JĘZYK POLSKI - GRAŻYNA DZIEKAN
Przeczytaj lekturę szkolną: Olaf Fritsche "Skarb Troi"
Zajęcia nr 1: Co słychać i widać w Żelazowej Woli?
Zapoznaj się z biogramem Wandy Chotomskiej: podręcznik s.159
Wykonaj notatkę o Fryderyku Chopinie - korzystaj z wiarygodnych źródeł.
Przeczytaj fragment utworu Muzyka Pana Chopina
Wykonaj ustnie ćwiczenia 1, 2,3, 4, 5, 6 s.160 (podręcznik)
Zapisz w zeszycie nową wiadomość: Na czym polega uosobienie?( podręcznik s. 160)
Wykonaj ustnie ćwiczenia 7, 8 i 9 s.160
Zajęcia nr 2 i 3 : O lirycznym wpisie do pamiętnika
Zapoznaj się z biografią Juliusza Słowackiego: podręcznik s. 161
Zapoznaj się z informacjami o Muzeum Juliusza Słowackiego w Krzemieńcu na Ukrainie: http://mjsk.te.ua/
Przeczytaj wiersz W pamiętniku Zofii Bobrówny - s.162
Wykonaj ustnie ćwiczenia z podręcznika s 162/163: ćw. 1, 2, 3, 4, 5, 6
Zapisz notatkę w zeszycie.
Przepisz i dokończ zdania:
Osobą mówiącą w wierszu jest niewątpliwie .........................................
Poeta przebywa..........................................................
Na prośbę Zosi o wpis do jej sztambucha pisze....................................................
Ze słów wiersza można wnioskować, że bardzo..........................................................
Wspomina rodzinne strony, które są dla niego............................................
W utworze przebijają uczucia............................................................
Zadanie: Przygotuj recytację wiersza.
Powodzenia
Zajęcia nr 4 i 5: Na obczyźnie
Wykonaj ilustrację, na której przedstawisz za kim lub za czym będziesz najbardziej tęsknić przebywając poza naszą Ojczyzną( A4, technika dowolna ). Krajobrazy Wielkopolski https://www.google.pl/search?hl=pl&tbm=isch&sxsrf=ALeKk00ADL3wMD_qRM_QW_174c6OEvzvmg%3A1584808393229&source=hp&biw=1366&bih=625&ei=yUF2XriAC-OymwX7t7_YDA&q=krajobraz+wielkopolski&oq=&gs_l=img.1.0.35i362i39l10.0.0..7832...2.0..0.0.0.......0......gws-wiz-img.....10.oKrBl93OZIc
Pozdrawiam
Zajęcia nr 6: Grzeczność zawsze w cenie!
Wyszukaj w internecie znaczenie słowa savoir-vivre i odpowiedz pisemnie na pytania:
1. Co oznacza określenie "savoir-vivre"?
2. Z jakiego języka pochodzi?
3. Jakich dziedzin życia dotyczą zasady savoir-vivreu?
4. Jak inaczej można określić savoir-vivre?
Zapoznaj się z notatką Kilka słów o lekturze ( podręcznik s. 164 ).
Zastanów się, co to znaczy kogoś szanować i na czym polega okazywanie szacunku.
Przeczytaj fragment Księgi pierwszej Pana Tadeusza ( podręcznik s. 164- 166 ).
Wykonaj ustnie ćw. 1, 2, 3, 4 s.166
Napisz w zeszycie: Skąd się dowiadujesz, jak należy się zachowywać w różnych sytuacjach?
Życzę owocnej nauki