Podaję swój mail służbowy na wypadek pytań, wątpliwości lub po to, by przesłać jakieś zadania: annasroka@spromanowo.onmicrosoft.com
22.06.20r.
Subject: Podsumowanie kl. III
W celu podsumowania kl. III proponuję dzieciom mega ciekawe gry i zabawy on-line. Aby lepiej się je wykonywało proponuję powiększyć obraz. Do tych quizów zainteresowane dzieci mogą wracać nawet w wakacje.
I wish you good fun and good holidays!/ Życzę udanej zabawy i udanych wakacji!
1. Rozdział VI- Hobbies- dobieramy pary:
https://wordwall.net/pl/resource/2324213/angielski/hobbies-2-gold-sparks-3
2. Rozdział V- Meal times- utrwalamy nazwy produktów, przeciągamy obrazki do odpowiednich napisów: https://wordwall.net/pl/resource/1794900/angielski/food-gs3-u5
3. Rozdział IV- Shopping- utrwalamy nazwy sklepów:
https://wordwall.net/pl/resource/995829/angielski/shops-gold-sparks-3
Rozdział IV- utrwalamy walutę i ceny:
4. Rozdział III- In the park- utrwalamy nazwy czynności w czasie present continuous:
https://wordwall.net/pl/resource/892876/angielski/gold-sparks-3-unit-3
Rozdział III- utrwalamy zjawiska pogodowe:
https://wordwall.net/pl/resource/384423/angielski/super-sparks-3-weather-unit-3
5. Rozdział II- Our house- utrwalamy nazwy sprzętów i mebli oraz lokalizację:
https://wordwall.net/pl/resource/713370/angielski/our-house
6. Rozdział I- Animals- utrwalamy nazwy zwierząt:
https://wordwall.net/pl/resource/2921467/angielski/animals-gold-sparks-3
7. Wprowadzenie- Welcome back- utrwalamy liczebniki główne 1-20:
https://wordwall.net/pl/resource/2142118/angielski/numbers-1-12
https://wordwall.net/pl/resource/576989/angielski/brainy-5-welcome-numer-11-20
----------------------------------------------------------------------------
19.06.20r.
Subject: She doesn`t like rollerblading./ Ona nie lubi jazdy na rolkach.
Cel: Wyrażamy upodobania w 3 os. l. poj.
1. Note/ Odnotowujemy w zeszycie:
Chcąc wyrazić, że on, ona lub ono czegoś nie lubi używamy określenia doesn`t like, np.:
She doesn`t like dancing. Ona nie lubi tańca.
2. Ex. 1 p. 54/ ćw. 1 str. 54 w zeszytach ćwiczeń: patrząc na obrazki i miny dzieci tworzymy zdania z likes lub doesn`t like jak w podanym przykładzie.
3. Ex. 2 p. 54/ ćw. 2 str. 54- patrząc na obrazki i miny dzieci wpisujemy zdania z likes lub doesn`t like.
4. Check/ Sprawdzamy poprawność wykonanych zadań:
| ex_12_p_54.docx |
--------------------------------------------------------------------------------
15.06.20r.
Subject: He likes jumping./ On lubi skakanie.
Cel: Poznajemy 3 os. liczby pojedynczej.
1. Note/ Odnotowujemy w zeszycie:
*3 osoba liczby pojedynczej w języku angielskim to:
he- on
she- ona
it- ono
*Mówiąc, że on/ona lub ono coś lubi:
he/she/it likes- on/ona/ono lubi
*Chcąc powiedzieć, że oni czegoś nie lubią, mówimy:
he/she/it doesn`t like- on/ona/ono nie lubi
2. Ex. 1 p. 66- Zad. 1 str. 66 w podręczniku- słuchamy Pata i Minnie zwracając przy tym uwagę na formy: he likes…, he doesn`t like:
| 307_gold_sparks_3.mp3 |
3. Ex. 1 p. 67/ Zad. 1 str. 67 w podręczniku- czytamy zdania i dopasowujemy je do odpowiedniego dziecka, np.:
1- Grace
4. Check/ Sprawdzamy poprawność wykonanego zadania: ex_1_p_67.docx
--------------------------------------------------------------------------------------
08.06.20r.
Subject: Do you like doing karate?/ Czy lubisz uprawiać karate?
Cel: Zadajemy pytania o upodobania i odpowiadamy na nie.
1. Przypominamy sobie nazwy hobby z ostatnich zajęć. Klikamy w link, a następnie na przycisk start. Słuchamy i klikamy w odpowiedni obrazek:
https://elt.oup.com/student/goldsparks/level3/games/game-6-2?cc=pl&selLanguage=pl
2. Ex. 1 p. 64/ Zad. 1 str. 64 w podręczniku- słuchamy tekstu i notujemy nowe słówka:
| 305_gold_sparks_3.mp3 |
Do you like….? Czy ty lubisz….?
Yes, I do. Tak, lubię.
No, I don`t. Nie, nie lubię.
I like… . Ja lubię…. .
That`s fantastic! To jest fantastyczne!
3. Staramy się opowiedzieć poszczególne scenki.
4. Ex. 1 p. 52/ Ćw. 1 str. 52- zeszyt ćwiczeń- odpowiadamy na pytanie: What do you like doing?/ Co lubisz robić?
Korzystamy przy tym z notatek z ostatniej lekcji.
5. Check/ Sprawdzamy tutaj poprawność zadania:
| ex_1_p_52.docx |
------------------------------------------------------------------------------
05.06.20r.
Subject: I like taking photos- hobbies/ Lubię robić zdjęcia- hobby
1. Zapoznajemy się z nowym słownictwem:
Picture dictionary/ Słowniczek obrazkowy do tematu o hobby- klikamy w obrazek i powtarzamy za lektorem:
https://elt.oup.com/student/goldsparks/level3/pictdict/unit6?cc=pl&selLanguage=pl
2. Ex. 1 p. 62/ Zad. 1 str. 62- przepisujemy słówka i tłumaczymy je, a następnie sprawdzamy poprawność tłumaczenia: tlumaczenia.docx
3. Ćwiczymy poznane słownictwo poprzez super grę. Klikamy w poniższy link, następnie w głośniczek i znajdujemy właściwy obrazek. Ćwiczymy do skutku:
https://elt.oup.com/student/goldsparks/level3/games/game-6-1?cc=pl&selLanguage=pl
-------------------------------------------------------------------------------
29.05.20r.
Subject: We are writining a test- unit 5/ Piszemy test z V rozdziału.
Klikamy w link, aby pobrać i uzupełnić test. Na test mamy 45 minut. Można wydrukować test, podpisać go i wypełnić lub napisać odpowiedzi na podpisanej kartce i przesłać zdjęcie na mail: annasroka@spromanowo.onmicrosoft.com
--------------------------------------------------------------------------
25.05.20r.
Subject: Revision- unit 5/ Utrwalenie wiadomości z V rozdziału.
Przypominam o piątkowym krótkim teście z V rozdziału. Będzie on do pobrania na tej stronie pod tematem.
1. Ex. 1 p. 50/ Ćw. 1 str. 50- zeszyt ćwiczeń- Utrwalamy godziny na zegarze. Jeśli dziecko nie potrafi dorysować wskazówek, może napisać godzinę za pomocą cyfr pod każdym zdaniem.
2. Ex. 2 p. 50/ Ćw. 2 str. 50- zeszyt ćwiczeń- Utrwalamy nazwy posiłków oraz produktów. Opisujemy naprzemiennie, co dzieci jedzą,np.:
2- He has eggs for breakfast.
3- She has _____________ for___________________ . itd.
3. Rozpisujemy dni tygodnia we właściwej kolejności:
Wednesday, Friday, Sunday, Thursday, Tuesday, Saturday, Monday:
…………….., ……………………, ……………………, …………………….., ……………………., …………….,
……………………….
4. Check/ Sprawdzamy poprawność wykonanych ćwiczeń:
| revision_exercises.docx |
-----------------------------------------------------------------------------
22.05.20r.
Subject: Jungle fun
W dniu 29.05.20r. napiszemy krótki test z V rozdziału. Test obejmuje: nazwy produktów (peas, tomatoes, carrots, sausages, crisps, bananas), pełne godziny (np.: It`s nine o`clock.), dni tygodnia (ułożenie nazw według kolejności: Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday).
1. Ex. 1 p. 59/ Zad. 1 str. 59- wysłuchaj historyjki: 227_gold_sparks_3.mp3
2. Note/ Piszemy w zeszycie: No food! Nie ma jedzenia! Let`s go…. Chodźmy.
I don`t know. Nie wiem. Great! Wspaniale! Help! Ratunku! Wait for me! Poczekaj na mnie!
3. Ex. 1 p. 49/ Ćw. 1 str. 49- zeszyt ćwiczeń.
4. Check your answers: ex_1_p_49.docx
-----------------------------------------------------------------------------------
18.05.20r.
Subject: On Saturday she has lunch at one o`clock.
Cel: Opowiadamy, którego dnia i o której godzinie dana osoba je posiłek. Utrwalamy godziny oraz dni tygodnia.
1. Przypomnijmy sobie dni tygodnia: https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ
2. Ex. 1 p. 55/ Zad. 1 str. 55 w podręczniku:
Patrzymy i odnotowujemy w zeszycie zdania według przykładu.
3. Check your sentences: ex_1_p_55.docx
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
15.05.20r.
Subject: Days of the week/ Dni tygodnia
Cel: Poznajemy dni tygodnia po angielsku.
1. Aby nauczyć się wymowy i kolejności oraz wymowy dni tygodnia po angielsku kliknij w link: https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ
2. Przepisz dni tygodnia do zeszytu. Zwróćcie uwagę, że dni tygodnia w języku angielskim piszemy dużą literą:
Monday- poniedziałek
Tuesday- wtorek
Wednesday- środa
Thursday- czwartek
Friday- piątek
Saturday- sobota
Sunday- niedziela
3. Ex. 2 p. 44/ Ćw. 2 str. 44 w zeszytach ćwiczeń. Każdej literce odpowiada inny znak. Rozszyfruj dni tygodnia po angielsku. Na koniec spróbuj zaszyfrować i odszyfrować swoje imię.
4. Check your answers:
| ex_2_p_44.docx |
-------------------------------------------------------------------------------
11.05.20r.
Subject: Ćwiczymy podawanie godzin.
1. Ex. 2 p. 53/ Zad. 2 str. 53 w podręczniku. Rysujemy zegar i piszemy, którą godzinę usłyszeliśmy: 219_gold_sparks_3.mp3
Jeśli dziecko nie zna się na zegarze, może to zadanie wykonać w następujący sposób:
1. 7.00- It`s seven o`clock.
2. Check your answer/ Sprawdzamy swoje zadanie:
| zadanie.docx |
3. Ex. 3 p. 53/ Zad. 3 str. 53 w podręczniku. Przepisujemy pytania i odpowiadamy na nie:
1. When do you have breakfast? Kiedy masz śniadanie?
- I have breakfast at ………………. o`clock.
2. When do you have lunch? Kiedy masz drugie śniadanie?
- I have lunch at ………………. o`clock.
3. When do you have dinner? Kiedy masz obiad?
- I have dinner at ……………… o`clock.
---------------------------------------------------------------------------------------
08.05.20r.
Subject: It`s seven o`clock./ Jest godzina 7.00.
Cel: Poznajemy pełne godziny.
1. Note/ Przepisz lub wydrukuj i wklej notatkę:
| pelne_godziny.docx |
2. Rozpisz godziny według wzoru:
10.00- It`s ten o`clock.
11.00- It`s ………………….. o`clock.
12.00- It`s…………………………………………………. .
6.00- ………………………………………………………… .
5.00- ………………………………………………………… .
4.00-…………………………………………………………. .
3.00- ………………………………………………………… .
2.00- …………………………………………………………. .
1.00- …………………………………………………………. .
3. Check your answers: godziny_zadanie.docx
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
04.05.20r.
Subject: Sandy`s breakfast/ Śniadanie Sandy
Cel: Słuchamy historyjki, utrwalamy nazwy produktów spożywczych.
1. Zanotuj nowe słówka i wyrażenia: What time is it? Która jest godzina? o`clock- godzina
I`m late. Jestem spóźniony. love- uwielbiać, cupboard- szafka wisząca, cereal- płatki
bad- zły
2. Ex. 1 p. 52- Listen/ Zad. 1 str.52- podręcznik; wysłuchaj historyjki i postaraj się opowiedzieć, o czym ona jest: 218_gold_sparks_3.mp3
3. Narysuj scenkę, która najbardziej się tobie spodobała.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
27.04.20r.
Subject: The sausages are on the chair./ Kiełbaski są na krześle.
1. Odnotuj słówka potrzebne do wykonania ćwiczeń: on- na, in- w środku, under- pod, fridge- lodówka, cooker- kuchenka, table- stół, chair- krzesło, bed- łóżko.
2. Ex.1 p.42/ ćw.1 str.42- zeszyt ćwiczeń
3. Ex.1 p.42/ ćw.1 str.42- zeszyt ćwiczeń
4. Check your answers:
| answers_kl_3.docx |
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
24.04.20r.
Subject: Say the chant/ Powiedz wierszyk
Cel: Nauka wierszyka, utrwalenie nazw produktów i napojów.
1. Ex. 2 p. 51-Listen and say the chant/Zad. 2 str.51- Wysłuchaj i powiedz wierszyk:216_gold_sparks_3.mp3
2. Odnotuj nowe słówka z wierszyka i postaraj się opowiedzieć, o czym on jest: breakfast- śniadanie (czyt. brekfast),lunch- drugie śniadanie (czyt. lancz), dinner-obiad (czyt. dyner), munch- pycha (czyt. mancz).
3. A teraz utrwalamy nazwy produktów i napojów.
Ex.3 p.51- Listen and say the name/Zad. 3 str.51- Wysłuchaj i powiedz imię dziecka:217_gold_sparks_3.mp3
4. Ćwiczymy nasz wierszyk.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
20.04.20r.
Subject: Meal Times/ Czas posiłku
1. Odnotuj nowe słówka: tomatoes- pomidory (czyt. tomatołs)
peas- groszek (czyt. pis), sausages- kiełbaski (sosydżys),
carrots- marchewki (czyt. karots), crisps- czipsy (czyt. krisps)
bananas- banany (czyt. benanas)
2. Listen and say the numbers- ex.1 p.50/ Odsłuchaj nagrania i podaj numer obrazka, o którym jest mowa- zad.1 str.50. Kliknij w link, aby odsłuchać tekst:214_gold_sparks_3.mp3
3. Następnie powtórz nazwy pokazując palcem na właściwe obrazki. Kliknij jeszcze raz w link powyżej.
4.Na koniec proponuję grę w ramach poćwiczenia nowych słówek i ich wymowy. Życzę dobrej zabawy! Kliknij w link, wybierz kl. 3, następnie:MAZE- i Unit 5- Start! Możecie klinknąć też w PAIRS lub inne i UNIT 5: https://elt.oup.com/student/newsparksfunzone/?cc=pl&selLanguage=pl
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
17.04.20r.
Subject: Jungle fun
Str. 49 w podręczniku
1. Odnotujcie ważniejsze słowa i wyrażenia pod tematem: Don`t worry. Nie martw się.
I`ve go tan idea. Mam pomysł. Here you are! Proszę! but-ale, lecz
2. Listen/ Posłuchaj nagrania i postaraj się opowiedzieć, o czym są poszczególne scenki:213_gold_sparks_3.mp3
3. Narysuj w zeszycie ulubioną scenkę.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HAPPY EASTER FOR EVERYONE!
06.04.20r.
Subject: We are writing a test- unit 4./ Piszemy sprawdzian z IV rodziału.
Kliknij w link, aby zobaczyć i uzupełnić test. Na test mamy 45 minut. Można wydrukować test, podpisać go i wypełnić lub napisać odpowiedzi na podpisanej kartce i przesłać zdjęcie na mail: annasroka@spromanowo.onmicrosoft.com
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
03.04.20r.
Subject: Revision- unit 4
Cel: Utrwalenie liczebników 1-100, podawanie cen, nazywanie sklepów
W związku ze sprawdzianem, który podam dzieciom na ich stronie w poniedziałek 06.04.20r. dzieci wykonują:
ćw. 1 i 2 str. 41 oraz ćw. 1 str. 68, a następnie sprawdzają – kliknij w link:odpowiedzi_nr_2_kl_iii.docx
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
30.03.2020r.
Subject: At the shop/ W sklepie
Cel zajęć: Ćwiczymy podawanie cen.
W poniedziałek, 6 kwietnia, napiszemy sprawdzian z III rozdziału. Wyślę go wam na tą stronę, będziecie tylko musieli kliknąć w link. Nie trzeba drukować sprawdzianu. Wystarczy odesłać w mailu same odpowiedzi, czyli numery zadań i to, co tam trzeba uzupełnić. Można to zrobić na kartce z wpisanym imieniem, nazwiskiem i klasą, a rodzice mogą przesłać jej wyraźne zdjęcie. Zagadnienia: cyfry 1-100, nazwy sklepów, podawanie cen: patrz ćw. 1 str. 37- zeszyt ćwiczeń. Ważne! Sprawdzian wykonujemy SAMODZIELNIE, a rodzice robią tylko zdjęcie odpowiedzi.
- Wykonujemy zad. 2 str. 44 w podręczniku- wysłuchaj, wskaż paluszkiem i powtórz: klikamy w link poniżej, aby odsłuchać nagrania. 208_gold_sparks_3.mp3
- Wykonujemy ćw. 1 i 2 str. 37 w zeszycie ćwiczeń, a następnie klikamy poniższy link i sprawdzamy odpowiedzi.
odpowiedzi_kl_iii.docx
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
27.03.2020r.
Do odnotowania w zeszycie:
Subject: Count the money/ Policz pieniądze
Cel: Poznajemy walutę brytyjską i liczymy pieniądze. Utrwalamy cyfry 1-100.
- Przepisujemy temat i notatkę:
£- pound- funt, pounds- funty
p- pence- pens, pensy
£ 26- twenty-six pounds (26 funtów)
£ 1- one pound (1 funt)
£ 2.09- two pounds nine pence (2 funty 9 pensów)
£6.50- six pounds fifty pence (6 funtów 50 pensów)
Wysyłam wszystkie cyfry 1-100. Proszę kliknąć w poniższy link.
- Na koniec wykonujemy ćw. 1 i 2 str. 36 w zeszytach ćwiczeń.
Proszę o przesłanie zdjęcia ćw. 1 i 2 na powyższy mail. Każde dziecko otrzyma ocenę za to zad. dom.
Pozdrawiam.