Podaję swój mail służbowy na wypadek pytań, wątpliwości lub po to, by przesłać jakieś zadania: annasroka@spromanowo.onmicrosoft.com

 

22.06.20r.

Subject: Podsumowanie kl. III

W celu podsumowania kl. III proponuję dzieciom mega ciekawe gry i zabawy on-line. Aby lepiej się je wykonywało proponuję powiększyć obraz. Do tych quizów zainteresowane dzieci mogą wracać nawet w wakacje.

I wish you good fun and good holidays!/ Życzę udanej zabawy i udanych wakacji!

1. Rozdział VI- Hobbies- dobieramy pary:

https://wordwall.net/pl/resource/2324213/angielski/hobbies-2-gold-sparks-3

2.  Rozdział V- Meal times- utrwalamy nazwy produktów, przeciągamy obrazki do odpowiednich napisów: https://wordwall.net/pl/resource/1794900/angielski/food-gs3-u5

3. Rozdział IV- Shopping- utrwalamy nazwy sklepów:

https://wordwall.net/pl/resource/995829/angielski/shops-gold-sparks-3

Rozdział IV- utrwalamy walutę i ceny:

https://wordwall.net/pl/resource/1030865/angielski/gold-sparks-3-hes-got-money-po%c5%82%c4%85cz-zdania-z

4. Rozdział III- In the park- utrwalamy nazwy czynności w czasie present continuous:

https://wordwall.net/pl/resource/892876/angielski/gold-sparks-3-unit-3

Rozdział III- utrwalamy zjawiska pogodowe:

https://wordwall.net/pl/resource/384423/angielski/super-sparks-3-weather-unit-3

5. Rozdział II-  Our house- utrwalamy nazwy sprzętów i mebli oraz lokalizację:

https://wordwall.net/pl/resource/713370/angielski/our-house

6. Rozdział I- Animals- utrwalamy nazwy zwierząt:

https://wordwall.net/pl/resource/2921467/angielski/animals-gold-sparks-3

7. Wprowadzenie- Welcome back- utrwalamy liczebniki główne 1-20:

https://wordwall.net/pl/resource/2142118/angielski/numbers-1-12

https://wordwall.net/pl/resource/576989/angielski/brainy-5-welcome-numer-11-20

  ----------------------------------------------------------------------------

19.06.20r. 

Subject: She doesn`t like rollerblading./ Ona nie lubi jazdy na rolkach. 

Cel: Wyrażamy upodobania w 3 os. l. poj. 

1. Note/ Odnotowujemy w zeszycie: 

Chcąc wyrazić, że on, ona lub ono czegoś nie lubi używamy określenia doesn`t like, np.: 

She doesn`t like dancing. Ona nie lubi tańca. 

2. Ex. 1 p. 54/ ćw. 1 str. 54 w zeszytach ćwiczeń: patrząc na obrazki i miny dzieci tworzymy zdania z likes lub doesn`t like jak w podanym przykładzie. 

3. Ex. 2 p. 54/ ćw. 2 str. 54- patrząc na obrazki i miny dzieci wpisujemy zdania z likes lub doesn`t like. 

4. Check/ Sprawdzamy poprawność wykonanych zadań: 

ex_12_p_54.docx

--------------------------------------------------------------------------------

15.06.20r.

Subject: He likes jumping./ On lubi skakanie.

Cel: Poznajemy 3 os. liczby pojedynczej.

1. Note/ Odnotowujemy w zeszycie:

*3 osoba liczby pojedynczej w języku angielskim to:

he- on

she- ona

it- ono

*Mówiąc, że on/ona lub ono coś lubi:

he/she/it likes- on/ona/ono lubi

*Chcąc powiedzieć, że oni czegoś nie lubią, mówimy:

he/she/it doesn`t like- on/ona/ono nie lubi

2. Ex. 1 p. 66- Zad. 1 str. 66 w podręczniku- słuchamy Pata i Minnie zwracając przy tym uwagę na formy: he likes…, he doesn`t like: 

307_gold_sparks_3.mp3

3. Ex. 1 p. 67/ Zad. 1 str. 67 w podręczniku- czytamy zdania i dopasowujemy je do odpowiedniego dziecka, np.:

               1- Grace

4. Check/ Sprawdzamy poprawność wykonanego zadania: ex_1_p_67.docx

--------------------------------------------------------------------------------------

08.06.20r.

Subject: Do you like doing karate?/ Czy lubisz uprawiać karate? 

Cel: Zadajemy pytania o upodobania i odpowiadamy na nie.

1. Przypominamy sobie nazwy hobby z ostatnich zajęć. Klikamy w link, a następnie na przycisk start. Słuchamy i klikamy w odpowiedni obrazek:

https://elt.oup.com/student/goldsparks/level3/games/game-6-2?cc=pl&selLanguage=pl 

2. Ex. 1 p. 64/ Zad. 1 str. 64 w podręczniku- słuchamy tekstu i notujemy nowe słówka: 

305_gold_sparks_3.mp3

Do you like….?  Czy ty lubisz….?

Yes, I do.  Tak, lubię.             

No, I don`t.  Nie, nie lubię. 

I like… . Ja lubię….  . 

That`s fantastic!  To jest fantastyczne!

3. Staramy się opowiedzieć  poszczególne scenki.

4. Ex. 1 p. 52/ Ćw. 1 str. 52- zeszyt ćwiczeń- odpowiadamy na pytanie: What do you like doing?/ Co lubisz robić?

  Korzystamy przy tym  z notatek z ostatniej lekcji.

5. Check/ Sprawdzamy tutaj poprawność zadania: 

ex_1_p_52.docx

------------------------------------------------------------------------------

05.06.20r.

Subject: I like taking photos- hobbies/ Lubię robić zdjęcia- hobby

1. Zapoznajemy się z nowym słownictwem:

Picture dictionary/ Słowniczek obrazkowy do tematu o hobby- klikamy w obrazek i powtarzamy za lektorem:

https://elt.oup.com/student/goldsparks/level3/pictdict/unit6?cc=pl&selLanguage=pl

2. Ex. 1 p. 62/ Zad. 1 str. 62- przepisujemy słówka i tłumaczymy je, a następnie sprawdzamy poprawność tłumaczenia: tlumaczenia.docx

3. Ćwiczymy poznane słownictwo poprzez super grę. Klikamy w poniższy link, następnie w głośniczek i znajdujemy właściwy obrazek. Ćwiczymy do skutku:

https://elt.oup.com/student/goldsparks/level3/games/game-6-1?cc=pl&selLanguage=pl

------------------------------------------------------------------------------- 

29.05.20r. 

Subject: We are writining a test- unit 5/ Piszemy test z V rozdziału. 

Klikamy w link, aby pobrać i uzupełnić test. Na test mamy 45 minut. Można wydrukować test, podpisać go i wypełnić lub napisać odpowiedzi na podpisanej kartce i przesłać zdjęcie na mail: annasroka@spromanowo.onmicrosoft.com

test_unit_5.docx

--------------------------------------------------------------------------

25.05.20r.       

Subject: Revision- unit 5/ Utrwalenie wiadomości z V rozdziału.

Przypominam o piątkowym krótkim teście z V rozdziału. Będzie on do pobrania na tej stronie pod tematem.

1. Ex. 1 p. 50/ Ćw. 1 str. 50- zeszyt ćwiczeń- Utrwalamy godziny na zegarze. Jeśli dziecko nie potrafi dorysować wskazówek, może napisać godzinę za pomocą cyfr pod każdym zdaniem.

2. Ex. 2 p. 50/ Ćw. 2 str. 50- zeszyt ćwiczeń- Utrwalamy nazwy posiłków oraz produktów. Opisujemy naprzemiennie, co dzieci jedzą,np.:

2- He has eggs for breakfast.

3- She has _____________ for___________________ . itd.

3. Rozpisujemy dni tygodnia we właściwej kolejności:

Wednesday, Friday, Sunday, Thursday, Tuesday, Saturday, Monday:

…………….., ……………………, ……………………, …………………….., ……………………., …………….,

……………………….

4. Check/ Sprawdzamy poprawność wykonanych ćwiczeń: 

revision_exercises.docx

----------------------------------------------------------------------------- 

22.05.20r. 

Subject: Jungle fun 

W dniu 29.05.20r. napiszemy krótki test z V rozdziału. Test obejmuje: nazwy produktów (peas, tomatoes, carrots, sausages, crisps, bananas), pełne godziny (np.: It`s nine o`clock.), dni tygodnia (ułożenie nazw według kolejności: Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday). 

1. Ex. 1 p. 59/ Zad. 1 str. 59- wysłuchaj historyjki: 227_gold_sparks_3.mp3

2. Note/ Piszemy w zeszycie: No food! Nie ma jedzenia!                 Let`s go…. Chodźmy.

I don`t know. Nie wiem.    Great! Wspaniale!         Help! Ratunku!           Wait for me! Poczekaj na mnie! 

3. Ex. 1 p. 49/ Ćw. 1 str. 49- zeszyt ćwiczeń. 

4. Check your answers: ex_1_p_49.docx

----------------------------------------------------------------------------------- 

18.05.20r.        

Subject: On Saturday she has lunch at one o`clock. 

Cel: Opowiadamy, którego dnia i o której godzinie dana osoba je posiłek. Utrwalamy godziny oraz dni tygodnia. 

1. Przypomnijmy sobie dni tygodnia: https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ 

2. Ex. 1 p. 55/ Zad. 1 str. 55 w podręczniku: 

Patrzymy i odnotowujemy w zeszycie zdania według przykładu. 

3. Check your sentences: ex_1_p_55.docx

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

15.05.20r.

Subject: Days of the week/ Dni tygodnia

Cel: Poznajemy dni tygodnia po angielsku.

1. Aby nauczyć się wymowy i kolejności oraz wymowy dni tygodnia po angielsku kliknij w link: https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

2. Przepisz dni tygodnia do zeszytu. Zwróćcie uwagę, że dni tygodnia w języku angielskim piszemy dużą literą:

Monday- poniedziałek

Tuesday- wtorek

Wednesday- środa

Thursday- czwartek

Friday- piątek

Saturday- sobota

Sunday- niedziela

3. Ex. 2 p. 44/ Ćw. 2 str. 44 w zeszytach ćwiczeń. Każdej literce odpowiada inny znak. Rozszyfruj dni tygodnia po angielsku.  Na koniec spróbuj zaszyfrować i odszyfrować swoje imię.

4. Check your answers: 

ex_2_p_44.docx

-------------------------------------------------------------------------------

11.05.20r.

Subject: Ćwiczymy podawanie godzin. 

1. Ex. 2 p. 53/ Zad. 2 str. 53 w podręczniku. Rysujemy zegar i piszemy, którą godzinę usłyszeliśmy: 219_gold_sparks_3.mp3

 Jeśli dziecko nie zna się na zegarze,  może to zadanie wykonać w następujący sposób:

              1. 7.00- It`s seven o`clock.

2. Check your answer/ Sprawdzamy swoje zadanie: 

zadanie.docx

3. Ex. 3 p. 53/ Zad. 3 str. 53 w podręczniku. Przepisujemy pytania i odpowiadamy na nie:

       1. When do you have breakfast? Kiedy masz śniadanie?

            - I have breakfast at ………………. o`clock.

        2. When do you have lunch? Kiedy masz drugie śniadanie?

           - I have lunch at ………………. o`clock.

       3. When do you have dinner? Kiedy masz obiad?

           - I have dinner at ……………… o`clock.

---------------------------------------------------------------------------------------

08.05.20r.

Subject: It`s seven o`clock./ Jest godzina 7.00.

Cel: Poznajemy pełne godziny.

1. Note/ Przepisz lub wydrukuj i wklej notatkę: 

pelne_godziny.docx

2. Rozpisz godziny według wzoru:

10.00- It`s ten o`clock.

11.00- It`s ………………….. o`clock.

12.00- It`s…………………………………………………. .

6.00- ………………………………………………………… .

5.00- ………………………………………………………… .

4.00-…………………………………………………………. .

3.00- ………………………………………………………… .

2.00- …………………………………………………………. .

1.00- …………………………………………………………. .

3. Check your answers: godziny_zadanie.docx

------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

04.05.20r.

Subject: Sandy`s breakfast/ Śniadanie Sandy

Cel: Słuchamy historyjki, utrwalamy nazwy produktów spożywczych.

1. Zanotuj nowe słówka i wyrażenia: What time is it? Która jest godzina?    o`clock- godzina    

I`m late. Jestem spóźniony.         love- uwielbiać,      cupboard- szafka wisząca,      cereal- płatki

bad- zły                                                  

2. Ex. 1 p. 52- Listen/ Zad. 1 str.52- podręcznik; wysłuchaj historyjki i postaraj się opowiedzieć, o czym ona jest: 218_gold_sparks_3.mp3

3. Narysuj scenkę, która najbardziej się tobie spodobała.

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

27.04.20r.         

Subject: The sausages are on the chair./ Kiełbaski są na krześle.

1. Odnotuj słówka potrzebne do wykonania ćwiczeń: on- na, in- w środku, under- pod, fridge- lodówka, cooker- kuchenka, table- stół, chair- krzesło, bed- łóżko.

2. Ex.1 p.42/ ćw.1 str.42- zeszyt ćwiczeń

3. Ex.1 p.42/ ćw.1 str.42- zeszyt ćwiczeń

4. Check your answers:

answers_kl_3.docx

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

24.04.20r.

Subject: Say the chant/ Powiedz wierszyk

Cel: Nauka wierszyka, utrwalenie nazw produktów i napojów.

1. Ex. 2 p. 51-Listen and say the chant/Zad. 2 str.51- Wysłuchaj i powiedz wierszyk:216_gold_sparks_3.mp3

2. Odnotuj nowe słówka z wierszyka i postaraj się opowiedzieć, o czym on jest: breakfast- śniadanie (czyt. brekfast),lunch- drugie śniadanie (czyt. lancz), dinner-obiad (czyt. dyner), munch- pycha (czyt. mancz).

3. A teraz utrwalamy nazwy produktów i napojów.

Ex.3 p.51- Listen and say the name/Zad. 3 str.51- Wysłuchaj i powiedz imię dziecka:217_gold_sparks_3.mp3

4. Ćwiczymy nasz wierszyk.

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

20.04.20r.

Subject: Meal Times/ Czas posiłku

1. Odnotuj nowe słówka: tomatoes- pomidory (czyt. tomatołs)

peas- groszek (czyt. pis),                         sausages- kiełbaski (sosydżys),

carrots- marchewki (czyt. karots),            crisps- czipsy (czyt. krisps)

bananas- banany (czyt. benanas)

2. Listen and say the numbers- ex.1 p.50/ Odsłuchaj nagrania i podaj numer obrazka, o którym jest mowa- zad.1 str.50. Kliknij w link, aby odsłuchać tekst:214_gold_sparks_3.mp3

3. Następnie powtórz nazwy pokazując palcem na właściwe obrazki. Kliknij jeszcze raz w link powyżej.

4.Na koniec proponuję grę w ramach poćwiczenia nowych słówek i ich wymowy. Życzę dobrej zabawy! Kliknij w link, wybierz kl. 3, następnie:MAZE- i Unit 5- Start! Możecie klinknąć też w PAIRS lub inne  i UNIT 5: https://elt.oup.com/student/newsparksfunzone/?cc=pl&selLanguage=pl


 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

17.04.20r.

Subject: Jungle fun

Str. 49 w podręczniku

1. Odnotujcie ważniejsze słowa i wyrażenia pod tematem: Don`t worry. Nie martw się. 

I`ve go tan idea. Mam pomysł.                 Here you are! Proszę!                but-ale, lecz

2. Listen/ Posłuchaj nagrania i postaraj się opowiedzieć, o czym są poszczególne scenki:213_gold_sparks_3.mp3

3. Narysuj w zeszycie ulubioną scenkę.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

HAPPY EASTER FOR EVERYONE!Śmiech

06.04.20r.      

Subject: We are writing a test- unit 4./ Piszemy sprawdzian z IV rodziału.

Kliknij w link, aby zobaczyć i uzupełnić test. Na test mamy 45 minut. Można wydrukować test, podpisać go i wypełnić lub napisać odpowiedzi na podpisanej kartce i przesłać zdjęcie na mail: annasroka@spromanowo.onmicrosoft.com

 test_4_dla_kl_iii.docx

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

03.04.20r.

Subject: Revision- unit 4

Cel: Utrwalenie liczebników 1-100, podawanie cen, nazywanie sklepów

 W związku ze sprawdzianem, który podam dzieciom na ich stronie w poniedziałek 06.04.20r. dzieci wykonują:

ćw. 1 i 2 str. 41 oraz ćw. 1 str. 68, a następnie sprawdzają – kliknij w link:odpowiedzi_nr_2_kl_iii.docx

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

30.03.2020r.

Subject: At the shop/ W sklepie

Cel zajęć: Ćwiczymy podawanie cen.

 W poniedziałek, 6 kwietnia, napiszemy sprawdzian z III rozdziału. Wyślę go wam na tą stronę, będziecie tylko musieli kliknąć w link. Nie trzeba drukować sprawdzianu. Wystarczy odesłać w mailu same odpowiedzi, czyli numery zadań i to, co tam trzeba uzupełnić. Można to zrobić na kartce z wpisanym imieniem, nazwiskiem i klasą, a rodzice mogą przesłać jej wyraźne zdjęcie. Zagadnienia: cyfry 1-100, nazwy sklepów, podawanie cen: patrz ćw. 1 str. 37- zeszyt ćwiczeń. Ważne! Sprawdzian wykonujemy SAMODZIELNIE, a rodzice robią tylko zdjęcie odpowiedzi.

  1. Wykonujemy zad. 2 str. 44 w podręczniku- wysłuchaj, wskaż paluszkiem i powtórz: klikamy w link poniżej, aby odsłuchać nagrania. 208_gold_sparks_3.mp3
  2. Wykonujemy ćw. 1 i 2 str. 37 w zeszycie ćwiczeń, a następnie klikamy poniższy link i sprawdzamy odpowiedzi.   
    odpowiedzi_kl_iii.docx
           

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

27.03.2020r.

Do odnotowania w zeszycie:

Subject: Count the money/ Policz pieniądze

Cel: Poznajemy walutę brytyjską i liczymy pieniądze. Utrwalamy cyfry 1-100.

  1. Przepisujemy temat i  notatkę:

£- pound- funt, pounds- funty

p- pence- pens, pensy

£ 26- twenty-six pounds (26 funtów)

£ 1- one pound (1 funt)

£ 2.09- two pounds nine pence (2 funty 9 pensów)

£6.50- six pounds fifty pence (6 funtów 50 pensów)

Wysyłam wszystkie cyfry 1-100. Proszę kliknąć w poniższy link.

 cyfry_1100.jpg

  1. Na koniec wykonujemy ćw. 1 i 2 str. 36 w zeszytach ćwiczeń.

Proszę o przesłanie  zdjęcia ćw. 1 i 2 na powyższy mail. Każde dziecko otrzyma ocenę za to zad. dom. 

Pozdrawiam.