Witam Was Kochani Uczniowie!
Przesyłam Wam kolejne zadania do wykonania na najbliższy tydzień, który jest pod hasłem „Ludzie i zwierzęta”. Przypomnimy sobie lekturę, którą poznaliśmy już w kl. 2 „ Doktor Dolittle i jego zwierzęta”. Akcja tej książki rozgrywa się w Anglii. Następnie wyruszymy z głównymi bohaterami w podróż do Afryki. Poznamy bliżej ten kontynent.
30 marca
Temat: Poznajemy bohaterów książki Hugh Loftinga pt.:„ Doktor Dolittle i jego zwierzęta”.
1. Przeczytać fragmenty lektury z podręcznika str. 48-49
2. Na podstawie przeczytanych fragmentów uzupełnić metryczkę książki: autor, tytuł, bohaterowie, czas akcji, miejsce akcji
- ćwiczenia str. 44-45 ( ćw. 1, 2 i 3) ( proszę przesłać mi zdjęcie ćw. 1)
3.Zrobić notatkę w zeszycie( przepisać ten tekst):
Temat: Poznajemy lekturę.
Jan Dolittle był doktorem nauk medycznych. Leczył ludzi, którzy go znali i szanowali. Najbardziej na świecie kochał zwierzęta. Wiele z nich mieszkało w jego domu i gospodarstwie. Miłość do nich sprawiła, że zrezygnował z leczenia ludzi i zajął się uzdrawianiem zwierząt. Znał
ich mowę i doskonale je rozumiał, co znacznie ułatwiało mu pracę.
Ed. plastyczna :
- Narysować portret doktora Dolittle i jego ulubione zwierzęta – na kartce( proszę przesłać mi zdjęcie tej pracy na ocenę)
Ed. matematyczna:
Przechodzimy teraz do rozszerzenia zakresu liczbowego, czyli poznamy liczby czterocyfrowe. Będziemy uczyć się odczytywania i zapisywania tych liczb słowami i za pomocą cyfr.
1. Zapisać notatkę do zeszytu:
…………………………………………………………………………….
Temat: Liczby czterocyfrowe
1. 2653 - dwa tysiące sześćset pięćdziesiąt trzy
2 -cyfra ta oznacza tysiące T
6- cyfra ta oznacza setki S
5 – cyfra ta oznacza dziesiątki D
3 – cyfra ta oznacza jedności J
2. Liczymy kolejno:
1000, 2000, 3000, 4000, 5000, 6000, 7000, 8000, 9000, 10000
3. Układanie za pomocą cyfr liczb czterocyfrowych( można ułożyć 24 liczby)
7, 9, 1, 4
7914, 7941, 7491, 7419, 7194, 7149
9714, 9741, 9471, 9417, 9147, 9174
1974, 1947, 1749, 1794, 1497, 1479
4197, 4179, 4791, 4719, 4917, 4971
……………………………………………………………………………………………………
2. Wykonanie zadań z podręcznika str. 126 ( w zeszycie)
Zad.2 – rozkład liczby na składniki
Zad. 3 – układanie liczb czterocyfrowych za pomocą cyfr
( proszę przesłać zdjęcie zad. 3 ze str. 126)
31 marca
Temat: Uwaga, zwierzęta!
1. Czytanie ze zrozumieniem tekstu z podręcznika str. 50-51
2. Przepisać notatkę do zeszytu:
Temat: Uwaga, zwierzęta!
Nie należy dotykać nieznanych zwierząt domowych i dzikich!
Zwierzęta mogą być nosicielami niebezpiecznych chorób!
Zachowaj ostrożność nawet w kontaktach ze zwierzętami, które znasz!
- Ułożyć nazwy zwierząt, które są na obrazkach w podręczniku str. 51 w kolejności alfabetycznej – w zeszycie.
3. Pięknie czytamy- przeczytać tekst pt.: „ Nowy przyjaciel”- podręcznik str. 109
4. Praca w ćwiczeniach str. 46-47
Ćw. 1 ( bez kropki)
Ćw. 2 – rozwiązać krzyżówkę
Ćw. 3- rozpoznać części mowy( rzeczownik, czasownik, przymiotnik, przysłówek)
5. Zabawa ruchowa z rodzeństwem lub rodzicami.
Zabawa „ Jaki to zwierz”- polega na tym, że 1 osoba naśladuje głos oraz ruchy wybranego zwierzęcia, a zadaniem pozostałych jest odgadnięcie jakie to zwierzę.
Ed. matematyczna
Liczby czterocyfrowe- odczytywanie i zapisywanie liczb słowami
1. Praca w ćwiczeniach str. 30-31
2. Rozwiązywanie zadań w zeszycie z podręcznika str. 129
zad. 1 str. 129 – zapisywanie słowami podanych liczb
zad. 2 str. 129 – uporządkowanie liczb od najmniejszej do największej
(proszę o przysłanie zdjęcia tych dwóch zadań z zeszytu)