UWAGA!
Bardzo proszę o uzupełnienie zeszytu za czas zdalnej nauki .

Na początku września będę je sprawdzać. Czeka Was również test sprawdzający wiadomości i umiejętności z klasy 7.


 

25 czerwca

 

Thema: Podsumowanie zajęć z języka niemieckiego.

 

Drodzy Uczniowie klasy 7

 Proszę o wypełnienie ankiety, która pozwoli mi spojrzeć na moją pracę „Waszymi oczami”

 Proszę o rzetelne i szczere odpowiedziJ Jest to zadanie na dziś, w związku z tym proszę przesłać mi ją jak najszybciej. Potraktujcie to jak zadanie domowe.

 Czekam na wypełnione ankiety 

ankieta__ewaluacyjna_z_jezyka_niemieckiego.docx

..................................................

23 czerwca

Thema: Wir besichtigen die Städte in Deutschland/Zwiedzamy niemieckie miasta

Proponuję dziś zwiedzić główne niemieckie miasta. Zapraszam na wirtualne spacery:

https://www.youtube.com/watch?v=KnAbCbu5u54

https://www.youtube.com/watch?v=r2dXQrLwM1Q

https://www.youtube.com/watch?v=B4ZpRI-hXVA

https://www.youtube.com/watch?v=NG0-DXfutqc

....................................

9 czerwca

 Thema: Salatteller/Talerz  sałatki . Złożenia wyrazów
 
 W języku niemieckim można tworzyć wyrazy złożone.
 Np. der Salat + der Teller = der Salatteller (talerz sałatki)
 das Obst + der Salat= der Obstsalat (sałatka owocowa)
 O rodzaju powstałego rzeczownika decyduje drugi człon.
 Przeczytajcie Grammatik 3 i przepiszcie do zeszytu powstałe wyrazy razem z członami, które ten wyraz utworzyły.
 Następnie wykonajcie zadanie 1 s.112 i 3 s. 113.( w zadaniu 3 proszę odpowiadać całym zdaniem :
 Monikas Lieblingsspeise ist…
 Sie trinkt …………nicht gern.
 Sandras Nr 1 ist ……
 Sie findet ……………..nicht gut.
 Bettina isst am liebsten ……..
 Sie mag ……………. nicht besonders gern. )
 Ostatnie zadanie : zad.6 s.114 –przeczytajcie przepis na sałatkę serową, a do zeszytu wpiszcie wyróżnione wyrazy (np. klein schneiden) i przetłumaczcie je
Uwaga !
 Na początku września będę zbierała od Was zeszyty, które teraz wypełniacie notatkami i zadaniami. Proszę ich nie zgubić przez wakacje, bo będę je oceniała za czas kształcenia na odległość. Brak zeszytu będzie skutkował negatywną oceną.

.......................

4 czerwca

 

Thema: Was isst man zum Frühstück?/ Co je się na śniadania?

  Zdanie, które mamy w temacie, zawiera słowo „man”, które zastępuje podmiot. Czasownik jest w 3.osobie liczby pojedynczej- er/sie/es i ma formę isst ( od essen-jeść).

 Jeżeli chcę powiedzieć, co się robi (bez wskazywania osoby, która to robi) używamy zdania w formie bezosobowej.

 

Man trinkt zum Frühstück viel Saft.

 Man trinkt in Deutschland viel Kaffee.

 In Deutschland trinkt man viel Bier.


 Zauważcie, że czasownik jest na drugiej pozycji, a man , jak podmiot, zaraz obok (przed, gdy zaczynamy od man, za czasownikiem, gdy na początku jest inny wyraz).

  W podręczniku na s.108 w zad.1 macie  spis artykułów spożywczych. W zeszytach wypiszcie je w dwóch kolumnach:( w pierwszej to, co się pije, w drugiej to, co się je):

 

Man trinkt:                                                          Man isst:

 

die Milch                                                             das Brot  itd.

 

 Następnie zapiszcie zdania z zad.3 s.109, uwaga na żółtą ramkę! Jest ważna.

 Zajrzyjcie również na s.110 zad. 5 – przeczytajcie nazwy produktów w piramidzie żywieniowej i zapamiętajcie je.

 Ćwiczenia utrwalające słówka znajdują się na stronach 62 i 63 – ćw. 7, 8 ,9, 10, 11, 12, 13.

 Uwaga: słówko Nachtisch-podwieczorek.

 Na zadania czekam do poniedziałku 8 czerwca.

..............................

2 czerwca

 Thema: Deutsches  Essen ist international/ Niemieckie jedzenie jest międzynarodowe

Dzisiaj poznacie nazwy potraw, które jada się w Niemczech, choć pochodzą z różnych krajów. W zrozumieniu wyrazów pomoże wam Słowniczek .

 Z zadania 2 s. 104 i 3 s.105 proszę wypisać do zeszytu nazwy potraw i napojów, a następnie przetłumaczyć je .

 Większość nazw używamy w Polsce w takim samym brzmieniu, np. Hamburger, Pizza, Cola itd. , więc z łatwością je zapamiętacie.

 

Kolejne słówka:

 bestellen-zamówić

 kaufen-kupić

 zahlen- płacić

 kosten- kosztować

 Wie viel kostet…- Ile kosztuje….

 das Geld-pieniądze

 Ich esse Pizza mit …- Jem pizzę z …

 Pizza kostet einen Euro dreizehn Cent- Pizza kosztuje 1,13 €.(jedno euro 13 centów)

 Ich trinke Tee ohne Zucker- Piję herbatę bez cukru.

 

Na stronach 106 i 107 zapoznajcie się z nazwami produktów (W zad. 6 i 8).

 Pamiętajcie, żeby nowe słówka często czytać, a na pewno z łatwością je zapamiętacie.

 

   
  słownik 1


............................

28 maja

 

Thema:Wie ist eure Klasse? Jaka jest wasza klasa? Tryb rozkazujący i zaimki dzierżawcze-ćwiczenia utrwalające

 

Dzisiaj w ramach ćwiczeń utrwalających zastosowanie trybu rozkazującego( prośby) i zaimków dzierżawczych wykonajcie ćw. 21 s.50, całą stronę 51, ćw. 36 s.56.

 

Zanim zrobicie ćwiczenia, powtórzcie sobie zasady tworzenia trybu rozkazującego i formy zaimków dzierżawczych.

 

Termin przesyłania zadań- poniedziałek 1 czerwca.

 

Uwaga!!!

 

2 czerwca (wtorek) kartkówka( Prośby do kolegów i formy grzecznościowe, zaimki dzierżawcze )

 

Zadania prześlę o godzinie 9.00

 

Na odpowiedzi czekam do 9.30


..........................

26 maja

Thema:Wie ist eure Klasse? Jaka jest wasza klasa?

W tabelce z poprzedniej lekcji zwróćcie uwagę na formy zaimka dzierżawczego przy osobach wir i ihr :

 

Wir/my

unser/unsere

Ihr/wy

euer/eure

 

Dziś poćwiczymy używanie zaimków nasz/nasza, wasz/wasza.

Zapoznajcie się w podręczniku z określeniami osób z klasy 7b- zad.1 s.98. a następnie wykonajcie w zeszycie zad. 2 s. 99.

Przepiszcie zdania z Grammatik 6 s.100 do zeszytu, ale luki uzupełnijcie!!!

Zdania znajdziecie na poprzedniej stronie.

Utrwalcie zaimki wykonując ćw. 34 s. 55 i 35 s.56 w zeszycie ćwiczeń.

Termin 28 maja

 

Uwaga!!!

2 czerwca (wtorek) kartkówka  9.00

(Prośby do kolegów i formy grzecznościowe, zaimki dzierżawcze)

 


............................

21 maja

Thema: Sie mögen ihre Schulfreunde/Oni lubią swoich przyjaciół

Do zeszytu przepiszcie tabelkę i zapamiętajcie formy zaimków:

Zaimki dzierżawcze:

 

ich/ja

mein/meine

 

Wir/my

unser/unsere

du/ty

dein/deine

 

Ihr/wy

euer/eure

er/on

sein/seine

 

Się/oni,one

ihr/ihre

sie/ona

ihr/ihre

 

Się/Pan, Pani/Państwo

Ihr/Ihre

es/ono

sein/seine

 

 

 

 

Forma mein, dein, sein, ihr  jest przed rzeczownikami rodzaju męskiego (der Hund/mein Hund/sein Hund/ihr Hund) i nijakiego (das Lineal /mein Lineal, dein Lineal, sein Lineal, ihr Lineal).

Forma meine, deine, seine, ihre jest przed rzeczownikami rodzaju żeńskiego (Die Schere/ meine, deine, seine, ihre Schere) i w liczbie mnogiej (die Autos/meine, deine, seine, ihre Autos).

 W podręczniku s.96 macie zdjęcia i opis przyjaciół Andiego i Angeli.

Po przeczytaniu napiszcie kilka zdań wg wzoru o jednej z osób w zeszycie.

Uwaga: jeżeli wybierzecie Mandy (dziewczyna) to piszecie Ihr Vorname ist Mandy. Ihre Haare sind …..

Jeżeli opisujecie Achima(chłopak) to Sein Vorname ist Achim. Seine Haare sind …

Ihr/ihre-jej  sein/seine – jego.

 

Wg tego samego wzoru opiszcie swojego przyjaciela.

Mein Freund heiβt …… Sein Vorname ist ….  . Seine Haare sind ….

Meine Freundin heiβt … . Ihr Vorname ist … Ihre Haare sind …

W ćwiczeniach zróbcie jeszcze s.54 ćw. 31

.....................................

19 maja

 Thema: Sie mögen ihre Schulfreunde/Oni lubią swoich przyjaciół

 Znamy już zaimek dzierżawczy : mein /mój i dein/twój

 Dziś poznacie, jak powiedzieć, że coś jest jegojej i ich .

 Zapiszcie w zeszycie:

 

er/on i es/ono   --- sein/jego

 Das ist sein Vater/jego tata. (der)

 Das ist  seine Mutter /jego mama.(die)

 Das ist sein Auto( jego samochód)(das)

 Das sind seine Freunden.(przyjaciele)(die-l.mn)

 sie/ona  i sie/oni;  Sie/Państwo- jej/ ich/Państwa

 Das ist ihr Vater/jego tata. (der)

 Das ist  ihre Mutter /jego mama.(die)

 Das ist ihr Auto( jego samochód)(das)

 Das sind ihre Freunden.(przyjaciele)(die-l.mn)

 

 Zapoznajcie się z tekstem w zad. 1s.94 ( odpowiedzcie na pytania pisemnie w zeszycie), żeby zrozumieć tekst korzystajcie ze słowniczka (dołączam plik).

 

  slowniczek_1.rtf
 
  slowniczek_2.rtf


 Zad. 2 s. 94 i 95  - proszę je przeczytać, a następnie do zeszytu wpisać zdania z lukami z Grammatik 4 s.95.

 W zeszycie ćwiczeń: s. 53 ćw. 29, s. 54 ćw. 30.

Termin: 21 maja

................................

Uwaga! We wtorek 19 maja kartkówka(nazwy przedmiotów szkolnych np. Chemie, cechy nauczyciela,nazwy przyborów i prośby)

Arkusz z zadaniami  prześlę ma Wasze maile o godz. 9.00 , do 9.30 czekam na odpowiedzi.

 

14 maja

Thema: Kauf mir bitte einen Rucksack/Kup mi proszę plecak. Prośby do kolegów.

Dziś nauczymy się tworzyć prośby do kolegów (du/ty – 2.osoba liczby pojedynczej  i ihr/wy – 2. osoba liczby mnogiej)

Notatka do zeszytu:

Chcę powiedzieć do kolegi: Chodź do mnie!

Zasada jest następująca:

Du kommst  W odmianie  kommen  usuwam du i końcówkę st i to co zostało jest formą prośby do kolegi, koleżanki, do kogoś, z kim jesteśmy „na ty”

Komm – Chodź!

Inne przykłady:

kaufen/kupować -  du kaufst  - Kauf mir einen Kuli!/Kup mi długopis!

Gehen/iść -  du gehst – Geh in die Schule! Idź do szkoły!

Fahren/jechać -  du fährst (znika przegłos) Fahr /Jedź!

Geben/dawać – du gibst  - (e zmieniło się w i )  Gib/daj!

Helfen/pomagać  - du hilfst  - (e zmieniło się w i) Hilf/pomóż

Machen/robić – du machst  - Mach /rób/zrób!

 

Jeżeli zwracam się do kilku kolegów, to zmieniam kolejność czasownika i zaimka ihr

Ihr kommt früh./ wy przychodzicie wcześnie.

Kommt ihr früh! Przyjdźcie wcześnie! Czasownik z odpowiednią końcówką, a zaimek ihr opuszczamy!


Gebt ihr ! /Dajcie!

Helft ihr ! /Pomóżcie!

Schreibt ihr! /Piszcie!

Macht ihr !/ Zróbcie!

Fahrt  ihr !/ Jedźcie !

Wyjątek jest z czasownikiem sein/być

Zapamiętaj: Sei ruhig! Bądź cicho/spokojny!

Seid ihr ruhig! Bądźcie cicho/spokojni!

W zeszytach piszemy temat i przepisujemy notatkę.

Zapoznajcie się jeszcze w podręczniku z Grammatik 3 str. 92, oraz z tabelką gramatyczną nr 13 str. 136 podr. (tam też są przykłady trybu rozkazującego czasowników dla du, ihr i Sie).

Zadania utrwalające dzisiejszy temat:

Podręcznik: zad. 4 s.92, zad. 6 i 7 s.93.

Zdjęcia zadań przesyłamy do 18 maja (poniedziałek).

.......................................
12 maja
 Thema: Kauf mir bitte einen Rucksack
 Dzisiaj poznacie nazwy przyborów szkolnych.
 Dołączyłam Wam plik z nagraniem, na którym usłyszycie nazwy przyborów z zad. 1 w podr. s. 90 odpowiednio ponumerowane, co pomoże w tłumaczeniu. Jeżeli macie płyty w podręczniku, to jest to nagranie nr 39. Słuchajcie kilka razy nagranie i uczcie się wymawiać dane słówka.
 
Oczekuję, że do zeszytu wpisujecie datę i temat, następnie przepisujecie słówka z zadania 1 (uwaga, piszecie w liczbie pojedynczej i mnogiej – tak, jak w podręczniku) i tłumaczenie np. :
 
der Tintenkiller, die Tintenkiller – korektor (nie trzeba pisać liczby mnogiej).
Zauważcie, że rzeczowniki w liczbie pojedynczej mają rodzajnik der, die, das, a w liczbie mnogiej jest tylko die.
 
Kolejne zadanie : tworzymy pytania (zad.2 s.91) i podajemy odpowiedzi wg wzoru.
 
W pytaniu musimy pamiętać o rodzajniku danego przyboru,
 
Hast du einen (wszystkie der) Kuli?
 
Hast du eine ( wszystkie die) Schere?
 
Hast du ein (wszystkie das) Lineal?
 
Hast du Kulis ( w liczbie mnogiej od razu rzeczownik)?
 
Te pytania tłumaczymy : Czy masz długopis, nożyczki, linijkę, długopisy?
 
W odpowiedzi:
 
Ja, ich habe einen Kuli. / Ich habe 2 Kulis( tu liczba mnoga rzeczownika)/ Nein, ich habe keinen Kuli.
 
Zauważcie: gdy w pytaniu jest einen, to w odpowiedzi jest einen, ( gdy potwierdzamy) albo keinen (gdy zaprzeczamy).
 
Tak samo będzie : eine – eine/ keine,   ein – ein/kein.
 
W zeszycie ćwiczeń : ćw. 14, 15 i 16 s. 48 i 49.
 
Słówek uczymy się na pamięć !
 
Za tydzień ( 19 maja ) napiszecie kartkówkę, dlatego nie odkładajcie zadań na później, pracujcie systematycznie!
 
Powodzenia!

 

  przybory_szkolne.mp3


............................

7 maja

 Thema: Unser Lehrer ist gerecht/ Nasz nauczyciel jest sprawiedliwy. Prośby do nauczycieli

 Dzisiejsze zadania są utrwaleniem umiejętności formułowania próśb do osób dorosłych, a dokładnie do nauczycieli.

  Przypomnijcie sobie zasady ( opisane w poprzednim temacie) i wykonajcie pisemnie w zeszycie zad. 6 s. 88 (podr. )  oraz ćw. 11 s. 47, 12 i 13 s. 48.

 Czekam na zadania do poniedziałku 11 maja.

 Proszę uważnie czytać moje instrukcje i notować zadania oraz terminy ich odesłania. Wielu z Was nie pracuje systematycznie, stąd biorą się zaległości. J

..............................

5 maja

 Thema: Unser Lehrer ist gerecht/ Nasz nauczyciel jest sprawiedliwy. Prośby w formie grzecznościowej

 Ostatnio zapoznaliście się ze słownictwem dotyczącym cech nauczyciela.

 Jako powtórzenie zapiszcie w zeszycie zdania po polsku i przetłumaczcie je korzystając z poznanego słownictwa.

  1. Nasza nauczycielka języka angielskiego jest sprawiedliwa.
  2. Ona dużo zadaje.
  3. Nasz wychowawca jest wesoły i przyjacielski.
  4. Nauczycielka języka niemieckiego jest surowa i daje złe oceny.
  5. Nauczyciel jest systematyczny i poważny.

 To zadanie proszę mi przysłać.

 W podręczniku s. 87 mamy  zad.4. Przeczytajcie i zrozumcie zdania z chmurek, a następnie przyporządkujcie je do Olafa i Leoni.

 Teraz czas na najważniejsze. A mianowicie nauczymy się wyrażać prośby skierowane do osób dorosłych.

 Chcemy powiedzieć do nauczyciela „Proszę nie robić dzisiaj testu!”

 Mamy użyć zwrotu „Test machen”. Zwracając się do osób dorosłych używamy formy grzecznościowej Sie.( W odmianie czasownika mamy osoby w liczbie pojedynczej : ich/ du/ er,sie, es. W liczbie mnogiej wir/ ihr / sie(oni, one)Sie(Państwo). To ostatnie Sie  jest tzw. formą grzecznościową.

 W związku z tym w prośbie do osoby dorosłej mówimy :

 Machen  Sie bitte keinen Test! (tłumaczymy : Proszę nie robić testu).

 Seien Sie bitte nicht nervös! (Proszę nie być nerwowym)

 Jeżeli jest czasownik rozdzielnie złożony np. abfragen ( odpytywać), to go rozdzielamy, a przedrostek znajduje się na końcu zdania:

 Fragen Sie bitte nicht ab!(Proszę nie odpytywać!)

 UWAGA! Do zeszytu przepiszcie zdania z zad. 5 s.87 , a następnie dopiszcie tłumaczenie każdego zdania. ( nie sugerujcie się napisanym poleceniem)

 W zeszycie ćwiczeń s. 47 zróbcie proszę ćw. 9 i 10. Zadania przesyłacie do 8 maja

 Jeżeli ktoś nie rozumie zasady tworzenia próśb, proszę dzwonić lub pisać  na Teams, a ja zadzwonię .

 Powodzenia

...................

30 kwietnia

 Thema: Unser Lehrer ist gerecht Nasz nauczyciel jest sprawiedliwy

 Do zeszytu wpisujemy temat, a następnie w kolumnie  słówka i wyrażenia z zad. 1 s.86  podręcznik,  z pomocą słowniczka tłumaczymy je i dopisujemy obok wg wzoru:

 der Lehrer – nauczyciel

 gerecht- sprawiedliwy  itd.

 Następnie przeczytajcie ankietę –zad.2 s.86 , przepiszcie do zeszytu pytania i udzielcie własnej odpowiedzi korzystając z podanych wyrazów i zdań.

 

W ćwiczeniach:  s.46 ćw. 6 i 7.

 Pamiętajcie, aby uczyć się nowych słówek, wystarczy kilka minut dziennie, a na pewno je zapamiętacie

 Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać do 5 maja

 

  slowniczek.rtf


......................

28 kwietnia

Temat - Mein Lieblingsfach ist Mathe / Moim ulubionym przedmiotem jest matematyka . Ćwiczenia utrwalające słownictwo

W oparciu o poznane słownictwo zróbcie ćwiczenia utrwalające do tematu związanego z planem lekcji na stronach 45 ćw. 1,2,3, str. 46 ćw.4 i 5.

Jeżeli nie pamiętacie słówka zaglądamy do słowniczka w podręczniku lub w zeszycie.

Na zdjęcia wykonanych zadań czekam do czwartku 30 kwietnia. 

......................

23 kwietnia

 Temat :Mein Lieblingsfach ist Mathe/moim ulubionym przedmiotem jest matematyka .

 

W zeszycie dopisujemy kolejny numer lekcji oraz wyrażenia i zdania z tłumaczeniami:

 

Wie viele Stunden – ile godzin

 Was hast du am Mittwoch?- Co masz w środę ?

 Wann hast du Deutsch?- Kiedy masz niemiecki?

 Wie viele Stunden hast du in der Woche?-m Ile masz lekcji/godzin w tygodniu?

 Wie viele Stunden Polnisch- ile godzin polskiego?

 5 Stunden in der Woche- 5 godzin tygodniowo

 Was hast du in Mathe?- Co masz z matematyki?

 Was ist dein Lieblingsfach?-Jaki jest twój ulubiony przedmiot?

 Mein Lieblingsfach ist – moim ulubionym przedmiotem jest ,,,

 Zapamiętujemy te zwroty i wyrażenia!!!

 Wykonaj pisemnie w zeszycie zad. 7 podr. s.85 podając informacje o  swoim planie . Dotyczy Was tekst Meine Klasse (przy polskiej fladze).

 To zadanie należy mi przesłać do poniedziałku 27 kwietnia.

 

Proszę przesyłać zaległe zadania – ich brak będzie skutkował negatywnymi ocenami za pracę zdalną-aktywność. Do 27 kwietnia ostateczny termin na przysłanie zaległych zadań.


.............................

21 kwietnia

 Temat :Mein Lieblingsfach ist Mathe/moim ulubionym przedmiotem jest matematyka .

 Cel:  poznanie nazw przedmiotów szkolnych i ich skrótów

 Zapoznajcie się ze słówkami zebranymi w dołączonym słowniczku.


slowniczek.rtf

 

Następnie wykonajcie w podr. zad. 1 s.82, zad. 2 i 3 s.83

 W zeszycie piszemy temat oraz słówka oznaczające nazwy przedmiotów szkolnych wg wzoru:

 Mathematik (Mathe) – matematyka

 Deutsch – język niemiecki  itd.

  Zadanie domowe : napiszcie po niemiecku swój plan lekcji, pamiętajcie o dniach tygodnia. Termin : 23 kwietnia

Na wasze maile prześlę oceny ze sprawdzianu

.............................................

16 kwietnia

 Temat : Sprawdzenie wiadomości „Alltag, Freizeit”

 Uwaga!

 O godz. 8.00 – 8.15  prześlę Wam na maila (tego, którego podawaliście mi na początku zdalnego nauczania) testy . Proszę je rozwiązać i odesłać mi tylko kartę z odpowiedziami (na zwykłej kartce piszecie czytelnie odpowiedzi z numerami zadań i robicie zdjęcie i przesyłacie ). Czas na odesłanie – 9.00.

...........................................

7 kwietnia

 Temat : Ostern / Wielkanoc

 Z prezentacji znajdującej się na stronie

 

https://slideplayer.pl/slide/6115198/

 proszę wypisać do zeszytu słówka związane z Wielkanocą. Są one wyróżnione kolorem. Słówka tłumaczymy i przyswajamy.

 Do czwartku po świętach (16 kwietnia) czekam na zdjęcia waszych notatek.

 W czwartek 16 kwietnia – sprawdzian.

 

Życzę Wesołych Świąt – Frohe Ostern

................

2 kwietnia

Temat : Test utrwalający wiadomości i umiejętności

Proszę pobrać test i rozwiązać go ( nie trzeba robić zadania 1- wiem, że macie kłopoty z płytą)

Na odpowiedzi czekam do poniedziałku 6 kwietnia do 15.00.

 

  kompass_team_1_teste_dich_selbst_3.pdf

 

 


...................

31 marca

 

Temat : Powtórzenie materiału z rozdziału III Alltag, Freizeit

 

Zagadnienia: utrwalenie słownictwa i zagadnień gramatycznych

 

  • praca w podręczniku s.81-zadania 1 i 2  odpowiedzi proszę napisać na kartce i odesłać do 1 IV
  • Zeszyt ćwiczeń - s.43 i 44 – utrwalcie słówka, a ćw. 41 również proszę odesłać do 1IV

 UWAGA! 

Za tydzień 7 kwietnia napiszemy sprawdzian z III rozdziału. Szczegóły wkrótce :)



..............................

26 marca

Temat : Ich komme gern mit

Zagadnienia: utrwalenie słownictwa, zastosowanie w zdaniach słówek i zwrotów

Zeszyt ćwiczeń - s.42

Zadanie do sprawdzenia- s.42 ćw. 37, 38, 39 Termin  30 marca

instrukcja_do_tematu_ich_komme_gern_mit_2603_kl7.docx

.................................

Drodzy Rodzice i Uczniowie!

 Do  kontaktu w czasie zdalnego nauczania posłuży nam strona internetowa szkoły (zakładka ZDALNE NAUCZANIE/KLASA8/Język niemiecki

oraz e-mail : justynalasocka@spromanowo.onmicrosoft.com

Aby powstała baza naszej klasy, proszę o przysłanie  na adres: justynalasocka@spromanowo.onmicrosoft.com  wiadomości.

W treści proszę wpisać imię i nazwisko .Taka forma kontaktu umożliwi  przesyłanie materiałów, odsyłanie wykonanych zadań ( zdjęcia, skany itp.) w celu monitorowania pracy,  omówienie zagadnień oraz wyjaśnienie  wszelkich wątpliwości.  
Czekam i pozdrawiam

Justyna Lasocka