Uwaga wszyscy Uczniowie

klasa IV

Jesteśmy umówieni na środę godz. 10.00 na naszej grupie na facebooku, będę na żywo transmitowała lekcję, temat: Astronom, który poruszył Ziemię; (przygotujcie podręcznik, ćwiczenia, długopisy)


klasa VIII

we wtorek lekcja historii na założonej grupie na fb - bedę prowadziła transmisje na żywo, temat: Opór społeczny wobec komunizmu; utrwalę też z Wami wiadomości z tematu, który wcześniej Wam zadałam.

klasa VII

Jutro założę Wam również grupę na fb, będę wysyłała zaproszenia do Rodziców i Was Uczniowie, jeśli macie profile na fb. Dla Was też będą lekcje. Pozdrawiam

Emilia Ciesiółka

Zadanie na WOS

Jak wiadomo wiedza o społeczeństwie to przedmiot, na którym również sprawdzamy co dzieje się w naszym państwa.

 Oto zadanie dla was na ten tydzień, które zapiszcie w zeszycie.

 W tabeli (wzór poniżej) analizując wiarygodne dane z serwisów informacyjnych, Ministerstwa Zdrowia, stron rządowych,  www.medonet.pl wpisujcie następujące informacje o koronawirusie:

Dzień tygodnia

Liczba zachorowań

Zwiększenie zachorowań z dniem poprzednim o …

Zmniejszenie zachorowań z dniem poprzednim o…

niedziela

Na godz. 17.50

 627 osób

64

--------------------

poniedziałek

 

 

 

 

wtorek

 

 

 

 

środa

 

 

 

 

czwartek

 

 

 

 

piątek

 

 

 

 

 

Oraz odpowiedzcie na pytania:

- czy wprowadzenie stanu epidemii w Polsce było dobrą decyzją rządu? Uzasadnij odpowiedź.

- z jakimi dodatkowymi obowiązkami/powinnościami  muszą zmierzyć się obywatele Polski w związku z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemią?


Historia klasa  8

 

 Proszę wejdźcie na stronę www.gov.pl/zdalnelekcje odszukajcie klasa 8->przedmioty->historia

 

Wyświetli  się: marzec – tydzień 1, lekcja 1 Początki władzy komunistów w Polsce. W zeszycie zapiszcie ten temat i wyjaśnijcie pojęcia: ziemie odzyskane, szabrownicy, repatrianci

 

Na tej stronie przeczytajcie temat (lub w podręczniku) zwracając uwagę na następujące punkty:

 

- wprowadzenie

 

- migracje

 

- walka ze zbrojnym podziemiem

 

- mapa Polski, sąsiedzi, liczba ludności, terytorium;

 

- kapsuła czasu

 

- wybory

 

- referendum

 

Odpowiadajcie też na pytania znajdujące się pod zagadnieniami.

 

Edukacja dla bezpieczeństwa:

 

Zapiszcie temat w zeszycie i zróbcie notatkę: Apteczka pierwszej pomocy

 

- rodzaje apteczek

 

- co powinna zawierać apteczka samochodowa

 

- co powinna zawierać apteczka domowa

 

                                                                 Emilia Ciesiółka

 

 

Historia klasa 4

Proponuję do samodzielnej pracy temat „Rycerze i turnieje”  s. 92 podręcznik. Należy przeczytać temat oraz zwrócić szczególną uwagę na punkt: Jak zostać rycerzem oraz jak był wyposażony średniowieczny rycerz. Następnie proszę o zrobieni e zadań w zeszycie ćwiczeń  całą stronę 43.

A kolejne zadanie plastyczne: Proszę wykonać rysunek rycerza średniowiecznego na kartce A3 (dowolna technika), im lepsze pomysły tym ciekawsza praca plastyczna – najładniejsze prace zostaną nagrodzone przeze mnie po powrocie do szkoły (można je wtedy dopiero przynieść) – forma konkursu plastycznego klasowego.  Swojemu rycerzowi nadajcie nazwę (Imię czy przydomek) nawiązujący do epoki średniowiecza.

Życzę ciekawych pomysłów.

Odrobione zadania rodzice mogą przesyłać  na naszą grupę na fb lub na mój telefon.

                                                                                                               Emilia Ciesiółka

 

Historia klasa 7

Uczniowie – zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, macie do nauczenia się na kartkówkę tematy 5-8 rozdz. IV

Ponadto proszę zapoznać się z nowym tematem: Świat na drodze ku wojnie. W tym zakresie powinniście:

Przeczytać temat oraz przygotować notatkę na podstawie podręcznika odpowiadając na następujące pytania:

1. Jakie państwa zostały mocarstwami na przełomie XIX i XX w. ? – w Europie i na świecie;

2. Jakie powstały układy sojusznicze i jakie państwa do poszczególnych należały?

Państwa centralne ………

Trójprzymierze - …………………..

3. Jakie nowe rodzaje broni powstały?

4. Na czym polegał konflikt na Bałkanach – I wojna bałkańska, II wojna bałkańska, kocioł bałkański;

5. Daty trwania konfliktu.

 Notatka nie musi być obszerna, ale należy zawrzeć w niej odpowiedź na powyższe pytania;

Zachęcam do skorzystania ze strony e- podręczniki, gdzie wybieracie:

Szkoła podstawowa-historia i temat: Dlaczego wielka? Dlaczego światowa? Wojna 1914-18.

Znajdziecie tu ciekawe materiały i ćwiczenia, proszę przeczytać następujące punkty do tego tematu:

- wprowadzenie

- na zachodzie bez zmian

- jak to się zaczęło – mapa

- kto walczył

- jak walczono.

Jest to zadania na najbliższy tydzień. Po powrocie sprawdzę Wasze zeszyty w wykonanymi notatkami.

                                                                                                                   Emilia Ciesiółka

 

Historia, wos i edb  klasa VIII

Akurat skończyliśmy rozdział III.  Proszę tylko jeszcze do tematu: Przemiany społeczne i kulturowe w II poł. XX w. przeczytać i zrobić notatkę na temat: bunty studenckie (od s.150), walka z segregacją rasową i postać Martina Luthera Kinga.

W podręczniku na s. 156 jest 18 pytań do tego rozdziału. Waszym zadaniem jest odpowiedzieć pisemnie w zeszycie na pytania od nr 11-18. Sprawdzę po powrocie do szkoły.

Edukacja dla bezpieczeństwa – podam treści w najbliższych dniach;

Wos – na razie jesteśmy „do przodu” z tematami, wszystko zależy od tego kiedy będziemy mogli wrócić do zajęć;

 Pozdrawiam

 

                                                           Emilia Ciesiółka