klasa VII
24 marca 2020 r. Jakie wrażenia po obejrzeniu Zemsty? Warto sie nimi podzielić, pisząc recenzję.
By ułatwić zadanie przygotuję dla Was materiały, które będziecie mogli wykorzystać.
Proszę Was o przesłanie Waszych e-maili, by móc z Wami się komunikować na adres e-mailowy roz_wes@interia.pl
25 marca 2020 r.
Tematy zajęć zapisujemy w zeszycie przedmiotowym
Temat: Akt,scena, didaskalia...
Zadanie 1 W jaki sposób poznajemy akcje dramatu i bohaterów? Porównaj tekst dramatu z dowolnym utworem epickim, np. powieścią, nowela, balladą. Czy znajdziesz w dramacie odpowiednik narratora – kogoś, kto opowiada wydarzenia i je komentuje?
Zadanie nr 2
Porównaj scenę trzecią aktu pierwszego, scenę czwarta aktu drugiego ze scena pierwszą aktu pierwszego. Jakie dostrzegasz różnice?
Zadanie nr 3
W dramacie wyróżnia się tekst główny i poboczny. Tekst główny to dialogi i monologi. Tekst poboczny(didaskalia) to np. w akcie pierwszym: „ Pokój w zamku Cześnika, drzwi na prawo, lewo i w środku, stoły krzesła , etc., gitara angielska na ścianie”.
Zaznacz inne przykłady tekstu pobocznego. Spróbuj określić, jaka on spełnia funkcję.
Zadanie 4
Na jakie części dzieli się dramat? Zastanów się, od czego to zależy.
Notatka- to udzielone odpowiedzi na pytania
zadanie domowe. Pobierz plik,krzyzowka.docx, wydrukuj ( lub przerysuj) i uzupełnij hasło wklej do zeszytu. termin wykonania 30.03.2020
Polecenia
Przypominam o klasówce ze slowotórstawa. Przygotowując się, proszę wykorzystać przykłady sprawdzianów i zadań znajdujących się w podręczniku Gramatyka i stylistyka oraz zeszycie ćwiczeń.
Czytamy lekturę A. Fredro - " Zemsta" Można jako uzupełnienie obejrzeć film "Zemsta" A. Wajdy- kanał TVP Kultura
Lekcja 3. Aleksander Fredro „Zemsta"
Poznam dramat A. Fredro „Zemsta".