22.06.20r. Temat: Przykładowy układ oberka jako tańca towarzyskiego- nauka.
Link do ćwiczeń:
http://www.muzykotekaszkolna.pl/multimedia/filmy-o-muzyce/oberek-lekcja-6/
22.06.20r. Temat: Doskonalenie umiejętności technicznych- odbić piłki sposobem oburącz górnym.
Link do ćwiczeń:
https://www.youtube.com/watch?v=HdVUioGAPK4&feature=youtu.be
23.06.20r. Temat: ABC piłki koszykowej- doskonalenie kozłowania i rzutów.
Technika kozłowania- doskonalenie:
Link do ćwiczeń:
https://www.youtube.com/watch?v=sfVhkfQ2pVg
Technika rzutu do kosza- doskonalenie:
Link do ćwiczeń:
https://www.youtube.com/watch?v=DJWS4b4AItQ
25.06.20r. Temat: Bezpieczna aktywność fizyczna w czasie wakacji.
15.06.20r. Temat: Oberek- ustawienia w parze, ujęcia, objęcia i położenia rąk.
Krótka historia. Oberek wraz z kujawiakiem i mazurem należy do grupy tańców mazurkowych, ale jest z nich najszybszy. Jego nazwa pochodzi od obrotowych figur tańca, stąd też w różnych częściach kraju zwano go obertasem, obyrtkiem, okrąglakiem, okrągłym, wyrwanym, wyrwasem, zawijaczem. Ponieważ tańczono go na wsiach w całym kraju, jego nazwa nie pochodzi od regionu, jak w przypadku krakowiaka, mazura, czy kujawiaka. Charakteryzuje się metrum trójdzielnym, rytmiką mazurkową, szybkim tempem i wirowością z dużą domieszką improwizacji (częste ozdobne kroki, ujęcia i ruchy rąk). Oberek dopiero pod koniec XIX wieku stał się tańcem różnych warstw społecznych, ale pierwsze wzmianki o nim (pod nazwą obertas) pochodzą już z 1697 roku. Oberki komponowali Fryderyk Chopin, Grażyna Bacewicz, Henryk Wieniawski, Karol Szymanowski i Roman Statkowski.
Link do ćwiczeń:
http://www.muzykotekaszkolna.pl/nauka/scenariusze-lekcji/oberek-lekcja-filmowa/
15.06.20r. Temat: Kroki taneczne oberka.
Link do ćwiczeń:
http://www.muzykotekaszkolna.pl/multimedia/filmy-o-muzyce/oberek-lekcja-2/
08.06.20r. Temat: Doskonalenie umiejętności tanecznych i poczucia rytmu- tworzymy układ.
Aktywność fizyczna:
W zakresie umiejętności. Uczeń:
- opracowuje i wykonuje indywidualnie lub w parze dowolny układ tańca towarzyskiego lub nowoczesnego.
Link do ćwiczeń:
https://www.youtube.com/watch?v=r_F9H9Ha8XI&feature=youtu.be
08.06.20r. Temat: Trening obwodowy z partnerem.
Rozwój fizyczny i sprawność fizyczna:
W zakresie umiejętności. Uczeń:
- demonstruje ćwiczenia wzmacniające mięśnie posturalne i ćwiczenia gibkościowe z partnerem.
Link do ćwiczeń :
https://www.youtube.com/watch?v=dyojQtfeJbw&feature=youtu.be
09.06.20r. Temat: Aktywność fizyczna w domu.
Bezpieczeństwo w aktywności fizycznej.
W zakresie wiedzy. Uczeń:
- opisuje zasady ergonomiczne organizacji stanowiska pracy.
https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY
Link do ćwiczeń :
https://www.youtube.com/watch?v=7vTbXIarBtA&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE
02.06.20r. Tabata- co to jest? Jak ćwiczyć? Efekty?
Rozwój fizyczny i sprawność fizyczna. Uczeń:
- wykonuje próby sprawnościowe pozwalające ocenić wytrzymałość tlenową, siłę, gibkość
- demonstruje ćwiczenia wzmacniające mięśnie posturalne i ćwiczenia gibkościowe, indywidualnie z partnerem
Kilka ważnych informacji. Zapoznaj się z nimi:
Tabata- co to takiego?
https://zdrowie.radiozet.pl/W-zdrowym-ciele/Aktywnosc-fizyczna/Tabata-co-to-jest-cwiczenia-efekty
04.06.20rr. Temat: Tabata- ćwiczenia ogólnorozwojowe.
Zapraszam do aktywności. Pamiętaj o stroju sportowym :-)
https://www.youtube.com/watch?v=_ya0_ZwQsW8&feature=youtu.be
Tygodniowa tematyka lekcji: 25.05.20r.- 28.05.20r.
25.05.20r. Temat: Sławni sportowcy- Jakub Zawistowski.
Cele ogólne:
- Zapoznanie z sylwetką sportowca,
- Promowanie aktywnego trybu życia,
- Popularyzacja dyscypliny sportowej: biegi przeszkodowe (OCR).
Jakub Zawistowski: https://jakubzawistowski.pl/
Temat: Biegi przeszkodowe- ćwiczenia.
Co to są biegi przeszkodowe (OCR)?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Biegi_przeszkodowe
Jeśli nie posiadasz w domu odpowiedniego sprzętu zastąp go innym. Liczy się Twoja kreatywność i pomysłowość.
Zadanie : Nagranie z ćwiczeniami prześlij na adres : e-mail: piataasp@interia.pl lub messenger. Pamiętaj o dokładnym obejrzeniu filmiku. Liczy się dokładność wykonanego ćwiczenia, ilość powtórzeń. Stosuj się do zaleceń. Strój sportowy jest również ważnym elementem.
Jeśli nie zdążyłeś jeszcze przesłać ćwiczeń z poprzedniego tygodnia zrób to teraz ;-)
LINKI DO ĆWICZEŃ:
Ćwiczenie 1 – „Góra - dół”
https://youtu.be/cDSD-Nwo-vk
Ćwiczenie 2 – „Przewrót w przód, przewrót w tył”
https://youtu.be/HCJPoL021TU
Ćwiczenie 3 – „Padnij - powstań”
https://youtu.be/wOE7XprYWu0
Ćwiczenie 4 – „Zwis na drążku”
https://youtu.be/IuabVE2Ap7s
26.05.20r. Temat: Jak realizować sportowe wyzwania z Drużyną Energii?
Drodzy uczniowie! Poznaliśmy już ćwiczenia we wszystkich 5 dyscyplinach w sumie jest ich 18. Jak wiecie trwa decydująca faza sportowej rywalizacji Drużyny Energii. Teraz czas na realizację zadań i przesyłanie filmów. Sportowa rywalizacja potrwa jeszcze do 15 czerwca.
- Koszykówka (ćwiczenia Adama Hrycaniuka) – do 6 czerwca
- Lekkoatletyka (ćwiczenia Pauliny Guby) – do 8 czerwca
- OCR (ćwiczenia Jakuba Zawistowskiego) – do 11 czerwca
- Piłka nożna (ćwiczenia Przemysława Świercza) – do 13 czerwca
- Piłka ręczna (ćwiczenia Sławomira Szmala) – do 15 czerwca
Organizatorzy zachęcają, by wykonywać ćwiczenia regularnie i dokładnie. W Drużynie Energii stawiamy głównie na udział jak największej liczby spośród wszystkich uczniów, jednak frekwencja to nie wszystko. W swojej ocenie, zwłaszcza w przypadku zbliżonej punktacji, wybierając laureata każdej z dyscyplin, jury zwróci szczególną uwagę na sposób wykonywania ćwiczeń. Do dzieła :-)
Pamiętajmy! Liczy się dobra zabawa i Wasza kreatywność. Bawimy się ruchem w czasie wolnym od lekcji w celu odpoczynku i relaksu.
28.05.20r. Temat: Zagraj w kółko i krzyżyk- zabawy ruchowe.
Opis zabawy:
https://gryzabawy.pl/kolko-i-krzyzy/
Filmik instruktażowy:
https://www.youtube.com/watch?v=hoVC_U60Usg
Tygodniowa tematyka lekcji: 18.05.20r.- 21.05.20r.
18.05.20r. Temat: Sławni sportowcy- Przemysław Świercz.
Cele ogólne:
- Zapoznanie z sylwetką sportowca,
- Promowanie aktywnego trybu życia,
- Uświadomienie konieczności doskonalenia zdolności empatycznych ,
- Przełamywanie barier i stereotypów: niepełnosprawności,
- Popularyzacja dyscypliny sportowej: piłka nożna.
Przemysław Świercz:
Temat: Ćwiczenia z wykorzystaniem piłki nożnej.
Jeśli nie posiadasz w domu piłki nożnej wykorzystaj dowolną jaką masz w domu. Zamiast drabinki wykorzystaj dowolne przedmioty np. zabawki, deski, chustki, maskotki. Bramkowy cel również wybierz sam ;-) Najważniejsze są Twoje starania i dobra zabawa.
Zadanie obowiązkowe: Nagranie z ćwiczeniami wyślij do 21.05.20r. Pamiętaj o dokładnym obejrzeniu filmiku. Liczy się dokładność wykonanego ćwiczenia, ilość powtórzeń. Stosuj się do zaleceń. Strój sportowy jest również ważnym elementem.
Jeśli nie zdążyłeś jeszcze przesłać ćwiczeń z poprzedniego tygodnia zrób to teraz ;-)
Adres do wysyłki: Messenger, e-mail: piataasp@interia.pl
Link do ćwiczeń: Ćwczenia z wykorzystaniem piłki nożnej.
Ćwiczenie nr 1- Przysiady na jednej nodze:
https://youtu.be/mk2MhOJopmA
Ćwiczenie nr 2- Podskoki na jednej nodze w przód:
https://youtu.be/PIy3dsxsVzk
Ćwiczenie nr 3- Żonglerka i strzał do celu:
https://youtu.be/1FR6V5sjvpQ
19-21.05.20r. Temat: Sławni sportowcy- Sławomir Szmal. Ćwiczenia z wykorzystaniem piłki ręcznej.
Cele ogólne:
- Zapoznanie z sylwetką sportowca,
- Promowanie aktywnego trybu życia,
- Popularyzacja dyscypliny sportowej: piłka ręczna.
Sławomir Szmal:https://sport.onet.pl/slawomir-szmal
Jeśli nie posiadasz w domu piłki ręcznej wykorzystaj dowolną jaką masz w domu. Zaproś do ćwiczeń domowników. Pamiętaj o dokładnym wykonaniu ćwiczeń. Swoje nagrania z ćwiczeniami wyślij do dnia: 29.05.20r. na adres piataasp@interia.pl lub Messenger.
Najważniejsze są Twoje starani i dobra zabawa.
Link do ćwiczeń:
Tygodniowa tematyka lekcji: 11.05.20r.- 14.05.20r.
11.05.20r. Temat: Zapoznanie się z zasadami udziału w programie Drużyna Energii. Piłka koszykowa- ćwiczenia z Adamem Hrycaniukiem .
Wprowadzenie: https://youtu.be/DHDsD1xCWQw
Drodzy uczniowie bardzo proszę zapoznać się z treścią regulaminu dotyczącą udziału w programie Drużyna Energii. Przekazać treści Waszym rodzicom i opiekunom.
Regulamin dostępny tutaj: regulamin_druzyna.pdf
Proszę o pobranie załączników. Udostępniłam w wersji Word, abyście mogli w prosty sposób edytować i nanieść swoje dane. Kto z Was wypełni druk proszę odesłać na dres piataasp@interia.pl
Załączniki:
Nr.1 zalacznik_nr1.docx
Nr.2 zalacznik_nr2.docx
Nr.3 zalacznik_nr3.docx
Na czym polega udział? Rywalizacja odbywać się będzie w 5 dyscyplinach i rusza 11 maja. Na drużyny, które zanotują najwyższą frekwencję i będą najlepiej wykonywały różnorodne zadania sportowe przygotowane przez ambasadorów akcji, czekają prezenty i nagrody indywidualne.
Kilka ważnych zasad, którymi się kierujemy:
1. Jeśli w domu nie posiadam piłki koszykowej zastępują ją inną piłką dostępną w domu 😉🏀Mogę ją również wykonać sam- np. z papieru.
2. Podczas montażu filmików wykorzystać mogę do tego różnego rodzaju programy. Ważne żeby plik nie był zbyt duży. Można podzielić ćwiczenia na osobne ujęcia i mogą być osobno nakręcone.
3. W czasie wykonywanych ćwiczeń mogę podłożyć muzykę w tle 😉
4. Jeśli mam rodzeństwo z klasy 6-7-8 to dobrym pomysłem jest wykonywanie ćwiczeń razem z nimi. Co dwie głowy to nie jedna. Integracja wskazana 😉
5. Podchodzę do wykonywanych ćwiczeń z uśmiechem i radością.
6. Za wykonywanie zadań i udział czeka nagroda w postaci pozytywnego wpisu z zachowania, punkty do „Szkolnego Konkursu o tytuł Najlepszego Sportowca” i ocena za aktywność .
Kim jest Adam Grzegorz Hrycaniuk?
Urodzony 15 marca 1984 w Barlinku – polski koszykarz, reprezentant kraju, siedmiokrotny mistrz Polski, występujący na pozycji środkowego, obecnie zawodnik Arki Gdynia.Podczas turnieju mistrzostw świata 2019 w Chinach łącznie był drugim w klasyfikacji zbiórek w ramach reprezentacji Polski.
Linki do ćwiczeń:
Ćwiczenie numer 1 – Koszykarska Przekładanka
https://youtu.be/7_PLlpw1FIw
Ćwiczenie numer 2 – Wzmacnianie mięśni brzucha z wykorzystaniem piłki
https://youtu.be/VS5y7St5IgA
Ćwiczenie numer 3 – Kozłowanie z przeskokami
https://youtu.be/HbUL-78xEWg
Ćwiczenie numer 4 – Kozłowanie piłkami
Swoje nagrania z ćwiczeniami przesyłamy od 11.05.20r. na grupę klasową lub adres piataasp@interia.pl
12.05.20r. Temat: Dokonujemy oceny próby sprawności fizycznej: skok w dal z miejsca.
Cele lekcji:
Umiejętności: Uczeń potrafi wykonać skok lekkoatletyczny
Sprawność fizyczna: Kształtowanie skoczności, mocy
Wiadomości: Uczeń zna zasady bezpieczeństwa podczas zajęć w terenie oraz w czasie nauki skoków lekkoatletycznych.
Ocenie podlegają:
- technika (estetyka, płynność) wykonywanego ćwiczenia ,
- dokładność wykonania zadania i poziom zdobytej wiedzy,
- postęp w opanowaniu umiejętności,
- osiągnięty wynik,
- terminowość.
Osoby, które prześlą wynik po wyznaczonym terminie tj. 11.05.20r. otrzymują ocenę negatywną z możliwością poprawy poprzez nadesłanie nagrania z tabela wyników. W razie potrzeby proszę o kontakt piataasp@interia.pl
14.05.20r. Temat: Lekkoatletyczne ćwiczenia z Pauliną Gubą.
Kim jest Paulina Guba? Poznaj sylwetkę sportowca:
Polska lekkoatletka specjalizująca się w pchnięciu kulą. Srebrna medalistka Letniej Uniwersjady 2015. Wielokrotna mistrzyni Polski. Mistrzyni Europy z Mistrzostw w Niemczech, oraz Wojskowa Mistrzyni Świata z Igrzysk w Chinach. Jest wychowanką lekkoatletycznej sekcji Startu Otwock.
Więcej informacji:
https://domtel-sport.pl/statystykaLA/personal.php?page=profile&nr_zaw=13404&r=1
ĆWICZENIA DO WYKONANIA W RAMACH PROGRAMU DRUŻYNA ENERGII:
LEKKOATLETYKA
Ćwiczenie numer 1 – Rzut wielobojowy z wybiegiem za piłką
https://youtu.be/P-gXc3SWpvA
Ćwiczenie numer 2 – Skip A bokiem
https://youtu.be/JUhZbHcXEwY
Ćwiczenie numer 3 – Rzuty młociarski
https://youtu.be/l_tiVxFn-ms
Ćwiczenie numer 4 – Rzut wielobojowy przez plecy z wybiegiem za piłką tyłem
Swoje nagrania z ćwiczeniami przesyłamy od 11.05.20r. na grupę klasową lub adres piataasp@interia.pl
Tygodniowa tematyka lekcji: 04.05.20r.- 07.05.20r.
04.05.202r. Temat: Nauka i doskonalenie odbić piłki sposobem oburącz górnym.
Rozgrzewka: Technika odbicia sposobem górnym:
https://www.youtube.com/watch?v=-Ewvxpm8slo
Doskonalenie odbić piłki sposobem górnym:
https://www.youtube.com/watch?v=50wqATe0F-0
Ćwiczenia: https://www.youtube.com/watch?v=E_L0JcYJE2g
Postawy w piłce siatkowej oraz sposób odbić sposobem oburącz górnym- doskonalenie: https://www.youtube.com/watch?v=ynHHzDQJ9VY
Temat: Nauka i doskonalenie odbić piłki sposobem dolnym.
Technika odbicia sposobem dolnym: https://www.youtube.com/watch?v=rMYDtJ_eAys
Doskonalenie odbić: https://www.youtube.com/watch?v=ytMTn35ywmQ
Rozgrzewka i doskonalenie odbić piłki sposobem górnym i dolnym:
https://www.youtube.com/watch?v=L_SlhyHBcSQ
05.05.2020r. Temat: Quiz- znasz się na witaminach?
Informacja: Quiz jest obowiązkowy dla wszystkich uczniów. Spotykamy się o godzinie 11.00 na grupie klasowej Messenger. Link aktywny będzie tylko w godzinach: 11-12. Nie przystąpienie do rozwiązania quizu oznacza przyznanie 0 pkt. Jest to ostatnie zadanie z bloku tematycznego "Zdrowa żywność". W razie potrzeby proszę o kontakt indywidualny. Link tradycyjnie wysłany także na adres e-mail dla osób nie posiadających aplikacji Messenger.
Cele lekcji:
- Sprawdzenie wiedzy na temat witamin ich niedoboru,
- Uzasadnienie roli składników pokarmowych w prawidłowym odżywianiu,
- Rozumienie konieczności prawidłowego odżywiania i jego wpływ na zdrowie.
07.05.2020r. Temat: Gry i zabawy z piłką w domu.
Wiadomości: Jaka jest różnica między grą ,a zabawą? Jakie są funkcje gier i zabaw.
Zapraszam na ćwiczenia. Przygotuj strój sportowy, piłkę, kosz/karton.
https://www.youtube.com/watch?v=umyjvulRVvw
Tygodniowa tematyka lekcji: 27.04.20r.- 30.04.20r.
Informacja: II etap szkolny o tytuł: „ Mistrza Wiedzy Kultury Fizycznej 2019/2020” odbędzie się dnia: 28.04.2020r. o godz. 10.00
27.04.2020r. Temat: Historia skoku w dal. Skok w dal z miejsca- próba mocy (siły nóg). Pomiar skoku.
Historia skoku w dal: https://www.youtube.com/watch?v=BufCRxoi7nw
Pomiar skoku w dal z miejsca: ttps://www.youtube.com/watch?v=rjM7SPfcIgE
Skok w dal w pełni: https://www.youtube.com/watch?v=llnGJ88MkD4
https://www.youtube.com/watch?v=96zJo3nlmHI
Przygotuj strój sportowy, miarę, kartkę i długopis.
Wykonaj indywidualną rozgrzewkę wykorzystując poznane ćwiczenia kształtujące.
Ćwiczenia na poprawę wyskoku: https://www.youtube.com/watch?v=vrgWOiZDkj8
Zadanie obowiązkowe: Wykonaj 3 próby skoku w dal z miejsca. Udokumentuj za pomocą nagrania. Zapisz swoje wyniki, a następnie podziel się nimi przesyłając na adres: piataasp@interia.pl Termin: 11.05.20r. Wynik Twojej próby najdalszy/najdłuższy zostanie oceniony.
28.04.2020r. Temat: Przysiad z dodatkowym przyborem- kij.
Klasyczne przysiady rozszerzamy o kij, który unosimy nad głową gdy powstaniemy z przykucnięcia. Możemy wyobrazić sobie, że końce kija obciążone są bumperami! To ćwiczenie przyzwyczaja także mięśnie do prawdziwego "wyciskania". Dzięki ćwiczeniu wzmocnimy swoje plecy i wprowadzimy nieco ożywienia do mięśni piersiowych, obręczy barkowej i nie tylko!
Potrzebny Ci będzie: strój sportowy i kij.
Na początek rozgrzewka: https://www.youtube.com/watch?v=XV3g2c9SC-g
Ćwiczenie 1. Przysiad z wyciśnięciem kija nad głowę.
Link: https://youtu.be/7m_nN2dNVTs
Ćwiczenie 2. Wypady nogami do przodu z kijem. Kij umieszczamy na barkach a następnie wykonujemy wypady nogami, raz lewą a raz prawą. Proste? Niby tak, ale po trzech seriach po dziesięć razy ciało dostaje porządną dawkę wysiłku! Spróbujcie sami!
Ćwiczenie wykonujemy w 3 seriach po 10 razy.
Link: https://youtu.be/Nd1g3BRzxk0
Ćwiczenie 3.Naprzemienne wyrzuty kija do przodu. Wraz z wyrzutem nogi do tyłu wyrzucamy kij do przodu. Naprzemiennie, raz jedna, raz druga noga! Ćwiczenie rozwija poczucie równowagi i wpływa na wiele mięśni w całym ciele.
To ćwiczenie również wykonujemy w 3 seriach po 10 razy.
Link: https://youtu.be/bw-9eMIKpOo
30.04.20r. Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.
Przygotuj: strój sportowy, skarpetki antypoślizgowe, butelkę 1,5,- 2 l., 2 chustki, duży ręcznik, mała poduszka.
Link do ćwiczeń: https://www.youtube.com/watch?v=U__rBGnnCr0&feature=youtu.be
Tematyka tygodniowa zajeć: 20-21.04.20r., 23.04.20r.
INFORMACJA!
Drugi ostateczny termin napisania Testu Wiedzy o Kulturze Fizycznej to czwartek 23.04.2020r. godzina 11.00 (link na klasowej grupie). Proszę być aktywnym wcześniej. Link będzie aktywny tylko w tym czasie. Proszę o kontakt indywidualny jeśli link mam przesłać na adres e-mail bądź termin i godzina nie odpowiada. Brak kontaktu i obecności w tym terminie jest jednoznaczny z oceną negatywną. Test w tym dniu wypełnia 9 osób.
20.04.20r. Temat: Witaminy źródłem naszego zdrowia. Pomysł na przekąskę.
Cele główne:
- pogłębianie wiedzy uczniów na temat znaczenia prawidłowego odżywiania,
- kształtowanie postawy prozdrowotnej- nawyku jedzenia warzyw i owoców,
- rozumienie znaczenia witamin dla zdrowia.
Witaminy należą do składników odżywczych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania żywego organizmu. Organizm człowieka - poza pewnymi wyjątkami - nie jest w stanie sam witamin wytwarzać, muszą być one dostarczane w pożywieniu. Oto przegląd witamin niezbędnych do życia.
http://zs3wiskitki.pl/images/artykuly/dla_liceum/Witaminy.pdf
Dla utrwalenia zapraszam do wysłuchania piosenki „Alfabet warzywno- owocowy”.
https://www.youtube.com/watch?v=5IQBQBvgjrg
Temat: Pomysł na przekąskę.
Zdrowe przekąski naprawdę istnieją! Ich zadaniem jest zaspokojenie apetytu, nasycenie i podtrzymanie tempa metabolizmu. Dzięki nim możliwe jest również utrzymanie stałego poziomu glukozy we krwi. Gdy organizm przyzwyczai się do takiego stanu, przestanie odkładać zapasy w postaci tkanki tłuszczowej.
Cele główne:
- zapoznanie ze znaczeniem witamin w życiu człowieka,
- wdrażanie uczniów do prawidłowego odżywiania się i dbania o własne zdrowie,
- rozwijanie aktywności uczniów poprzez wykorzystanie wiedzy w praktyce.
W doborze składników przydatna będzie poniższa prezentacja : dostępna również w programie MsTeams w zakładce Wychowanie Fizyczne.
http://scholaris.pl/resources/zip-resource/id/51514
Zadanie obowiązkowe (pierwszy etap bloku tematycznego „Zdrowa żywność”.):
Przygotuj dla siebie lub rodziny zdrową przekąskę. W przyznaniu punktacji brany od uwagę dobór produktów, składników, najmniej przetworzonych, wykorzystanie owoców, warzyw zawierających witaminy, które korzystnie wpływających na nasze zdrowie. Wykorzystanie wiedzy w praktyce. Wyraz ogólny, jak również terminowość. Przekąski przysłane po terminie bez możliwości zdobycia maksymalnej ilości punktów. Udokumentuj w formie zdjęcia przesyłając na dres e-mail: piataasp.pl lub grupę klasową. Termin wykonania do dnia: 27.04.2020r.
Możesz zainspirować się poniższymi przykładami lub stworzyć coś własnego.
Przykładowe linki:
->https://www.kalendarzrolnikow.pl/6178/zdrowe-przekaski-do-pracy-i-szkoly-na-caly-tydzien
->https://www.kalendarzrolnikow.pl/803/zdrowe-przekaski-dla-dzieci-jako-alternatywa-dla-slodyczy
21.04.20r. Temat: Poprawna pompka w różnych wersjach.
Pompka jest to ćwiczenie wielostawowe, które wykonywane poprawnie bardzo dobrze wzmocni i rozbuduje górne partie mięśniowe Twojego ciała.
O czym trzeba pamiętać?
- ciało powinno być cały czas napięte i utrzymywane w linii prostej,
- napnij mięśnie brzucha i pośladków, żeby nie bolały Cię plecy podczas treningu,
- głowa powinna być przedłużeniem kręgosłupa czyli patrz w ziemię i cofnij brodę,
- dłonie ustaw lekko szerzej niż barki i na wysokości mostka,
- łokcie powinny być kierowane w kierunku tułowia, a nie na zewnątrz,
- postaraj się dotknąć ziemi brzuchem, udami i klatką,
- rób wydech podnosząc się do góry.
Różne wersje ćwiczenia:
Ułożenie dłoni ma duży wpływ na jakość i celowość wykonywania ruchu ponieważ to od nich zależy które mięśnie pracują i z jaką intensywnością.
- Pamiętaj, że wysokość ułożenia dłoni względem ciała ma wpływ na poziom trudności ćwiczenia - im wyżej ułożone są dłonie względem ciała tym łatwiej jest wykonać pompkę.
- Jeżeli ułożysz dłonie blisko ciała to w większym stopniu zaangażujesz do pracy mięśnie tricepsów, jeżeli dalej - mięśnie klatki piersiowej i obręczy barkowej.
Wykonaj tyle prawidłowych pompek ile jesteś w stanie. Zrób dwie minuty przerwy i powtórz to jeszcze dwa razy!
Link do ćwiczeń:
-> https://youtu.be/W2sTOVkyLSc
23.04.20r. Temat:Trening pamięci- przygotowanie się do quizu o witaminach.
Cele główne:
- pogłębianie wiedzy uczniów na temat znaczenia i roli witamin.
Tablica przedstawia definicję witamin, ich klasyfikację, rolę w organizmie oraz objawy niedoboru.
->http://scholaris.pl/resources/run/id/68640
https://wordwall.net/pl/resource/1147061/przyroda/witaminy
Sprawdź swoją wiedzę:
->https://learningapps.org/2715423
->https://learningapps.org/8205775
ZADANIE OBOWIĄZKOWE DLA WSZYSTKICH UCZNIÓW: Udział w drugim etapie bloku tematycznego "Zdrowa żywność"- QUIZ. Termin: 05.05.20r.
16.04.2020r. Temat: Trzymaj się prosto.
Wymagania szczegółowe:
1. Diagnoza sprawności fizycznej i rozwoju fizycznego.
Uczeń:
-ocenia własną postawę ciała.
-zna wzorzec prawidłowej postawy
-zna wybrane ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała
Link do prezentacji:
->http://scholaris.pl/resources/run/id/109938
Gimnastyka korekcyjna.
Przygotuj: strój sportowy, matę, poduszkę, kredki, miseczkę, małą piłeczkę.
-> https://www.youtube.com/watch?v=gLPfKxoSumY
07.04.2020r. Temat: Test wiedzy o Kulturze Fizycznej - omnibus sportowy, etap klasowy.
Bieżące informacje:
Dziś przypada Światowy Dzień Zdrowia został ustanowiony przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) i obchodzony jest każdego roku 7 kwietnia. Głównym przesłaniem tego święta jest zwrócenie uwagi na najważniejsze problemy zdrowotne dotyczące społeczeństw na całym świecie. Rok 2020 , został ogłoszony Międzynarodowym Rokiem Pielęgniarek i Położnych decyzją Międzynarodowej Rady Pielęgniarek ICN (od ang. International Council of Nurses) ratyfikowanej na 72. Światowym Zgromadzeniu Zdrowia (WHA) w Genewie. Kampania będzie prowadzona we współpracy ze Światową Organizacją Zdrowia WHO. Ma to związek z 200. rocznicą urodzin twórczyni nowoczesnego pielęgniarstwa Florence Nightingale.
Cele konkursu:
- etap klasowy: wyłonienie najlepszych uczestników i zakwalifikowanie do drugiego etapu szkolnego o: "Tytuł Mistrza Wiedzy o Kulturze Fizycznej",
- rozpowszechnianie wiedzy dotyczącej sportu i wszelkich form aktywności ruchowej,
- propagowanie idei olimpizmu,
- zachęta do aktywnej obserwacji wydarzeń sportowych w kraju i na świecie,
- zainteresowanie innymi często mniej popularnymi dyscyplinami sportu.
W teście maksymalna ilość punktów do zdobycia to 20. W przypadku takiej samej ilośći punktów pod uwagę został wzięty czas wypełnienia testu. Osoby, które zajęły pierwsze miejsce przechodzą do drugiego etapu szkolnego. Serdecznie gratulujemy :-)
WYNIKI:
Imiejsce: Miriana Golik 17/20 pkt. czas: 4min.04s.
II miejsce: Krystian Grabowski 17/20 pt. czas: 5min.08s.czas: 5min.06s.
III miejsce: Bartosz Lewandowski 17/20 pkt. czas: 5min29s.
WAŻNA INFORMACJA! Osoby, które dziś nie rozwiązały testu proszone są o kontakt indywidualny pod adres: piataasp@interia.pl
Wszystkim uczestnikom dzisiejszego spotkania i udziału w teście bardzo serdecznie gratuluję i dziękuję :-)
Drodzy Uczniowie! Przypominam jutro tj. 07.04.2020r. napiszemy zgodnie ze wcześniejszymi ustaleniami Test Wiedzy o Kulturze Fizycznej. Test jest obowiązkowy. Każdy uczeń otrzyma ocenę. Proszę być aktywnym na grupie klasowej według naszych ustaleń. O ustalonej godzinie przesyłam również link na adres e-mail osobom, których nie ma na grupie. Widzimy się jutro o godzinie: 11.30. Jeśli są trudności z przystąpieniem do Testu w wyznaczonym terminie proszę o kontakt. Zachęcam również pozostałe osoby, które jeszcze nie dołączyły o kontakt na wskazany poniżej adres:
Pozdrawiam.
06.04.2020r. Temat: Znaczenie aktywności fizycznej. Próbny Test Wiedzy o Kulturze Fizycznej- zasady udziału.
6 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Aktywności Fizycznej, któremu patronuje Światowa Organizacja Zdrowia (WHO).
Według Światowej Organizacji Zdrowiai jej ustaleń ćwiczyć powinniśmy:
- 60 minut dziennie (ćwiczenia różnorodne);
- 5 razy w tygodniu dziecko powinno wykonywać przez 30 minut intensywne ćwiczenia, podczas których się zmęczy;
- 3 razy w tygodniu najmłodsi powinni wykonywać 15-minutowe ćwiczenia wzmacniające mięśnie i poprawiające gibkość.
Postawmy na różnorodność !!!
"Sport na zdrowie"- kilka faktów.
https://www.youtube.com/watch?v=KSmjz0wjh9M
Dlaczego żaden lek nie zastapi nam ruchu?
https://www.youtube.com/watch?v=NhCQuK7fhsU
02.04.2020r. Temat: Ćwiczenia z nietypowym przyborem.
Cel lekcji: Motoryczność: Uczeń rozwija swoją zwinność, zręczność, szybkość i siłę. Umiejętności: uczeń potrafi posługiwać się przyborami nietypowymi w zabawach.
W prezentacji znajdziemy różne przybory do ćwiczeń.
http://scholaris.pl/resources/run/id/109867
Prezentacja opisująca ćwiczenia z nietypowymi przyborem.
http://scholaris.pl/resources/run/id/109865
Film prezentujący zestaw ćwiczeń i zabaw z przyborami. Zwraca uwagę na bezpieczne posługiwanie się nimi.
http://scholaris.pl/zasob/109866
Druga propozycja:
https://www.youtube.com/watch?v=J7Evuks9Fos
Zadanie dla wszystkich uczniów. Prześlij 3 zdjęcia lub filmik do: 1min 30 sek. podczas, którego podejmujesz wybraną przez siebie aktywność fizyczną. Termin wykonania: 08.04.2020r. Omówienie tradycyjnie na klasowej grupie.
W razie pytań zapraszam do kontaktu.
31.03.2020r. Temat: Zabawy podwórkowe.
Cel:
- wyrobienie, wśród uczniów, potrzeby i nawyku aktywności fizycznej;
- zmiana formy spędzania wolnego czasu;
- poznanie zabaw ruchowych.
Reguły i zasady zabaw:
„Kapsle”: http://zabawy.zrodla.org/gra_kapsle/
„Zośka”: http://zabawy.zrodla.org/gra_zoska/
„Fruczka”: http://zabawy.zrodla.org/gra_fruczka/
„ Bierki”: http://zabawy.zrodla.org/gra_bierki/
„Gra w gumę”: http://zabawy.zrodla.org/gra_w_gume/
Spędź aktywnie czas wolny wykorzystując poznane zabawy :-)
Informacja! Kochani! Małymi krokami zbliżamy się do sprawdzenia Waszej wiedzy w formie Testu Wiedzy o Kulturze Fizycznej. Już w szkole omawialiśmy zagadnienia. Wykorzystajcie je. Udostępniać będę pod tą informacją jeszcze dokatkowe materiały. Kto jeszcze nie miał okazji zmierzyć się z zadami to w zakładce "Ćwiczenia do samodzielnego wykonania- archiwum" dostępne są linki. Poćwiczcie.
Termin: proponuję wtorek (07.04.2020r.) byłoby dobrze). Na grupie klasowej, poprzez e-mail zbiorę Wasze propozycje :-)
Sposób przeprowadzenia: o ustalonej wcześniej porze i podanej do wiadomości Wam wszystkim zasiędziecie przed komputrem. Otworzycie przesłany przeze mnie link, wypełnicie . Test automatycznie po Waszej akceptacji będzie u mnie :-). Bądźcie spokojni. Życzę zdrówka i do usłyszenia.
NOWE LINK DO ĆWICZEŃ:
https://wordwall.net/resource/1148045/test-wiedzy-sport-i-zdrowie
Piłka koszykowa: https://wordwall.net/resource/1148852/pi%c5%82ka-koszykowa
Piłka siatkowa: https://wordwall.net/resource/932114/w-f/siatk%c3%b3wka-podstawowe-wiadomo%c5%9bci
Piłka nożna: https://wordwall.net/resource/1109881
Ogólne wiadomości: https://wordwall.net/resource/1148045
30.03.2020r. Kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej z piłką.
CELE OGÓLNE:
- kształtowanie prawidłowej postawy przez zabawę z przyrządem – piłką
- wyrabianie poprawności ruchów
CELE OPERACYJNE - dziecko:
- poprawia szybkość, zwinność, siłę;
- wzmacnia siłę ramion, nóg i tułowia;
- przestrzega reguł obowiązujących w zabawach;
- potrafi bezpiecznie ćwiczyć;
Przygotuj:
- strój sportowy
- piłkę
Na początek:
https://www.youtube.com/watch?v=bujG6YmPjVY
Ćwiczenia z piłką dla jednej osoby:
https://www.youtube.com/watch?v=OFNJYSN0ZIU
Zabawy podwórkowe z piłką:
https://www.youtube.com/watch?v=YCvi4jTwa5o
26.03.2020r. Temat: Zalety porannej gimnastyki.
Cel główny: wyrobienie nawyku uprawiania ćwiczeń fizycznych po przebudzeniu, wdrażanie nawyków higienicznych.
Wiadomości:
- uczeń wie jak ważne są ćwiczenia poranne i zna korzyści z jej uprawiania
- uczeń wie jaką rolę odgrywa aktywność fizyczna i ma wpływ na zdrowy tryb życia
- uczeń wie jak ważna jest higiena osobista
Umiejętności
- uczeń potrafi przeprowadzić samodzielnie gimnastykę poranną
- uczeń potrafi aktywnie spędzać czas wolny
- uczeń potrafi zadbać o higienę osobistą
Postawy
- uczeń stosuje ćwiczenia poranne
- uczeń dba o higieną osobistą
Gimnastyka poranna są to proste i lekkie ćwiczenia wykonywane najlepiej tuż po przebudzeniu. Warto jest ćwiczenia te wprowadzić w swój rytm życia, gdyż przynoszą niesamowite efekty i posiadają szereg zalet.
Zalety gimnastyki porannej:
- Poranne ćwiczenia mają za zadanie aktywować nasze ciało po całonocnej stagnacji, czyli rozciągnąć mięśnie i stawy oraz rozruszać kościec.
- Ćwiczenia te pobudzają do pracy cały organizm, często działają lepiej niż dawka kofeiny.
- Podczas gimnastyki, wydziela się hormon szczęścia, jakim jest endorfina, która sprzyja samopoczuciu oraz pozytywnie nastawia nas na resztę dnia.
- Poranne ćwiczenia wspierają naszą koncentrację oraz zwiększają skupienie.
- Pomagają spalić tkankę tłuszczową.
Efekty gimnastyki porannej:
Poranna gimnastyka przede wszystkim pozytywnie wpływa na:
- samopoczucie (wzmożone wydzielanie hormonu szczęścia);
- lepsze ukrwienie mięśni – za czym idzie większa mobilność stawowa;
- koncentrację oraz skupienie;
- przyspiesza metabolizm i w rezultacie powoduje skuteczniejsze spalenie tkanki tłuszczowej. Udowodnione jest, iż lepsze rezultaty podczas odchudzania zauważymy wykonując ćwiczenia z rana, gdyż wtedy poziom glikogenu jest obniżony i to tkanka tłuszczowa staje się źródłem energii do spalenia;
- powoduje uczucie lekkości i zwinności przez resztę dnia.