25.06.20r.
Subject: Podsumowanie kl. VII
1. Check your last exercise: ex_b_p_5657.docx
2. Proponuję wam następujące gry on-line w celu utrwalenia wiadomości z kl. VII. Możecie do nich wracać nawet w wakacje:
Unit 1:
https://wordwall.net/pl/resource/2816427/angielski/nte-7-unit-1-months
Unit 2:
https://wordwall.net/pl/resource/768286/angielski/appearance-vocabulary
Unit 3:
https://wordwall.net/pl/resource/689358/angielski/teen-explorer-7-unit-3-vocabulary
Unit 4:
https://wordwall.net/pl/resource/754588/angielski/housework-collocations
Unit 5:
https://wordwall.net/pl/resource/3062103/teen-explorer-7-vocabulary
Unit 6:
https://wordwall.net/pl/resource/1987960/buldings-places-town-te7-unit-6
Unit 7:
https://wordwall.net/pl/resource/1555756/angielski/teen-explorer-7-un7-adjectives-hobby
Unit 8:
https://wordwall.net/pl/resource/795417/angielski/modal-verbs
I WISH YOU HAPPY HOLIDAYS!
--------------------------------------------------------------------------
24.06.20r.
Subject: Grammar 1-4/ Utrwalenie zagadnień gramatycznych z rozdziałów 1-4
1. Check your last exercise:
ex_a_p_5455.docx |
2. Ex. B p. 56-57/ Ćw. B str. 56-57 w zeszytach ćwiczeń- korzystając ze zdobytej wiedzy wykonujemy test z gramatyki z rozdziałów 1-4.
Link sprawdzający prześlę wam w czwartek.
--------------------------------------------------------------------------------
22.06.20r.
Subject: Vocabulary 1-4
Cel: Utrwalenie słownictwa z rozdziałów 1-4
1. Check/ Sprawdzamy poprawność zadania z ostatnich zajęć:
ex_b_p_100101.docx |
2. Ex. A p. 54-55/ Ćw. A str. 54-55- na podstawie zdobytej wiedzy i notatek z rozdziałów 1-4 utrwalamy słownictwo.
Link sprawdzający do tego zadania prześlę wam w środę.
------------------------------------------------------------------------------
15.06.20r.
Subject: Grammar exercises- units 5-8
1. Check your last exercises: ex_a_p_9899.docx
2. Ex. B p. 100-101- wykorzystując wiedzę i notatki powtarzamy materiał gramatyczny z rozdziałów 5-8 i wykonujemy ćw. B str. 100-101 w zeszycie ćwiczeń.
Link sprawdzający otrzymacie na kolejnych zajęciach.
---------------------------------------------------------------------------------------
10.06.20r.
Subject: Vocabulary 5-8- exercises
1. Ex. A p. 98/ Ćw. A str. 98-99-zeszyt ćwiczeń- podsumowujemy słownictwo z V-VIII rozdziału.
Zadanie to wykonujemy dysponując notatkami i wiedzą z rozdziałów 5-8.
2. Link sprawdzający poprawność zadań doślę na następnych zajęciach.
--------------------------------------------------------------------------------------------
08.06.20r.
Subject: Analiza testu z VII rozdziału
1. Check your last exercises:
ex_abc_p_97.docx |
2. Na wasze maile zostały przesłane wyniki testu wraz z kartą odpowiedzi. Analizujemy swój test i poprawiamy błędne wypowiedzi.
----------------------------------------------------------------------------------------------
04.06.20r.
Subject: After the test/ Po teście- ćwiczenia
1. Check your last exercises/ Sprawdzamy zadania z 28.05.20r.:
exercise_d_e_p_131.docx |
2. Ex. A p. 97/ Ćw. A str. 97- zeszyt ćwiczeń- zakreślamy odpowiedni czasownik modalny.
3. Ex. B p. 97/ Ćw. B str. 97- zeszyt ćwiczeń- wpisujemy odpowiedni czasownik modalny i łączymy zdania ze zdaniami a- h.
4. Ex. C p. 97/ Ćw. C str. 97- zeszyt ćwiczeń- zakreślamy odpowiedni czasownik modalny.
Na kolejnych zajęciach sprawdzimy poprawność waszych ćwiczeń.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
03.06.20r.
Subject: We are writing a test- unit 8.
W waszych skrzynkach mailowych jest test. Rozwiązujemy go od 9.00 do 9.45 i odsyłamy do godz. 10.00. Powodzenia!
--------------------------------------------------------------------------------------------
UWAGA! Zmiana terminu testu z angielskiego na 03.06.20r.- godz. 9.00.
28.05.20r.
Subject: Skills checkpoint 8- cd.
1. Check your last exercises/ Sprawdź zadania z ostatniej lekcji:
ex_a_b_c.docx |
2. Ex. D p. 131/ Zad. D str. 131- podręcznik- ćwiczenie znajomości funkcji językowych.
3. Ex. E p. 131/ Zad. E str. 131- podręcznik- ćwiczenie znajomości środków językowych.
Przypominam o przesłaniu bloga w dniu dzisiejszym.
--------------------------------------------------------------------------
27.05.20r.
Subject: Skills checkpoint 8
Cel: Podsumowujemy materiał z VIII rozdziału i ćwiczymy umiejętności językowe.
1. Ex. A p. 130/ Zad. A str. 130- podręcznik- wysłuchaj i wybierz właściwe odpowiedzi: te7_sb_track_88.mp3
2. Ex. B p. 130/ Zad. B str. 130- podręcznik- wysłuchaj i wybierz właściwe dokończenia zdania:
te7_sb_track_89.mp3 |
3. Ex. C p. 130-131/ Zad. C str. 130-131- podręcznik- do każdej osoby (1-3) dopasuj odpowiednią dyscyplinę sportową (a-d). Jedna dyscyplina sportowa jest podana dodatkowo i nie pasuje do żadnej z osób.
Odpowiedzi sprawdzimy na następnych zajęciach.
-------------------------------------------------------------------------------------
25.05.20r.
Subject: Writing- a blog
Cel: Jak pisać bloga.
1. p.169/ str. 169 w podręczniku- zapoznajemy się z notatką o blogu- po co jest blog i jak go napisać oraz czytamy przykładowy blog- w ramce.
2. Note!/ Notujemy:
Blog posiada:
-wstęp (zamieszczamy tutaj ogólne informacje o wydarzeniu),
-rozwinięcie (najczęściej 2 akapity zawierające szczegółowe informacje o danym wydarzeniu oraz inny aspekt o wydarzeniu),
- zakończenie (najczęściej zawiera ono pytanie do potencjalnych czytelników).
Pamiętaj!
Opisując serię działań, które nastąpiły jedno po drugim, bądź czynność, która rozpoczęła się i zakończyła w przeszłości stosujemy czas past simple (II forma podstawowa czasownika).
Opisując czynności, które trwały przez dłuższy czas, zastosują czas past continuous (was/were + czasownik z końcówką –ing.
3. Useful expressions/ Użyteczne zwroty (str. 129- czerwona ramka):
-Positive emotions/ Emocje pozytywne:
thrilled- poruszony, excited- podekscytowany, confident- zadowolony, looking forward to- nie móc się doczekać,
a dream come true- ziścić marzenie, couldn`t stop shouting- nie mogłem przestać krzyczeć, couldn`t stop cheering- nie mogłem przestać się cieszyć
- Negative emotions/ Emocje negatywne:
sad- smutny, worried- zmartwiony, upset- zdenerwowany/ wzburzony, disappointed- rozczarowany,
a disaster- porażka/ katastrofa
4. W oparciu o informacje z punktów 1-3 napisz bloga o ostatnim Dniu Sportu w twojej szkole lub o wydarzeniu sportowym, w którym uczestniczyłeś. Napisz, jakie to było wydarzenie, opisz je i napisz, jak się wtedy czułeś. Zastosuj wyrażenia z pkt. 3. Termin nadsyłania blogów- czwartek 28.05.20r.
--------------------------------------------------------------------------
21.05.20r.
Subject: Listening/ Słuchanie
W dniu 04.06.20r. napiszemy ostatni test. Materiał na test: słownictwo z VIII rozdziału, czasowniki modalne- cz. I i II, pisanie bloga.
1. Ex. B p. 126/ Zad B str. 126- podręcznik: wysłuchaj i wpisz liczby (z zad. A), które usłyszysz w nagraniu:
te7_sb_track_85.mp3 |
2. Ex. B p. 92/ Ćw. B str. 92- zeszyt ćwiczeń. Objaśnienia do ćwiczenia: join- wstąpić, up to- do, at least- przynajmniej, fee- opłata; przy zdaniach wpisujemy T (True) lub F (False):
te7_wb_track_81.mp3 |
3. Check your answers:
listening_exercises.docx |
------------------------------------------------------------------------------------
20.05.20r.
Subject: Modals 2- exercises
1. Przypominamy sobie notatki o czasownikach modalnych- cz. II.
2. Ex. C p. 91-zeszyt ćwiczeń- uzupełniamy zdania podanymi powyżej czasownikami modalnymi.
3. Ex. D p. 92- zeszyt ćwiczeń- wybieramy pasujący do kontekstu zdania czasownik modalny.
---------------------------------------------------------------------------------------
18.05.20r.
Subject: Modals 2- cd.
1. Sprawdzamy poprawność zdań z ostatniej lekcji: 1- must, 2- have to, 3- mustn`t, 4- don`t have to,
5- needn`t.
2. Przypominamy sobie ostatnio poznane czasowniki modalne- patrz notatka z dnia 14.05.20r..
3. Wykonujemy quizy:
a. must/ mustn`t- zdania 1-10
Objaśnienie: check- sprawdź.
Pamiętaj! must- przymus/ nakaz z woli mówiącego, mustn`t- zakaz.
https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/modals/must_not.htm
b. must/ have to- zdania 1-15
Pamiętaj! must- przymus/ nakaz z woli mówiącego, have to- wewnętrzny przymus/ nakaz.
http://testyourenglish.pl/Test/63/must-czy-have-to#.XsE932gzbIU
c. mustn`t/ needn`t- zdania 1-10.
Pamiętaj! mustn`t- zakaz, needn`t- brak konieczności.
https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/modals/must_not_need_not.htm
--------------------------------------------------------------------------------------------------
14.05.20r.
Subject: Modals 2/ Czasowniki modalne- cz. II
1. Note/ Zanotuj lub wydrukuj notatkę: modals_2.docx
2. Na podstawie wnikliwej analizy notatki uzupełnij zdania odpowiednim czasownikiem modalnym:
a. I ………… practise more. (przymus wynikający z woli mówiącego)
b. You …………….…. buy a ticket. (przymus wynikający z zasad/regulaminu)
c. He…..………… be late for lessons. (zakaz)
d. You…………………….. ride a horse, you can ride a bike if you want.. (brak przymusu)
e. You …………… buy a new dress, you can have mina if you wan`t. (brak konieczności)
-----------------------------------------------------------------------------------------
13.05.20r.
Subject: Modals 1- c.d.
1. Let`s check your exercises/ Sprawdzamy poprawność ćwiczeń z ostatnich zajęć: exercises_modals_1.docx
2. can/ could- ćwiczenia- uzupełnij zdania 1-15 czasownikiem: can/ can`t, could/ couldn`t, a następnie sprawdź, czy dobrze rozwiązałeś test: https://www.allthingsgrammar.com/uploads/2/3/2/9/23290220/atg-worksheet-can-could.pdf
3. Czasowniki modalne- quiz: https://agendaweb.org/exercises/verbs/modals/mixed-1
--------------------------------------------------------------------------------------------
11.05.20r.
Subject: Modals 1- exercises/ Czasowniki modalne cz. I- ćwiczenia.
1. Podaję rozwiązania do zadania z poprzednich zajęć: could, shall, would, should, can, may.
2. Utrwalamy wiadomości z poprzedniej lekcji o czasownikach modalnych.
ZAPAMIĘTAJ: can/ can`t
3. Ex. A p. 91- work book/ Ćw. A str. 91- zeszyt ćwiczeń; wybierz właściwą opcję.
4. Ex. B p. 91- work book/ Ćw. B str. 91- zeszyt ćwiczeń; napisz te zdania z odpowiednim czasownikiem modalnym (według wskazówek w nawiasach). Objaśnienia do tego ćwiczenia:
1. Podaj wskazówkę, radę. 2. Wyraź intencję. 3. Powiedz o tym, co ktoś umiał w przeszłości.
4. Zapytaj o radę. 5. Odmów zgody/ pozwolenia. 6. Zaoferuj coś komuś.
------------------------------------------------------------------------------------------
07.05.20r.
Subject: Modals 1/ Czasowniki modalne – cz. I
1. Note/ Zanotuj lub wydrukuj notatkę: modals_1.docx
2. Na podstawie wnikliwej analizy notatki uzupełnij zdania odpowiednim czasownikiem modalnym:
a. He ………… walk before he was one year old. (umiejętność w przeszłości)
b. …………. we drive you to the swimming pool? (propozycja)
c. ………… you fix my bike? (uprzejma prośba)
d. You………… eat vegetables. (rada)
e. Yes, you ……….. eat some crisps. (pozwolenie)
f. ………. I play with you? (pytanie o pozwolenie)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
06.05.20r.
Subject: Vocabulary- c.d.
1.Ex. F p. 122/ Zad. F str. 122- przepisz i przetłumacz słówka (słownik str. 142), anastępnie dopasuj je do właściwych zdań: np.: 1- referee,…
2. Ex. G p. 123/ Zad. G str.123- przeczytaj tekst i wybierz właściwe słowo- zanotuj je w zeszycie. Objaśnienia- kick- kopnąć, hit- uderzyć, give up- poddać się.
3. Ex. I p. 123/ Zad. I str. 123- przetłumacz słówka i podaj jago słowo nadrzędne do odpowiedniego punktu.
4. Ex. J p. 123/ Zad. J str 123- odnotuj i połącz- pass out- zemdleć, warm up- rozgrzewać się, work out- ćiczyć , drop out- odpaść, rzucić (zajęcie), catch up- dopaść, dogonić.
5. Check your answers:
answers_vocabulary.docx |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
04.05.20r.
Subject: Vocabulary/ Słownictwo
Cel: Utrwalamy słownictwo związane ze sportem.
1. Ex. A p.122- podręcznik; przepisujemy, przetłumaczymy i dopasujemy dyscypliny sportu do fotografii.
2. Ex. B p.122- podręcznik; czytamy grupy słówek i wpisujemy nazwę dyscypliny sportowej z zad. A, z którą skojarzymy sobie te słówka. Objaśnienia: net- siatka, pitch- boisko, court- kort, bat- paletka do ping ponga, kij do krykieta.
3. Ex. C p.122- podręcznik; staramy się uzupełnić tabelkę. Objaśnienia: verb- czasownik, noun (person)- rzeczownik (osoba), noun (sport)- rzeczownik (sport). Wykorzystajcie słowniczek str.142.
4. Ex. D p.122- podręcznik; staramy się uzupełnić zdania słówkami z tabelki z zad. C.
5. Check your answers:
answers_kl7.docx |
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
30.04.20r.
Subject: Personal best- reading/ Osobisty rekord- czytanie
1. Ex.A p.120/ Zad.A str.120- podręcznk/ Wyjaśnij słówka (słownik str.142) i połącz je z właściwymi tabliczkami.
2. Ex. B p.120- Listen and write/ Jakie sporty uprawiają ci ludzie? Wysłuchaj i napisz ich nazwy, wykorzystaj słówka z zad. A str.120: te7_sb_track_82.mp3
3. Ex.D p. 120,121- Read the texts about Jamaica and Cuba and write new words./ Przeczytaj tekst o Jamajce i Kubie i odnotuj ważniejsze słówka: colony- kolonia, independent- niezależny, authorities- władze, bullfighting- walki byków.
4. Ex.E p.121- Write True or False/ Przeczytaj teksty jeszcze raz i wpisz T lub F przy zdaniach.
5. Check your answers:
answers_reading.docx |
-----------------------------------------------------------------------------------------
29.04.20r.
Subject: Utrwalenie trybów warunkowych
Ponieważ na teście najgorzej poszły wam zadania dotyczące trybów warunkowych- zerowego, pierwszego i drugiego stopnia, proponuję przećwiczenie tego jeszcze raz i wykonanie trzech quizów. Nie trzeba pobierać ich na pdf. Można od razu przejść do rozwiązywania quizów. Quizy wykonujemy do skutku po uprzednim dokładnym powtórzeniu wiadomości o trybach warunkowych.
1. Tryb zerowy: 10 zdań:
https://www.ang.pl/cwiczenia/2405/zero-conditional-zerowy-okres-warunkowy
2. Tryb warunkowy 1-go stopnia: 10 zdań:
https://www.ang.pl/cwiczenia/2401/first-conditional-pierwszy-okres-warunkowy
3. Tryb warunkowy 2-go stopnia: 10 zdań:
https://www.ang.pl/cwiczenia/2403/second-conditional-drugi-okres-warunkowy
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
27.04.20r.
Subject: Analiza sprawdzianu z VII rozdziału.
Na wasze maile przesłałam wam wyniki z testu i kartę odpowiedzi do testu. Proszę, abyście porównali wasz test z kartą odpowiedzi oraz napisali poprawne odpowiedzi, jeśli coś było źle napisane.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
23.04.20r.
Subject: We are writing a test- unit 7.
Na waszych mailach znajduje się test do wypełnienia i odesłania. Macie na niego 45 minut i 15 minut na odesłanie. Piszemy go od godz. 9.00. Na testy czekam do godz. 10.00.
Przypominam o zaległych ogłoszeniach. Kto nie przesłał ogłoszenia ma ocenę ndst. Ocenę tą można poprawić, pod warunkiem, że prześlecie ogłoszenie w dniu dzisiejszym.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
22.04.20r.
Subject: C.d. powtórki
Sprawdźcie swoje odpowiedzi do poprzedniej lekcji:
answers_revision_7.docx |
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
20.04.20r.
Subject: Revision- unit 7/ Utrwalenie wiadomości z VII rozdziału.
1. Podaję rozwiązania do poprzedniej lekcji Skills Checkpoint 7. Kliknij w link, aby sprawdzić swoje odpowiedzi:
odpowiedzi_kl_vii_skills_checkpoint_7.docx |
2. W ramach utrwalenia materiału przed sprawdzianem wykonujemy zadania z zeszytu ćwiczeń. Objaśnienia:
ćw. A str. 86 (ćwiczymy słownictwo z VII rozdziału; wybieramy uzupełnienie luk: a,b lub c).
ćw. A str.87 (zdania z if/when- ćwiczymy tryby warunkowe. Objaśnienia do poszczególnych punktów: pkt.1.- zerowy, pkt.2- I-go stopnia, pkt.3- I-go stopnia, pkt.4- zerowy, pkt.5- I-go stopnia, pkt.6-zerowy, pkt.7-II-go stopnia, pkt.8- zerowy, pkt.9-I-go stopnia, pkt.10-II-go stopnia, pkt.11- I-go stopnia, pkt.12-I-go stopnia.).
Ćw. B str. 87 (bezokolicznik z „to” lub rzeczownik odczasownikowy: to sing-śpiewać/ singing-śpiewanie, zwróćcie uwagę na intencje w zdaniach i na słówka lub wyrażenia przed nimi stojące- patrz notatki- infinitives, gerunds).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
16.04.20r.
Subject: Skills checkpoint 7
Cel: Sprawdzenie podstawowych umiejętności językowych z VII rozdziału.
W dniu 23.04.20r. napiszemy test z VII rozdziału. Test otrzymacie w tym dniu o godz. 9.00 na swojego maila. Odsyłacie go do godz. 10.00. Test obejmuje: słownictwo z VII rozdziału, tryby warunkowe: zerowy, I i II stopnia, rzeczowniki odczasownikowe, bezokoliczniki z to i bez to, ogłoszenie.
Podręcznik str.116-117
1. Ex.A p.116- Kliknij w link, aby wysłuchać tekst:
te7_sb_track_77.mp3 |
2. Ex.B p. 116- Kliknij w link, aby wysłuchać tekst:
te7_sb_track_78.mp3 |
3. Ex.C p.116
4. Ex.D p.117
5. Ex.E p.117
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
15.04.20r.
Subject: Writing- an advert/ Piszemy ogłoszenie/reklamę
1. Read an advert/ Przeczytaj przykładowe ogłoszenie: str. 168- podręcznik oraz plan ogłoszenia.
2. Wykorzystaj zwroty z czerwonej ramki str. 115 podręcznik i napisz krótkie ogłoszenie do zad. D str.115. Objaśnienie: Przeczytaj informacje o nowej aktywności w twojej miejscowości i napisz ogłoszenie: skateboarding (jazda na deskorolce)/ new skateboarding park (nowy park do jazdy na rolkach)/ reasons (powody): healthy, fresh air, fun, free.
Każdy otrzyma ocenę za ogłoszenie. Proszę przesłać wasze ogłoszenia na mój mail w terminie do 17.04.20r.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HAPPY EASTER FOR EVERYONE!
08.04.20r.
Subject: Listening
Cel: Rozumienie tekstów słuchanych
1. Listen and write- ex. G p. 112- podręcznik/ Wysłuchaj i wybierz właściwą opcję, kliknij tutaj, aby wysłuchać:te7_sb_track_75.mp3
2. Listen and write- ex.B p. 82- zeszyt ćwiczeń/ Kliknij, aby wysłuchać:te7_wb_track_71.mp3
3. Check your answers:odpowiedzi_listening.docx
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
06.04.20r.
Subject: Gerunds and infinitives/ Rzeczowniki odczasownikowe oraz bezokoliczniki
Note/ Zanotuj:
1. Gerunds/ Rzeczowniki odczasownikowe- tworzymy dodając do beokolicznika końcówkę –ing. Forma ta (gerund) występuje:
-jako rzeczownik- painting- malowanie,
-po przyimkach- He is interested in singing. On interesuje się śpiewaniem.
-po czasowniku go, w odniesieniu do czynności: He goes swimming. On chodzi na pływanie.
- po czasownikach: enjoy, finisz, keep, hate, love, like miss, practise, prefer oraz z wyrażeniami: it`s no good, it`s no use, it`s (no) worth: She enjoyed swimming. It`s no good shouting.
2. Infinitives/ Bezokoliczniki
W j. angielskim mamy dwa typy bezokoliczników: z to (full infinitive) oraz bez to (bare infinitive).
a. bezokoliczniki z to stosujemy:
- aby wyrazić cel działania: We went to the cinema to watch the film.
- po przymiotnikach: afraid, scared, happy, glad, sad itp.: She was scared to sing in front of the school.
- w konstrukacjach z too i enough: It was too dificult to win. He wasn`t good enough to be in team.
b. bezokoliczniki be to stosujemy:
- po czasownikach modalnych: She may improve her voice.
- w konstrukcji z had better: You had better remember the date.
- w konstrukcji z would rather: I would rather stay at home than go out.
3. Po zanotowaniu i dokładnej analizie notatki wykonujemy ex. D p. 81 and ex. E p. 82- work book (ćwiczenia).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
02.04.20r.
Subject: Tryby zerowy, I i II stopnia- ćwiczenia
Sprawdźcie poprawność wykonanych ćwiczeń zadanych wczoraj. Kliknijcie w link:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
01.04.20r.
Subject: Tryby warunkowe 0, I i II stopnia (czyli: co jest/ będzie gdy…/byłoby gdyby…)
- Zapoznajcie się z notatką: podręcznik str. 156 7.1, 7.1.1, 7.1.2, 7.2
- Note! Zanotujcie: Do poniższej notatki dopiszcie z podręcznika, kiedy stosujemy dany tryb:
-Tryb zerowy: 7.1.1- Gdy jeździsz motorem, musisz mieć kask. Obydwa zdania występują w czasie present simple (z czasownikami w I formie podstawowej). Można tu stosować if lub when. Obydwa oznaczają to samo: gdy. Schemat: if/when +zdanie w present simple, podmiot + zdanie w present simple lub: podmiot + zdanie w present simple+ if/when +zdanie w present simple
-Tryb I stopnia:7.1.2- Jeśli będziesz ciężko trenował, będziesz dobrym gitarzystą. Zdanie z if jest w czasie present simple, zdanie z will/won`t jest w czasie przyszłym future simple:
If you practise hard, you`ll be a good guitar player. Lub:
If you don`t practise hard, you won`t be a good guitar player.
Możemy pozamieniać je miejscami: najpierw zdanie z will/won`t, potem zdanie z if.
- Tryb II stopnia:7.2- Byłbyś bardziej zrelaksowany, gdybyś ćwiczył jogę. (Wiemy, że ta druga osoba jej nie ćwiczy.) Zdanie z if jest w czasie past simple (II forma czasownika), zdanie z would ma bezokolicznik. Skróty od would to `d. Np. If you did yoga, you would be more relaxed. Możemy je stosować przemiennie.
Jeśli komuś coś doradzamy stosujemy zwrot: If I were you, I`d …. (Gdybym był tobą,…)
- Ex. 1,2,3 p. 81- zeszyt ćwiczeń w ćw. 1 zastosuj tryb 0, w ćw.2- tryb I, w ćw. 3- tryb II.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
30.03.2020r.
Proszę, abyście usiedli do testów w poniedziałek około godz. 10.00, piszemy 45 minut i odsyłamy karty odpowiedzi do godz. 11.00.
Subject: We are writing a test- unit 6.
Testy i karty odpowiedzi są na waszych skrzynkach. Mogły trafić do spamu, bo wysłałam je bez tytułu. Sprawdźcie proszę. Na rozwiązanie macie 45 minut i 1o minut na odesłanie. Piszemy sprawdzian od godz. 10.00. Powodzenia.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
26.03.2020r.
Kochani. W poniedziałek 30.03.2020r. napiszemy sprawdzian z VI rozdziału. Testy prześlę wam mailem. Zatem poproszę o wysłanie do mnie wiadomości mailowych, abym zdobyła wasze maile i mogła wam przesłać test. W tytule wpiszcie swoje imię i nazwisko oraz klasę! Prześlę test w załączniku i proszę, aby odesłać same odpowiedzi tego samego dnia. Mój mail: annasroka@spromanowo.onmicrosoft.com
Witajcie! Oto zadania na dzisiejszy dzień:
Cel zajęć: Poznajemy słownictwo związane z campingiem.
Do odnotowania w zeszycie:
Subject: Vocabulary
1. Ex. A p.108- write and translate new words/ See Wordlist p. 141/ Tłumaczymy słówka, słowniczek str.141.
2. Ex. B p. 108- wpisujemy słówka z zad.A w odpowiednie miejsca, a następnie sprawdzamy z nagraniem, link poniżej:
3. Ex. C str. 108- write and translate new words/ Tłumaczymy słówka i wpisujemy w odpowiednie miejsca (Słowniczek str.141)
4. Ex. D p. 108- dopasowujemy zdania do fotografii i tłumaczymy słówka napisane czerwonym drukiem.
Tym razem nie musicie mi niczego odsyłać, ale w razie niepewności co do zadań lub innych pytań proszę o kontakt lub wysłanie wyraźnego zdjęcia wykonanego zadania na mojego maila: annasroka@spromanowo.onmicrosoft.com - w temacie maila proszę podać swoje imię i nazwisko. Odpowiem na wasze pytania.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
25.03.2020r.
Witajcie! Oto zadania na dzisiejszy dzień:
Cel zajęć: Poznajemy słownictwo związane z wolnym czasem. Rozumiemy teksty pisane.
Do odnotowania w zeszycie:
Subject: Time out
1. Ex. A p.106- write and translate new words/ See Wordlist p. 141/ Tłumaczymy słówka, słowniczek str.141.
2. Ex. C p. 106- read the texts a,b,c/ Czytamy teksty a,b,c.
3. Write and translate the words/ Przepisz i wyjaśnij kluczowe słówka z tabelki C str. 106 (Słowniczek)
4. Na podsumowanie wykonaj: ex. D p. 107- Na jaki klub powinna się zdecydować dana osoba? Wpisz a,b,c- texty str. 106.
5. homework- ex. C p. 79/Wykonaj ćw. C str.79 w zeszycie ćwiczeń. W razie niepewności co do reszty zadań lub innych pytań proszę o kontakt lub wysłanie wyraźnego zdjęcia wykonanego zadania na mojego maila: annasroka@romanowo.onmicrosoft.com - w temacie maila proszę podać swoje imię i nazwisko. Odpowiem na wasze pytania.