25.06.20r.
Subject: Podsumowanie kl. I- cz. 2
1. Rozdział III- Ten books- utrwalamy nazwy przyborów szkolnych:
https://wordwall.net/pl/resource/2928340/angielski/school-1-gold-sparks-1-unit-3
2. Rozdział II- Blue paint- utrwalamy nazwy kolorów i zabawek:
https://wordwall.net/pl/resource/672275/angielski/toys-klasa-1
3. Rozdział I- How many apples?- utrwalamy nazwy owoców:
https://wordwall.net/pl/resource/2819695/angielski/fruit-gold-sparks-1-unit-1
HAPPY HOLIDAYS!
-----------------------------------------------------------------------------------
23.06.20r.
Subject: Podsumowanie kl. I- cz. I
W celu podsumowania kl. I proponuję dzieciom mega ciekawe gry i zabawy on-line.
Aby lepiej się je wykonywało proponuję powiększyć obraz.
Gdy dziecko wykona całe zadanie, klikamy w prześlij odpowiedzi i uzyskujemy wynik oraz korektę zadania.
Do tych gier on-line zainteresowane dzieci mogą wracać nawet w wakacje.
1. Rozdział VI- A pink parrot- utrwalamy nazwy zwierząt domowych oraz kolorów:
https://wordwall.net/pl/resource/1824713/angielski/pets-gold-sparks-kl-1
https://wordwall.net/pl/resource/482716/colors
2. Rozdział V- I like ice-cream!- utrwalamy nazwy produktów i napojów:
https://wordwall.net/pl/resource/467374/angielski/gold-sparks-1-unit-5-food
3. Rozdział IV- Red hair- utrwalamy nazwy części ciała:
https://wordwall.net/pl/resource/1015096/angielski/body
C.d.n.
-----------------------------------------------------------------------------------
09.06.20r.
Subject: Make a pet poster/ Wykonaj plakat zwierzątka
Cel: Wykonanie plakatu ulubionego zwierzątka i napisanie jego nazwy po angielsku.
1. Utrwalamy nazwy zwierzątek oraz kolorów grając w grę językową. Klikamy w link, a następnie odczytujemy nazwy kolorów, szukamy zwierzątka o takich kolorach na obrazie i klikamy na odpowiednią nazwę zwierzątka po rozwinięciu luki. Na końcu klikamy w score, aby zobaczyć nasz wynik:
https://elt.oup.com/student/goldsparks/level1/games/gam-6-2?cc=pl&selLanguage=pl
2. Ex. 3 p. 69/ Zad. 3 str. 69 w podręczniku:
- na kartce u góry strony dzieci piszą: My dream pet (co oznacza: Moje ulubione zwierzątko domowe)
- następnie dzieci rysują swoje ulubione zwierzątko domowe, które mają lub chciałyby mieć i podpisują je po angielsku- nazwy zwierząt znajdą na str. 61 w podręczniku.
- z pomocą rodziców dzieci wysyłają zdjęcie plakatu na mój mail.
----------------------------------------------------------------------------------------
04.06.20r.
Subject: There`s a fox./ Jest lis.
Cel: Poznajemy nowe nazwy zwierząt: fox, strok, squirrel, hedgehog.
1. Look at the dictionary/ Otwieramy link ze słowniczkiem obrazkowym i poznajemy nazwy zwierząt:
doctionary_slowniczek.docx |
2. Ex. 1 p. 68/ Zad.1 str. 68 w podręczniku- słuchamy, wskazujemy paluszkiem i powtarzamy nazwy zwierząt:
gold_sparks_1_cd_226.mp3 |
3. Play the game/ Gramy w grę, która pozwoli dzieciom na zapamiętanie nazw zwierząt z dzisiejszych zajęć:
Klikamy na znaczek Play , słuchamy i klikamy w odpowiednią fotografię:
https://elt.oup.com/student/goldsparks/level1/games/game-6-3?cc=pl&selLanguage=pl
-----------------------------------------------------------------------------------
02.06.20r.
Subject: Forest tales/ Leśne opowieści
Cel: utrwalenie nazw zwierząt i kolorów:
Podręcznik str. 66
1. Na początek utrwalamy nazwy zwierząt. Klikamy w link i powtarzamy: https://elt.oup.com/student/newsparksfunzone/level1/pictdict/unit6?cc=pl&selLanguage=pl
2. Teraz utrwalamy nazwy kolorów. Klikamy w Learn i słuchamy, a następnie w Play game i Start: Masz tylko 5 minut na znalezienie obrazków. Masz trzy życia. Klikamy na usłyszany kolor farby. Powodzenia:
https://elt.oup.com/student/newsparksfunzone/level1/image_matching/unit6?cc=pl&selLanguage=pl
3. Ex. 1 p. 66/ Zad. 1 str. 66- Wysłuchaj opowieści i postaraj się opowiedzieć scenki: gold_sparks_1_cd_224.mp3
Słówka do opowieści: Look!- Spójrz! beautiful- piękna, paint- farba, in the water- w wodzie
4. Chętne dzieci rysują scenkę, która się im najbardziej spodobała.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Zachęcam do przesyłania zdjęć kwiatka dla mamy.
28.05.20r.
Subject: Colours- exercises/ Kolory-ćwiczenia
1. Ex. 2 p. 41/ Ćw. 2 str. 41- zeszyt ćwiczeń- wysłuchaj i pokoloruj:
gold_sparks_1_cd_273.mp3 |
2. Ex. 1 p. 42/ Ćw. 1 str. 42- zeszyt ćwiczeń- kolorujemy zwierzątka według opisu.
3. Check your answers/ Sprawdzamy poprawność wykonanych zadań:
colours_exercises.docx |
----------------------------------------------------------------------
26.05.20r.
Subject: Mother`s Day/ Dzień Mamy
1. Listen to the song/ Wysłuchaj piosenki o mamie:
Słownictwo:
I love my mommy. Kocham moją mamę.
Here`s a kiss and a hug for you. Buziak i przytulenie dla ciebie.
Thank you mommy for all you do. Dziękuję ci mamo za wszystko, co robisz.
Happy Mother`s Day. Szczęśliwego Dnia Mamy.
I love you. Kocham cię.
https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng
2. Make a flower for your mother./ Wykonaj kwiatka dla mamy:
https://www.youtube.com/watch?v=na4XF5zVn6w
lub z opisem słownym: https://www.youtube.com/watch?v=OXVpEl6p3eU
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UWAGA, ZALEGŁOŚCI!
nr: 1 i 17- proszę dosłać pracę plastyczną z dnia 26.03.20r.
nr: 1,16,17- proszę o przesłanie zdjęcia plakatu dziecka z dnia 07.05.20r.
21.05.20r.
Subject: My parrot is pink and yellow./ Moja papuga jest różowo-żółta.
Cel: Poznajemy nazwy kolorów.
grey- szary (czyt. grej), white- biały (czyt. łajt), pink- różowy (czyt. pynk), brown- brązowy (czyt. brałn),
black- czarny (czyt. blak)
1. Kolory- kliknij, aby poznać nowe kolory, powtórz za Lulkiem: https://www.youtube.com/watch?v=3u3fnEcGxL0
2. Przed przystąpieniem do ćwiczeń proponuję grę dydaktyczną. Klikamy play:
https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/colours-kolory-nauka-jezyka-ang
3. Ex. 1 p. 41/ Ćw. 1 str. 41- tworzymy paletę barw: piszemy po śladzie i kolorujemy.
4. Check/ Sprawdź poprawność zadania: colours.docx
------------------------------------------------------------------------------------------------------
19.05.20r.
Subject: Zabadella
Cel: Słuchamy scenki, utrwalamy nazwy zwierząt domowych.
1. Powtarzamy nazwy zwierząt:
https://elt.oup.com/student/newsparksfunzone/level1/pictdict/unit6?cc=pl&selLanguage=pl
2. Ex. 1 p.62- Let`s listen/ Zad. 1 str. 62- podręcznik;posłuchajcie historyjki i postarajcie się opowiedzieć scenki:
gold_sparks_1_cd_218.mp3 |
Objaśnienia: Have you got a pet? Czy masz zwierzątko domowe? Help me- Pomóż mi.
3. Chętni rysują ulubioną scenkę.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
14.05.20r.
Subject: This is my cat./ To jest mój kot.
Cel: Poznajemy nazwy zwierząt domowych. Opowiadamy, jakie mamy zwierzątka domowe: zdania typu: This is my…/ To mój/ moja… .
1. Zapoznaj się z nazwami zwierząt domowych. Kliknij w link, a następnie na dane zwierzątko i powtórz kilka razy nazwę każdego zwierzątka:
https://elt.oup.com/student/newsparksfunzone/level1/pictdict/unit6?cc=pl&selLanguage=pl
2. Ex. 1 p. 60- Listen and point to the animal./ Zad. 1 str. 60- podręcznik. Wysłuchaj, powtórz i wskaż paluszkiem zwierzątko, którego nazwę usłyszałeś: gold_sparks_1_cd_215.mp3
2. Ex. 2 p.60-Listen to the chant and point to the animals./ Wysłuchaj wierszyka i pokaż zwierzątko, którego nazwę usłyszałeś: gold_sparks_1_cd_216.mp3
Objaśnienia do wierszyka: This is my… To jest mój/ moja… (czyt. Dys ys maj…)
in the park- w parku (czyt. in de park) Here we are.- Jesteśmy tutaj.
Look! Spójrz! (czyt. luk)
Tłumaczenie wierszyka:
To jest moja papuga.
To jest mój kot.
W parku. W parku.
To mój pies.
Jesteśmy tutaj-
W parku. W parku.
To jest mój chomik.
To jest mój królik.
W parku. W parku.
Spójrz! Ryba!
Tutaj jesteśmy-
W parku. W parku.
-------------------------------------------------------------------------------------
12.05.20r.
Subject: Revision- unit 5 / Utrwalamy wiadomości z V rozdziału.
Cel: Utrwalamy nazwy produktów i napojów, piszemy proste wyrazy.
1. Ex. 1 p. 56/ Ćw.1 str. 56- zeszyt ćwiczeń
2. Ex. 1 p. 68/ Ćw. 1 str. 68- zeszyt ćwiczeń
3. Check/ Sprawdzamy poprawność wykonanych ćwiczeń: cwiczenia.docx
------------------------------------------------------------------------------------------------
07.05.20r.
Subject: We make a favourite food poster./ Wykonujemy plakat z jedzeniem.
Cel: Podsumowanie nazw produktów i napojów.
Str. 59 w podręczniku
1. Ex. 3 p. 59/ Zad. 3 str. 59
Wykonujemy plakat. Na kartce A4 wykonujemy buźki (zadowoloną i niezadowoloną), dzielimy kartkę wzdłuż na pół. Pod zadowoloną buźką wklejamy lub rysujemy ulubione jedzenie, pod niezadowoloną- jedzenie, za którym nie przepadacie. Poproście waszych rodziców, aby wysłali zdjęcie waszego plakatu. Postarajcie się opowiedzieć o waszym plakacie: I like… . I don`t like… .
-------------------------------------------------------------------------------------------------
05.05.20r.
Subject: Good and bad for you/ Dobre i złe dla ciebie
Cel: Określamy, jakie jedzenie jest dobre, a jakie złe dla nas.
Podręcznik str. 58
1. Słownictwo potrzebne do zajęć: good- (czyt. gud) dobre bad-(czyt. bad) złe
for you- (czyt. for ju) dla ciebie carrots- (czyt. karots) marchewki
fizzy drinks- (czyt. fizi drinks) napoje gazowane sweets- (czyt. swits) słodycze crisps- (czyt. krisps) czips
2. Ex. 1 p. 58- zad. 1 str.58- Słuchamy, wskazujemy paluszkiem i powtarzamy: gold_sparks_1_cd_210.mp3
3. Ex. 2 p. 58- zad. 2 str.58- Czytamy listę z zakupami, mówiąc: good (dobre) lub bad (złe) dla naszego zdrowia. Następnie sprawdzamy z nagraniem, czy mieliście rację:
gold_sparks_1_cd_211.mp3 |
4. Ex. 2 p. 37- ćw. 2 str. 37 w zeszycie ćwiczeń.
-----------------------------------------------------------------------------------------
30.04.20r.
Subject: Sing the song
Cel: Poznajemy piosenkę o produktach.
Str.57 w podręczniku
1. Słownictwo: my favourite- (czyt. maj fejwrit)- moje ulubione, food- (czyt. fud)- jedzenie, Yummy yum! (czyt. jami jam)- mniam, mniam, strawberry jam- (strołberi dżam)- dżem truskawkowy
2. Tłumaczenie:
Moja ulubiona pizza jest z szynką i serem.
Moja ulubiona pizza jest z szynką i serem.
Oh, jak ja uwielbiam pizzę. O tak!
Moja ulubiona pizza jest z szynką i serem.
Mniam, mniam! Mniam, mniam!
Moja ulubiona pizza jest z szynką i serem.
Moja ulubiona kanapka jest z dżemem truskawkowym.
Moja ulubiona kanapka jest z dżemem truskawkowym.
Oh, jak ja uwielbiam dżem. O tak!
Moja ulubiona kanapka jest z dżemem truskawkowym.
Mniam, mniam! Mniam, mniam!
Moja ulubiona kanapka jest z dżemem truskawkowym.
3. Listen and sing the song./ Posłuchaj i postaraj się zaśpiewać piosenkę: gold_sparks_1_cd_209.mp3
------------------------------------------------------------------------------------------
28.04.20r.
Subject: Forest tales/ Leśne opowieści
Cel: Utrwalamy nazwy produktów na podstawie „Leśnych opowieści”.
1.Nowe słówka i zwroty: Look! Spójrz! Thanks! Dzięki! Yes.- Tak. No.- Nie.
2. Ex.1 p.56-Listen and try to tell about the scenes./ Zad.1 str.56 w podręczniku. Wysłuchaj i postaraj się opowiedzieć, o czym są scenki:
gold_sparks_1_cd_208.mp3 |
3. Ex.2 p.35/ Ćw.2 str.35 w zeszycie ćwiczeń- Posłuchaj i otocz właściwą wypowiedź:
gold_sparks_1_cd_269.mp3 |
4. Check your answers./ Sprawdź swoje odpowiedzi:
odpowiedzi_cw_2_str35.docx |
5. Play the game./ Zagraj w grę: Klikamy najpierw na: Look, listen and click, a potem na Play game w prawym górnym rogu. Miłej zabawy. https://elt.oup.com/student/newsparksfunzone/level1/image_matching/unit5?cc=pl&selLanguage=pl
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
23.04.20r.
Subject: Exercises/ Ćwiczenia
Cel: Utrwalenie poznanego słownictwa dotyczącego produktów i napojów.
1. Ex.1 p. 34/ Ćw.1 str.34- zeszyt ćwiczeń:
Po pokolorowaniu produktów dziecko stara się powiedzieć po angielsku co lubi, np.: I like:……………. . (Lubię….)
2. Ex.2 p.34/ Ćw.2 str.34- zeszyt ćwiczeń:
Dzieci starają się napisać nazwy produktów i napojów po śladzie, stawiają X, a następnie mówią po angielsku, czego nie lubią: I don`t like…. ./ Nie lubię… .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
21.04.20r.
Subject: Sing the song/ Nauka piosenki
Cel: Wprowadzenie nowych nazw produktów spożywczych.
1. Wprowadzenie nowych nazw produktów spożywczych. Kliknij w link, aby poznać nowe słowa:
bread_nowe_slownictwo.docx |
2. str. 54- obrazek- Listen, point and repeat/ Wysłuchaj, wskaż paluszkiem i powtórz, klikamy w link:gold_sparks_1_cd_205.mp3
3. Teraz jesteście gotowi na naszą nową piosenkę: Do you like…? Czy lubisz…? Kliknij w link:gold_sparks_1_cd_206.mp3
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
16.04.20r.
Subject: Zabadella
Cel: Słuchamy historyjki
1. Podręcznik str. 52. Wysłuchaj historyjki i opowiedz scenki. Kliknij na link, aby wysłuchać historyjki:
gold_sparks_1_cd_204.mp3 |
2. Zad. 2 str. 53(podręcznik). Patrząc na obrazki i miny Zabadelli odgadnij: „like” czy „don`t like” i uzupełnij zdania- ustnie.
3. Zad. 3 str. 53. Wybierz dwie rzeczy, które lubisz i powiedz według wzoru: I like…. and …. .
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HAPPY EASTER FOR EVERYONE!
07.04.20r.
Subject: Easter/ Święta Wielkanocne
1. Słówka: Easter (czyt. ister)- święta Wielkanocne, easter egg (czyt. ister eg)- pisanka, easter basket (czyt. ister baskyt)-koszyk wielkanocny, painting eggs (czyt. pejnting egs)-malowanie jajek
2. zad. 1 str. 76- odsłuchaj teksty o zwyczajach wielkanocnych w Wiekiej Brytanii i opowiedz o tym, co usłyszałeś/-aś. Kliknij w link:gold_sparks_1_cd_237.mp3
3. Odsłuchaj piosenkę o pisankach: kliknij w link:
Tłumaczenie: Ile jajek jest w koszyku? Ile jajek jest w koszyku? Ile jajek jest w koszyku? 1,2,3,4,5. Pięć jajek w koszyku… Jakiego koloru są jajka w koszyku…?
4. Na koniec piszemy po śladzie i rysujemy odpowiednią ilość jajek w odpowiednim kolorze- ćw.1 str. 47
5. Sprawdźcie, czy dobrze wykonaliście to zadanie.
1- 3 niebieskie jajka 2- 2 fioletowe jajka 3- 5 pomarańczowych jajek 4- 3 czerwone jajka
Happy Easter! Życzę wam wesołych Świąt Wielkanocnych!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
02.04.20r.
Subject: I don`t like pizza./ Nie lubię pizzy.
Cel: Ćwiczymy zdania typu „ I don`t like…”
1. I don`t like… (czyt. aj dont lajk)- Nie lubię…
Dzieci kończą zdanie: I don`t like…. (tutaj starają się podać angielską nazwę produktu lub napoju, którego nie lubi.)
2. ćw. 2 str. 32- zeszyt ćwiczeń.
3. Ćwiczymy z dziećmi nazwy potraw i napojów. Pomocne nam będą słowniczek oraz gra:
https://elt.oup.com/student/newsparksfunzone/?cc=pl&selLanguage=pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
31.03.20r.
Subject: I like ice-cream./ Ja lubię lody.
Cel: Poznajemy nowe słówka:
- Słowniczek- popatrz i powtórz nazwy, kliknij w link:slowniczek_obrazkowy_kli.docx
- Zad.2 str. 50 w podręczniku- dzieci wskazują palcem produkty i napoje, które usłyszą w wierszyku- link:gold_sparks_1_cd_202.mp3
- Dzieci mają dokończyć zdanie: I like… (czyt. „aj lajk…”) i wymieniają produkty z dzisiejszych zajęć, które lubią.
- Na koniec dzieci wykonują ćw. 1 str. 32 w zeszytach ćwiczeń i sprawdzają poprawność wykonania z linkiem- słowniczek.
- Jako zabawa i utrwalenie poznanych słówek wchodzimy w poniższy link- wybieramy kl. 1- Maze-Unit 5.https://elt.oup.com/student/newsparksfunzone/?cc=pl&selLanguage=pl
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
26.03.2020r.
W razie pytań proszę o kontakt mailowy: annasroka@spromanowo.onmicrosoft.com
Hello!
Witajcie kochani!
Tematem dzisiejszych zajęć będzie "School" czyli "Szkoła"
Mowa będzie oczywiście o szkole w Wielkiej Brytanii. Dowiecie się, czym zaczynają się lekcje, jak bezpiecznie dojść do szkoły oraz jak spędzają czas na przerwach dzieci w waszym wieku.
1. Open your books- page 48, 49 and listen. Otwieramy książki na str. 48,49 i klikamy w poniższy link lub włączamy płytę CD (numer płyty podany jest przy zad. 1 str. 48).
CD str. 48 |
Ważne słówka z wysłuchanego tekstu: class/ czyt. klas (klasa), teacher/ticzer (nauczyciel), assembly/ esemblej (apel), break time / brejk tajm (przerwa), lolipop man/ lolipop men (człowiek przeprowadzający dzieci przez ulicę)
2. Draw a picture. Dzieci wybierają jedną z fotografii ze str. 48-49 i rysują wybraną scenę, opowiadają o tej scenie.
3. Listen to the chant. Na koniec zachęcam do wysłuchania wyliczanki w wykonaniu brytyjskich dzieci. Płyta CD do zad. 3 str.49 lub link: gold_sparks_1_cd_169.mp3
Jeśli to możliwe, proszę o przesłanie rysunku dziecka na mojego służbowego maila podanego u góry. Dzieci dostaną ocenę za rysunek.
Pozdrawiam.
Anna Sroka