, że musimy przerobić jeszcze jeden rozdział, nie będzie już sprawdzianu, tylko nadgonimy materiał. 

1. Check your last exercises/Sprawdzamy  zadania z 27.05.20r.: ex_a_b_p_110.docx

2. Ex. C p. 118-119/ Zad. C str. 118-119- notujemy nowe słówka: 

suspicious- podejrzliwy, podejrzany, sniff- wyczuć coś, physical disability- kalectwo fizyczne, rubble- gruz, astonishing- nadzwyczajny, beneficial- korzystny, pozytywny, dangerous- niebezpieczny, lovely- kochany, przyjemny, miły, obedient- posłuszny, uległy, strong- silny. 

Następnie czytamy artykuł:  Dogs in a human world- Psy w świecie ludzi. 

3. Ex. D p. 119/ Zad. D str. 119-  Na podstawie artykułu wpisujemy True/ False przy zdaniach 1-10. 

4. Rozwiązania poznacie na następnych zajęciach.

--------------------------------------------------------------------------

27.05.20r.

Subject: Vocabulary 2

1. Zapoznajemy się z materiałem- podręcznik-str. 140- phrases and prepositions.

2. Ex. A p. 110/ Zad. A str. 110- podręcznik (wybieramy właściwy przyimek).

3. Ex. B p. 110/ Zad. B str. 110- podręcznik (wybieramy właściwy przyimek).

------------------------------------------------------------------------------- 

25.05.20r. 

Subject: Czas present perfect simple i past perfect simple- ćwiczenia 

1. Check your last task/ Sprawdzamy zadanie z poprzednich zajęć: checkexercises_kl_8.docx

2. Utrwalamy materiał z ostatnich zajęć na temat czasów.

3.  Czas present perfect simple (have + III forma podstawowa czasownika): 

 - Wykonujemy quiz (zdania 1-10) i sprawdzamy: https://www.ang.pl/cwiczenia/806/present-perfect-zastosowanie 

4. Czas past perfect simple (had + III forma podstawowa czasownika): 

- Wykonujemy quiz (zdania 1-10) i sprawdzamy: https://www.ang.pl/cwiczenia/905/past-perfect-budowa

---------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Prosze o dosłanie ćwiczeń z dnia 18.05.20r. nr: 2,3,4,8 i 11.

20.05.20r. 

Subject: Czasy present perfect simple i past perfect simple 

1. Przepisz lub wydrukuj i wklej notatkę, a następnie utrwal obydwa czasy: present_perfect_simple_vs_past_perfect_simple.docx

2. Po dokładnej analizie notatki uzupełniamy zdania czasownikami we wskazanym czasie:

exercises_kl_8.docx

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

18.05.20r.

Subject: Vocabulary 1

1. Ex. A p. 106- student`s book:

a. Write new words/ Przepisujemy i tłumaczymy nowe słówka z ćw. 1 str. 106- podręcznik. Wykorzystujemy do tego słowniczek str. 140. Zwracamy przy tym uwagę na wymowę (w nawiasie przy każdym słowie).

b. Match!/ Do każdego z przepisanych słów dopasowujemy odpowiednią fotografię.

2. Ex. B p. 106

a. Read the text and translate new words/ Czytamy tekst i tłumaczymy kluczowe słówka: climate change, fossil fuels, renewable enrgy, solar power, natural habitats, conversation areas.

b. Łączymy wyrazy w pary- powinny wyjść wam rzeczowniki złożone z dwóch wyrazów, np. fossil fuels, itp.

3. Check your answers: vocabulary_1.docx

4. Ex. A, B p. 77- ćw. A i B str. 77- na górze strony! Odsyłamy je dzisiaj do sprawdzenia!

----------------------------------------------------------------------------------------------------- 

13.05.20r.      

Subject: Analiza testu z VI rozdziału. 

Na wasze skrzynki mailowe zostały wysłane wyniki testu i karty odpowiedzi.

W zeszytach dokonujemy poprawy zadań testowych.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

PRZYPOMINAM O ODESŁANIU ZADANIA Z DNIA 6 MAJA!

11.05.20r.

Subject: We are writing a test- unit 6

Test piszemy od godz. 9.00. Pobierzcie test z waszej poczty i odeślijcie go do godz. 10.00. Powodzenia.

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

06.05.20r.

Subject: The wonders of nature- reading/ Cuda natury- rozumienie tekstów pisanych 

1. Note: beneath- pod , coral polyp- polip koralowy, limestone- wapień, Equator- równik, mollusc- mięczak, stun- zadziwiać, oszałamiać, tiny- malutkie, amount- ilość, coral reef- rafa koralowa, variety- różnorodność, depend on- zależeć od.

 2. Ex. C p. 104/105- Read the text. / Przeczytaj tekst ze zrozumieniem str. 104,105.

 3. Ex. E p. 105/ zad. E str.105- Odpowiedz na pytania Skills Booster- str. 105 (1-5) ODSYŁAMY TO ZADANIE DO SPRAWDZENIA!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

04.05.20r.

Subject: Revision- unit 6

Cel: Utrwalenie materiału z VI rozdziału.

W dniu 11.05.20r. napiszemy test z VI rozdziału. Zagadnienia: słownictwo z VI rozdziału, past simple, past continuous, konstrukcje: used to, would, be used to, get used to.

1.Ćwiczymy słownictwo:                

 Ex. A p. 102- podręcznik; wpisujemy poprawny wyraz.

 Ex. E p.102- podręcznik; uzupełniamy tekst odpowiednim czasownikiem w czasie. Past simple lub past continuous.

2. Utrwalamy czas past simple i past continuous:

Ex. B p. 75- zeszyt ćwiczeń; wpisujemy to samo zdanie, ale w formie przeczącej.

3. Utrwalamy konstrukcje:

Ex. C p. 75- zeszyt ćwiczeń

4. Check your answers: answers_revision_kl_8.docx

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

29.04.20r.

Subject: Konstrukcja be used to oraz get used to

1. Note- wydrukuj lub przepisz notatkę:

2. Kliknij w link, aby obejrzeć lekcję na temat: used to, be used to oraz get used to: https://www.youtube.com/watch?v=quTLZbCyoic

2. Przeczytaj jeszcze raz notatki i postaraj się rozwiązać quiz. Kliknij na: Rozpocznij quiz pod notatkami: https://www.gettinenglish.com/be-used-to-get-used-to/

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

27.04.20r.       

Subject: Konstrukcje z used to oraz would

1. Pobierz, wydrukuj i wklej lub przepisz notatkę: use_to_would_notice.docx

2. Spróbujcie wykonać quiz.  Objaśnienia: wpisz used to, a tam, gdzie obie formy są dopuszczalne- would to. Po wykonaniu quizu- Mark answers- zobacz odpowiedzi.  https://www.esl-lounge.com/student/grammar/3g11-used-to-would.php

3. Kliknij w kolejny link i wykonaj quiz podsumowujący. Wykonujemy go do skutku. Objaśnienia do quizu: Score- wynik, See answers- zobacz odpowiedzi, Start again- rozpocznij ponownie. 

https://elt.oup.com/student/solutions/upperint/grammar/grammar_02_012e?cc=pl&selLanguage=pl

Życzę owocnego i satysfakcjonującego rozwiązywania quizów.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

22.04.20r.      

Subject: Vocabulary 2

 1.Ex.A p.94/ Przepisujemy i staramy się uzupełnić tabelkę. Objaśnienie: noun- rzeczownik, verb- czasownik, adjective- przymiotnik.

 2.Check your answers.

tabelka.docx

 3. Ex.B p.94/ Uzupełniamy zdania słówkami z tabelki.

 4. ExC p.94/ Uzupełniamy tekst słówkami z prawej strony w odpowiedniej formie- patrz tabelka.

 5. Check your answers.answers_nr_2.docx

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

20.04.20r.

Subject: Porównanie czasów past simple i past continuous

1. Wydrukujcie lub przepiszcie notatkę i dokładnie się z nią zapoznajcie. Kliknij w link:past_simple_vs_past_continuous.docx

2. Ex. A,B p.67/ zeszyt ćwiczeń- na dole strony!

3. Check your answers:answers_past_simple_vs_past_continuous.docx

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

15.04.20r.

Subject: Vocabulary 1

1. Ex. A p. 90- wyjaśnij nowe słówka i dopisz do każdego odpowiedni numer z piramidy. Wykorzystaj do tego słowniczek str.139.

2. Ex. C p. 90- wpisz słowo, które nie pasuje do pozostałych.

Translate/ Przetłumacz: thirsty-, hungry-, dessert-, starter-, chop-, peel-, boil-, meat-, bite-, chew-, mix-, jug-, bowl-, fry-, stir-, knife-, fridge-

3. Ex. A, B p. 74- zeszyt ćwiczeń- te ćwiczenia wszyscy odsyłają do sprawdzenia w terminie do 16.04.20r.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

HAPPY EASTER FOR EVERYONE!Śmiech

08.04.20r.

Subject: We are writing a test- unit 5.

Test przesłałam na wasze maile. Na odpowiedzi czekam do godz. 10.00.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

06.04.20r.

Dnia 08.04.20r. napiszemy sprawdzian z V rozdziału. Na wasze maile o godz. 9.00 prześlę wam test wraz z kartą odpowiedzi. Umówmy się, że test piszemy 30 minut. Po tym czasie odsyłacie mi wypełnione karty odpowiedzi w wordzie. 

Brakuje adresu mailowego do nr 3.

Subject: Food, food, food- reading

1. Przepisz lub wklej słówka z linku obok.vocabularyreading.docx

2. Ex. A p. 88     

3. Ex. C p. 88 (read the text)

4. Ex. D p. 89

5. Ex. G p. 89 (Skills Booster- uzupełnij luki w tekście)

6. Now, check your answers. Klick here./ Sprawdź swoje odpowiedzi, kliknij tutaj:

odpowiedzi__reading.docx

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 01.04.20r.

Nr 13 i 14 piszą dzisiaj egzamin próbny z języka angielskiego. Na przesłanie odpowiedzi macie czas do godz. 11.00. W razie pytań przed rozpoczęciem pracy proszę o maila. 

01.04.20r.

Subject: Revision- unit 5


Co będzie na teście: nazwy członków rodziny, słownictwo z zad, B str. 76 oraz z tematu Vocabulary 2 str. 80, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, określniki, mail z życzeniami- powtórzcie zasady pisania. Powtórzcie sobie ten materiał. Nie odesłanie testu do godz. 10.00 będzie skutkowało oceną ndst. W razie czego proszę kontaktować się ze mną mailowo.

Nie mam maila do nr 3 i 9- proszę je dosłać wraz z imieniem i nazwiskiem pod adres:

annasroka@spromanowo.onmicrosoft.com 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

30.03.2020r.

Subject: Writing wishes/ Pisanie życzeń

  1. Przeczytajcie Forms Explorer- czerwona ramka str. 82 w podręczniku.
  2. Przeczytajcie Useful expressions- czerwona ramka str. 83 w podręczniku.
  3. A teraz przejdźcie na str. 165 w podręczniku i przeczytajcie przykładowego maila z życzeniami.
  4. Wykorzystując materiał ze str. 82, 83 i 165- piszemy podobnego, lecz nie identycznego maila do kuzyna

ex. L p. 83, w którym:

- pogratulujecie mu nowych rolek

- napiszecie mu życzenia z okazji urodzin

- wyjaśnijcie, dlaczego nie możecie teraz przyjechać na jego przyjęcie urodzinowe

50-80 słów

Termin wysyłania maila z życzeniami- 3 kwietnia.

 Przypominam o odesłaniu zad. dom. z dnia 25.03.2020r. Nie odesłanie skutkuje oceną ndst.

Przesyłam wam odpowiedzi do linków z zakładki zadania i ćwiczenia do samodzielnego.... Sprawdźcie swoje odpowiedzi:

Link pod nazwą "Znajomość funkcji językowych"- odpowiedzi:

ćw. A- 1c, 2e, 3d, 4a

ćw. B- 1c, 2c, 3b

Link pod nazwą "Plik w pdf- zadania kl. VIII- odpowiedzi:

str. 1- ćw. D- 1b, 2c, 3a

str.2- Part2- 6c, 7g, 8e, 9b, 10h

str.2- ćw. D- a-3, b-3, c-1, d-2

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

25.03.2020r.

Witajcie! Oto zadania na dzisiejszy dzień:

Cel zajęć: Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne oraz określniki

Do odnotowania w zeszycie: 

Subject: Countable and uncountable nouns; quantifiers

1. Look page 151 and make notes/ Stwórz notatkę ze str. 151 (5.3.1, 5.3.2, 5.4- odnotuj również polskie znaczenie określników)

2. Wykonaj następujące zadania do tematu: Ex. E p. 81 (podręcznik), ex. A p. 59 (ćwiczenia) i prześlij je załącznikiem na podany niżej mail do piątku 27.03.20r. Może być zdjęcie:

 annasroka@spromanowo.onmicrosoft.com w temacie maila proszę podać swoje imię i nazwisko. Odpowiem na wasze pytania.

P.S. Rozwiązania do poprzednich zadań wyślę wam w piątek. Będziecie mogli się sprawdzić...