Witam Was Kochani Uczniowie!

Przesyłam Wam kolejne zadania do wykonania na najbliższy tydzień, który jest pod hasłem „Ludzie i zwierzęta”. Przypomnimy sobie lekturę, którą poznaliśmy już w kl. 2 „ Doktor Dolittle i jego zwierzęta”. Akcja tej książki rozgrywa się w Anglii. Następnie wyruszymy z głównymi bohaterami w podróż do Afryki. Poznamy bliżej ten kontynent.

30 marca

Temat: Poznajemy bohaterów książki Hugh Loftinga pt.:„ Doktor   Dolittle i jego zwierzęta”.

1. Przeczytać fragmenty lektury z podręcznika str. 48-49

2. Na podstawie przeczytanych fragmentów uzupełnić metryczkę książki: autor, tytuł, bohaterowie, czas akcji, miejsce akcji

- ćwiczenia str. 44-45 ( ćw. 1, 2 i 3) ( proszę przesłać mi zdjęcie ćw. 1)

3.Zrobić  notatkę w zeszycie( przepisać ten tekst):

Temat: Poznajemy lekturę.

Jan Dolittle był doktorem nauk medycznych. Leczył ludzi, którzy go znali i szanowali. Najbardziej na świecie kochał zwierzęta. Wiele z nich mieszkało w jego domu i gospodarstwie. Miłość do nich sprawiła, że zrezygnował z leczenia ludzi i zajął się uzdrawianiem zwierząt. Znał

ich mowę i doskonale je rozumiał, co znacznie ułatwiało mu pracę.

Ed. plastyczna :

- Narysować portret doktora Dolittle i jego ulubione zwierzęta – na   kartce( proszę przesłać mi zdjęcie tej pracy na ocenę)

 

 

Ed. matematyczna:

Przechodzimy teraz do rozszerzenia zakresu liczbowego, czyli poznamy liczby czterocyfrowe. Będziemy uczyć się odczytywania i zapisywania tych liczb słowami i za pomocą cyfr.

1. Zapisać notatkę do zeszytu:

…………………………………………………………………………….

Temat: Liczby czterocyfrowe

 1.        2653 - dwa tysiące sześćset pięćdziesiąt trzy

2 -cyfra ta oznacza tysiące T

6- cyfra ta oznacza setki S

5 – cyfra ta oznacza dziesiątki D

3 – cyfra ta oznacza jedności J

2. Liczymy kolejno:

1000, 2000, 3000, 4000, 5000, 6000, 7000, 8000, 9000, 10000

3. Układanie za pomocą cyfr liczb czterocyfrowych( można ułożyć 24 liczby)

                        7, 9, 1, 4

7914,  7941, 7491, 7419, 7194,  7149

9714,  9741,  9471, 9417, 9147,  9174

1974,  1947,  1749,  1794, 1497,  1479

4197,  4179,  4791,  4719,  4917,  4971

……………………………………………………………………………………………………

2. Wykonanie zadań z podręcznika str. 126 ( w zeszycie)

Zad.2 – rozkład liczby na składniki

Zad. 3 – układanie liczb czterocyfrowych za pomocą cyfr

( proszę przesłać zdjęcie zad. 3 ze str. 126)

 

31 marca

Temat: Uwaga, zwierzęta!

1. Czytanie ze zrozumieniem tekstu z podręcznika str. 50-51

2. Przepisać notatkę do zeszytu:

Temat: Uwaga, zwierzęta!

Nie należy dotykać nieznanych zwierząt domowych i dzikich!

Zwierzęta mogą być nosicielami niebezpiecznych chorób!

Zachowaj ostrożność nawet w kontaktach ze zwierzętami, które znasz!

- Ułożyć nazwy zwierząt, które są na obrazkach w podręczniku str. 51 w kolejności alfabetycznej – w zeszycie.

 

3. Pięknie czytamy- przeczytać tekst pt.: „ Nowy przyjaciel”- podręcznik str. 109

 

4. Praca w ćwiczeniach str. 46-47

 Ćw. 1 ( bez kropki)

Ćw. 2 – rozwiązać krzyżówkę

Ćw. 3- rozpoznać części mowy( rzeczownik, czasownik, przymiotnik, przysłówek)

 

5. Zabawa ruchowa z rodzeństwem lub rodzicami.

Zabawa „ Jaki to zwierz”- polega na tym, że 1 osoba naśladuje głos oraz ruchy wybranego zwierzęcia, a zadaniem pozostałych jest odgadnięcie jakie to zwierzę.

 

 

 

Ed. matematyczna

Liczby czterocyfrowe- odczytywanie i zapisywanie liczb słowami

 

1. Praca w ćwiczeniach str. 30-31

2. Rozwiązywanie zadań w zeszycie z podręcznika str. 129

zad. 1  str. 129 – zapisywanie słowami podanych liczb

zad. 2 str. 129 – uporządkowanie liczb od najmniejszej do największej

(proszę o przysłanie zdjęcia  tych dwóch zadań z zeszytu)