JĘZYK POLSKI - GRAŻYNA DZIEKAN

Przeczytaj lekturę szkolną: Olaf Fritsche "Skarb Troi"

 Zajęcia nr 1: Co słychać i widać w Żelazowej Woli?

Zapoznaj się z biogramem Wandy Chotomskiej: podręcznik s.159

Wykonaj notatkę o Fryderyku Chopinie - korzystaj z wiarygodnych źródeł.

Przeczytaj fragment utworu Muzyka Pana Chopina

Wykonaj ustnie ćwiczenia 1, 2,3, 4, 5, 6 s.160 (podręcznik)

Zapisz w zeszycie nową wiadomość: Na czym polega uosobienie?( podręcznik s. 160)

Wykonaj ustnie ćwiczenia 7, 8 i 9 s.160

Zajęcia nr 2 i 3 : O lirycznym wpisie do pamiętnika

Zapoznaj się z biografią Juliusza Słowackiego: podręcznik s. 161

Zapoznaj się z informacjami o Muzeum Juliusza Słowackiego w Krzemieńcu na Ukrainie: http://mjsk.te.ua/

Przeczytaj wiersz W pamiętniku Zofii Bobrównys.162

Wykonaj ustnie ćwiczenia z podręcznika s 162/163: ćw. 1, 2, 3, 4, 5, 6

Zapisz notatkę w zeszycie.

Przepisz i dokończ zdania:

Osobą mówiącą w wierszu jest niewątpliwie .........................................

Poeta przebywa..........................................................

Na prośbę Zosi o wpis do jej sztambucha pisze....................................................

Ze słów wiersza można wnioskować, że bardzo..........................................................

Wspomina rodzinne strony, które są dla niego............................................

W utworze przebijają uczucia............................................................

Zadanie: Przygotuj recytację wiersza.

PowodzeniaMrugnięcie

Zajęcia nr 4 i 5: Na obczyźnie

Wykonaj ilustrację, na której przedstawisz za kim lub za czym będziesz najbardziej tęsknić przebywając poza naszą Ojczyzną( A4, technika dowolna ). Krajobrazy Wielkopolski https://www.google.pl/search?hl=pl&tbm=isch&sxsrf=ALeKk00ADL3wMD_qRM_QW_174c6OEvzvmg%3A1584808393229&source=hp&biw=1366&bih=625&ei=yUF2XriAC-OymwX7t7_YDA&q=krajobraz+wielkopolski&oq=&gs_l=img.1.0.35i362i39l10.0.0..7832...2.0..0.0.0.......0......gws-wiz-img.....10.oKrBl93OZIc

PozdrawiamUśmiech

Zajęcia nr 6: Grzeczność zawsze w cenie!

Wyszukaj w internecie znaczenie słowa savoir-vivre i odpowiedz pisemnie na pytania:

1. Co oznacza określenie "savoir-vivre"?

2. Z jakiego języka pochodzi?

3. Jakich dziedzin życia dotyczą zasady savoir-vivreu?

4. Jak inaczej można określić savoir-vivre?

Zapoznaj się z notatką Kilka słów o lekturze ( podręcznik s. 164 ).

Zastanów się, co to znaczy kogoś szanować i na czym polega okazywanie szacunku.

Przeczytaj fragment Księgi pierwszej Pana Tadeusza ( podręcznik s. 164- 166 ).

Wykonaj ustnie ćw. 1, 2, 3, 4 s.166

Napisz w zeszycie: Skąd się dowiadujesz, jak należy się zachowywać w różnych sytuacjach?

Życzę owocnej naukiZaangażowany