25.06.20r.

Subject: Podsumowanie kl. I- cz. 2 

1. Rozdział III- Ten books- utrwalamy nazwy przyborów szkolnych: 

https://wordwall.net/pl/resource/2928340/angielski/school-1-gold-sparks-1-unit-3 

2. Rozdział II- Blue paint- utrwalamy nazwy kolorów i zabawek: 

https://wordwall.net/pl/resource/672275/angielski/toys-klasa-1 

3. Rozdział I- How many apples?- utrwalamy nazwy owoców: 

https://wordwall.net/pl/resource/2819695/angielski/fruit-gold-sparks-1-unit-1

HAPPY HOLIDAYS!Wyluzowany

-----------------------------------------------------------------------------------

23.06.20r.

Subject: Podsumowanie kl. I- cz. I

W celu podsumowania kl. I proponuję dzieciom mega ciekawe gry i zabawy on-line.

Aby lepiej się je wykonywało proponuję powiększyć obraz.

Gdy dziecko wykona całe zadanie, klikamy w prześlij odpowiedzi i uzyskujemy wynik oraz korektę zadania.

Do tych gier on-line zainteresowane dzieci mogą wracać nawet w wakacje.  

1. Rozdział VI- A pink parrot- utrwalamy nazwy zwierząt domowych oraz kolorów:

https://wordwall.net/pl/resource/1824713/angielski/pets-gold-sparks-kl-1

https://wordwall.net/pl/resource/482716/colors

2. Rozdział V- I like ice-cream!- utrwalamy nazwy produktów i napojów:

https://wordwall.net/pl/resource/467374/angielski/gold-sparks-1-unit-5-food

3. Rozdział IV- Red hair- utrwalamy nazwy części ciała:

https://wordwall.net/pl/resource/1015096/angielski/body

C.d.n.

-----------------------------------------------------------------------------------

09.06.20r. 

Subject: Make a pet poster/ Wykonaj plakat zwierzątka 

Cel: Wykonanie plakatu ulubionego zwierzątka i napisanie jego nazwy po angielsku. 

1. Utrwalamy nazwy zwierzątek  oraz kolorów grając w grę językową. Klikamy w link, a następnie odczytujemy nazwy kolorów, szukamy zwierzątka o takich kolorach na obrazie i klikamy na odpowiednią nazwę zwierzątka po rozwinięciu luki. Na końcu klikamy w score, aby zobaczyć nasz wynik: 

https://elt.oup.com/student/goldsparks/level1/games/gam-6-2?cc=pl&selLanguage=pl 

2. Ex. 3 p. 69/ Zad. 3 str. 69 w podręczniku: 

- na kartce u góry strony dzieci piszą: My dream pet    (co oznacza: Moje ulubione zwierzątko domowe) 

- następnie dzieci rysują swoje ulubione zwierzątko domowe, które  mają lub chciałyby mieć i podpisują je po angielsku- nazwy zwierząt znajdą na str. 61 w podręczniku.

- z pomocą rodziców dzieci wysyłają zdjęcie plakatu na mój mail.

----------------------------------------------------------------------------------------

04.06.20r.

Subject: There`s a fox./ Jest lis.

Cel: Poznajemy nowe nazwy zwierząt:  fox,  strok,  squirrel,  hedgehog.

1. Look at the dictionary/ Otwieramy link ze słowniczkiem obrazkowym i poznajemy nazwy zwierząt: 

doctionary_slowniczek.docx

2. Ex. 1 p. 68/ Zad.1 str. 68 w podręczniku- słuchamy, wskazujemy paluszkiem i powtarzamy nazwy zwierząt: 

gold_sparks_1_cd_226.mp3

3. Play the game/ Gramy w grę, która pozwoli dzieciom na zapamiętanie nazw zwierząt z dzisiejszych zajęć:

Klikamy na znaczek   Play , słuchamy i klikamy w odpowiednią fotografię:

https://elt.oup.com/student/goldsparks/level1/games/game-6-3?cc=pl&selLanguage=pl

----------------------------------------------------------------------------------- 

02.06.20r. 

Subject: Forest tales/ Leśne opowieści 

Cel: utrwalenie nazw zwierząt i kolorów: 

Podręcznik str. 66             

1. Na początek utrwalamy nazwy zwierząt. Klikamy w link i powtarzamy: https://elt.oup.com/student/newsparksfunzone/level1/pictdict/unit6?cc=pl&selLanguage=pl

2. Teraz utrwalamy nazwy kolorów. Klikamy w Learn i słuchamy, a następnie w Play game i Start: Masz tylko 5 minut na znalezienie obrazków. Masz trzy życia. Klikamy na usłyszany kolor farby. Powodzenia: 

https://elt.oup.com/student/newsparksfunzone/level1/image_matching/unit6?cc=pl&selLanguage=pl 

3. Ex. 1 p. 66/ Zad. 1 str. 66- Wysłuchaj opowieści i postaraj się opowiedzieć scenki: gold_sparks_1_cd_224.mp3

Słówka do opowieści: Look!- Spójrz!    beautiful- piękna,            paint- farba,     in the water- w wodzie 

4. Chętne dzieci rysują scenkę, która się im najbardziej spodobała.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Zachęcam do przesyłania zdjęć kwiatka dla mamy. 

28.05.20r.

Subject: Colours- exercises/ Kolory-ćwiczenia 

1. Ex. 2 p. 41/ Ćw. 2 str. 41- zeszyt ćwiczeń- wysłuchaj i pokoloruj: 

gold_sparks_1_cd_273.mp3

2. Ex. 1 p. 42/ Ćw. 1 str. 42- zeszyt ćwiczeń- kolorujemy zwierzątka według opisu. 

3. Check your answers/ Sprawdzamy poprawność wykonanych zadań: 

colours_exercises.docx

----------------------------------------------------------------------

26.05.20r.

Subject: Mother`s Day/ Dzień Mamy

1. Listen to the song/ Wysłuchaj piosenki o mamie:

Słownictwo:                      

I love my mommy. Kocham moją mamę.

Here`s a kiss and a hug for you. Buziak i przytulenie dla ciebie. 

Thank you mommy for all you do. Dziękuję ci mamo za wszystko, co robisz.

Happy Mother`s Day. Szczęśliwego Dnia Mamy.

I love you. Kocham cię.

 https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng

2. Make a flower for your mother./ Wykonaj kwiatka dla mamy:

 https://www.youtube.com/watch?v=na4XF5zVn6w

lub z opisem słownym: https://www.youtube.com/watch?v=OXVpEl6p3eU

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UWAGA, ZALEGŁOŚCI!

nr: 1 i 17- proszę dosłać pracę plastyczną z dnia 26.03.20r.

nr: 1,16,17- proszę o przesłanie zdjęcia plakatu dziecka z dnia 07.05.20r.

 

21.05.20r. 

Subject: My parrot is pink and yellow./ Moja papuga jest różowo-żółta. 

Cel: Poznajemy nazwy kolorów. 

grey- szary (czyt. grej), white- biały (czyt. łajt), pink- różowy (czyt. pynk), brown- brązowy (czyt. brałn), 

black- czarny (czyt. blak) 

1. Kolory- kliknij, aby poznać nowe kolory, powtórz za Lulkiem: https://www.youtube.com/watch?v=3u3fnEcGxL0 

2. Przed przystąpieniem do ćwiczeń proponuję grę dydaktyczną. Klikamy play: 

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/colours-kolory-nauka-jezyka-ang 

3. Ex. 1 p. 41/ Ćw. 1 str. 41- tworzymy paletę barw: piszemy po śladzie i kolorujemy. 

4. Check/ Sprawdź poprawność zadania: colours.docx

------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

19.05.20r.

Subject: Zabadella 

Cel: Słuchamy scenki, utrwalamy nazwy zwierząt domowych. 

1. Powtarzamy nazwy zwierząt: 

https://elt.oup.com/student/newsparksfunzone/level1/pictdict/unit6?cc=pl&selLanguage=pl 

2. Ex. 1 p.62- Let`s listen/ Zad. 1 str. 62- podręcznik;posłuchajcie historyjki i postarajcie się opowiedzieć scenki: 

gold_sparks_1_cd_218.mp3

Objaśnienia: Have you got a pet? Czy masz zwierzątko domowe?  Help me- Pomóż mi. 

3. Chętni rysują ulubioną scenkę.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- 

14.05.20r. 

Subject: This is my cat./ To jest mój kot.

Cel: Poznajemy nazwy zwierząt domowych. Opowiadamy, jakie mamy zwierzątka domowe: zdania typu: This is my…/ To mój/ moja… . 

1. Zapoznaj się z nazwami zwierząt domowych. Kliknij w link, a następnie na dane zwierzątko i powtórz kilka razy nazwę każdego zwierzątka:

https://elt.oup.com/student/newsparksfunzone/level1/pictdict/unit6?cc=pl&selLanguage=pl 

2. Ex. 1 p. 60- Listen and point to the animal./ Zad. 1 str. 60- podręcznik. Wysłuchaj, powtórz i wskaż paluszkiem zwierzątko, którego nazwę usłyszałeś: gold_sparks_1_cd_215.mp3

2. Ex. 2 p.60-Listen to the chant and point to the animals./ Wysłuchaj wierszyka i pokaż zwierzątko, którego nazwę usłyszałeś: gold_sparks_1_cd_216.mp3

Objaśnienia do wierszyka: This is my… To jest mój/ moja… (czyt. Dys ys maj…)

in the park- w parku  (czyt. in de park)                           Here we are.- Jesteśmy tutaj.           

Look! Spójrz! (czyt. luk) 

Tłumaczenie wierszyka: 

To jest moja papuga. 

To jest mój kot. 

W parku. W parku.

To mój pies. 

Jesteśmy tutaj-

W parku. W parku. 

To jest mój chomik. 

To jest mój królik.

W parku. W parku. 

Spójrz! Ryba! 

Tutaj jesteśmy- 

W parku. W parku.

-------------------------------------------------------------------------------------

12.05.20r.

Subject: Revision- unit 5 / Utrwalamy wiadomości z V rozdziału.

Cel: Utrwalamy nazwy produktów i napojów, piszemy proste wyrazy.

1. Ex. 1 p. 56/ Ćw.1 str. 56- zeszyt ćwiczeń

2. Ex. 1 p. 68/ Ćw. 1 str. 68- zeszyt ćwiczeń

3. Check/ Sprawdzamy poprawność wykonanych ćwiczeń: cwiczenia.docx

------------------------------------------------------------------------------------------------

07.05.20r.          

Subject: We make a favourite food poster./ Wykonujemy plakat z jedzeniem.

Cel: Podsumowanie nazw produktów i napojów.

Str. 59 w podręczniku

1. Ex. 3 p. 59/ Zad. 3 str. 59

Wykonujemy plakat. Na kartce A4 wykonujemy buźki (zadowoloną i niezadowoloną), dzielimy kartkę wzdłuż na pół. Pod zadowoloną buźką wklejamy lub rysujemy ulubione jedzenie, pod niezadowoloną- jedzenie, za którym nie przepadacie. Poproście waszych rodziców, aby wysłali zdjęcie waszego plakatu. Postarajcie się opowiedzieć o waszym plakacie: I like…  . I don`t like… .

-------------------------------------------------------------------------------------------------

05.05.20r.

Subject: Good and bad for you/ Dobre i złe dla ciebie

Cel: Określamy, jakie jedzenie jest dobre, a jakie złe dla nas.

Podręcznik str. 58

1. Słownictwo potrzebne do zajęć:  good- (czyt. gud) dobre             bad-(czyt. bad) złe               

for you-  (czyt. for ju) dla ciebie         carrots- (czyt. karots) marchewki              

fizzy drinks- (czyt. fizi drinks) napoje gazowane          sweets- (czyt. swits) słodycze        crisps- (czyt. krisps) czips 

2. Ex. 1 p. 58- zad. 1 str.58- Słuchamy, wskazujemy paluszkiem i powtarzamy: gold_sparks_1_cd_210.mp3

3. Ex. 2 p. 58- zad. 2 str.58- Czytamy listę z zakupami, mówiąc: good (dobre) lub bad (złe) dla naszego zdrowia. Następnie sprawdzamy z nagraniem, czy mieliście rację: 

gold_sparks_1_cd_211.mp3

4. Ex. 2 p. 37- ćw. 2 str. 37 w zeszycie ćwiczeń.

-----------------------------------------------------------------------------------------

30.04.20r.

Subject: Sing the song

Cel: Poznajemy piosenkę o produktach.

Str.57 w podręczniku

1. Słownictwo: my favourite- (czyt. maj fejwrit)- moje ulubione, food- (czyt. fud)- jedzenie, Yummy yum! (czyt. jami jam)- mniam, mniam, strawberry jam- (strołberi dżam)- dżem truskawkowy

2. Tłumaczenie:

Moja ulubiona pizza jest z szynką i serem.

Moja ulubiona pizza jest z szynką i serem.

Oh, jak ja uwielbiam pizzę. O tak!

Moja ulubiona pizza jest z szynką i serem.

Mniam, mniam! Mniam, mniam!

Moja ulubiona pizza jest z szynką i serem.

Moja ulubiona kanapka jest z dżemem truskawkowym.

Moja ulubiona kanapka jest z dżemem truskawkowym.

Oh, jak ja uwielbiam dżem. O tak!

Moja ulubiona kanapka jest z dżemem truskawkowym.

Mniam, mniam! Mniam, mniam!

Moja ulubiona kanapka jest z dżemem truskawkowym.

3. Listen and sing the song./ Posłuchaj i postaraj się zaśpiewać piosenkę: gold_sparks_1_cd_209.mp3

 

------------------------------------------------------------------------------------------

28.04.20r.

Subject: Forest tales/ Leśne opowieści 

Cel: Utrwalamy nazwy produktów na podstawie „Leśnych opowieści”.

1.Nowe słówka i zwroty: Look! Spójrz!        Thanks! Dzięki!             Yes.- Tak.                 No.- Nie.

2. Ex.1 p.56-Listen and try to tell about the scenes./ Zad.1 str.56 w podręczniku. Wysłuchaj i postaraj się opowiedzieć, o czym są scenki:

gold_sparks_1_cd_208.mp3

3. Ex.2 p.35/ Ćw.2 str.35 w zeszycie ćwiczeń- Posłuchaj i otocz właściwą wypowiedź:

gold_sparks_1_cd_269.mp3

4. Check your answers./ Sprawdź swoje odpowiedzi: 

odpowiedzi_cw_2_str35.docx

5. Play the game./ Zagraj w grę:  Klikamy najpierw na: Look, listen and click, a potem na Play game w prawym górnym rogu. Miłej zabawy.   https://elt.oup.com/student/newsparksfunzone/level1/image_matching/unit5?cc=pl&selLanguage=pl

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

23.04.20r.      

Subject: Exercises/ Ćwiczenia

Cel: Utrwalenie poznanego słownictwa dotyczącego produktów i napojów.

1. Ex.1 p. 34/ Ćw.1 str.34- zeszyt ćwiczeń:

Po pokolorowaniu produktów dziecko stara się powiedzieć po angielsku co lubi, np.: I like:…………….  . (Lubię….)

2. Ex.2 p.34/ Ćw.2 str.34- zeszyt ćwiczeń:

Dzieci starają się napisać nazwy produktów i napojów po śladzie, stawiają X, a następnie mówią po angielsku, czego nie lubią: I don`t like….  ./ Nie lubię…  .

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

21.04.20r.

Subject: Sing the song/ Nauka piosenki

Cel: Wprowadzenie nowych nazw produktów spożywczych.

1. Wprowadzenie nowych nazw produktów spożywczych. Kliknij w link, aby poznać nowe słowa:

bread_nowe_slownictwo.docx

2. str. 54- obrazek- Listen, point and repeat/ Wysłuchaj, wskaż paluszkiem i powtórz, klikamy w link:gold_sparks_1_cd_205.mp3

3. Teraz jesteście gotowi na naszą nową piosenkę: Do you like…? Czy lubisz…? Kliknij w link:gold_sparks_1_cd_206.mp3

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

16.04.20r.

Subject: Zabadella

Cel: Słuchamy historyjki

1. Podręcznik str. 52. Wysłuchaj historyjki i opowiedz scenki. Kliknij na link, aby wysłuchać historyjki:

gold_sparks_1_cd_204.mp3

2. Zad. 2 str. 53(podręcznik). Patrząc na obrazki i miny Zabadelli odgadnij: „like” czy „don`t like” i uzupełnij zdania- ustnie.

3. Zad. 3 str. 53. Wybierz dwie rzeczy, które lubisz  i powiedz według wzoru: I like…. and ….  .

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

HAPPY EASTER FOR EVERYONE!Śmiech

07.04.20r.

Subject: Easter/ Święta Wielkanocne

1. Słówka: Easter (czyt. ister)- święta Wielkanocne, easter egg (czyt. ister eg)- pisanka, easter basket (czyt. ister baskyt)-koszyk wielkanocny, painting eggs (czyt. pejnting egs)-malowanie jajek

2. zad. 1 str. 76- odsłuchaj teksty o zwyczajach wielkanocnych w Wiekiej Brytanii i opowiedz o tym, co usłyszałeś/-aś. Kliknij w link:gold_sparks_1_cd_237.mp3

3. Odsłuchaj piosenkę o pisankach: kliknij w link:

gold_sparks_1_cd_238.mp3

Tłumaczenie: Ile jajek jest w koszyku? Ile jajek jest w koszyku? Ile jajek jest w koszyku? 1,2,3,4,5. Pięć jajek w koszyku… Jakiego koloru są jajka w koszyku…?

4. Na koniec piszemy po śladzie i rysujemy odpowiednią ilość jajek w odpowiednim kolorze- ćw.1 str. 47

5. Sprawdźcie, czy dobrze wykonaliście to zadanie.

1- 3 niebieskie jajka        2- 2 fioletowe jajka            3- 5 pomarańczowych jajek               4- 3 czerwone jajka

                                     Happy Easter! Życzę wam wesołych Świąt Wielkanocnych!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

02.04.20r.

Subject: I don`t like pizza./ Nie lubię pizzy.

Cel: Ćwiczymy zdania typu „ I don`t like…”

1. I don`t like… (czyt. aj dont lajk)- Nie lubię…

Dzieci kończą zdanie: I don`t like…. (tutaj starają się podać angielską nazwę produktu lub napoju, którego nie lubi.)

2. ćw. 2 str. 32- zeszyt ćwiczeń.

3. Ćwiczymy z dziećmi nazwy potraw i napojów. Pomocne nam będą słowniczek oraz gra:

 slowniczek_obrazkowy_kli.docx

 https://elt.oup.com/student/newsparksfunzone/?cc=pl&selLanguage=pl

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

31.03.20r.

 

Subject: I like ice-cream./ Ja lubię lody.

 

Cel: Poznajemy nowe słówka:

 

  1. Słowniczek- popatrz i powtórz nazwy, kliknij w link:slowniczek_obrazkowy_kli.docx
  2. Zad.2 str. 50 w podręczniku- dzieci wskazują palcem produkty i napoje, które usłyszą w wierszyku- link:gold_sparks_1_cd_202.mp3
  3. Dzieci mają dokończyć zdanie: I like… (czyt. „aj lajk…”) i wymieniają produkty z dzisiejszych zajęć, które lubią.
  4. Na koniec dzieci wykonują ćw. 1 str. 32 w zeszytach ćwiczeń i sprawdzają poprawność wykonania z linkiem- słowniczek.
  5. Jako zabawa i utrwalenie poznanych słówek wchodzimy w poniższy link- wybieramy kl. 1- Maze-Unit 5.https://elt.oup.com/student/newsparksfunzone/?cc=pl&selLanguage=pl

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


26.03.2020r.

W razie pytań proszę o kontakt mailowy: annasroka@spromanowo.onmicrosoft.com

Hello!

Witajcie kochani!

Tematem dzisiejszych zajęć będzie "School" czyli "Szkoła"

Mowa będzie oczywiście o szkole w Wielkiej Brytanii. Dowiecie się, czym zaczynają się lekcje, jak bezpiecznie dojść do szkoły oraz jak spędzają czas na przerwach dzieci w waszym wieku.

1. Open your books- page 48, 49 and listen. Otwieramy książki na str. 48,49 i klikamy w poniższy link lub włączamy płytę CD (numer płyty podany jest przy zad. 1 str. 48). 

CD str. 48  

Ważne słówka z wysłuchanego tekstu: class/ czyt. klas (klasa), teacher/ticzer (nauczyciel), assembly/ esemblej (apel), break time / brejk tajm (przerwa), lolipop man/ lolipop men (człowiek przeprowadzający dzieci przez ulicę) 

2. Draw a picture. Dzieci wybierają jedną z fotografii ze str. 48-49 i rysują wybraną scenę, opowiadają o tej scenie.

3. Listen to the chant. Na koniec zachęcam do wysłuchania wyliczanki w wykonaniu brytyjskich dzieci. Płyta CD do zad. 3 str.49 lub link: gold_sparks_1_cd_169.mp3

Jeśli to możliwe, proszę o przesłanie rysunku dziecka na mojego służbowego maila podanego u góry. Dzieci dostaną ocenę za rysunek.

Pozdrawiam.

Anna Sroka