
Szkolny Mistrz "UNO"
W dniu dzisiejszym rozstrzygnięty został konkurs o tytuł: Szkolnego Mistrza Gry "Uno” . Gry karcianej, która jest doskonałym sposobem na zabicie nudy i wspólne spędzanie czasu dla całej rodziny. Nieskomplikowane zasady gry, umożliwiają uczestnictwo naprawdę małych dzieci. Dzięki niewielkiej wielkości gry, możliwe jest zabieranie jej talii kart do parku, na piknik czy też na wakacje. W zabawie może uczestniczyć aż do 10 osób. We wcześniejszych eliminacjach klasowych wyłonieni zostali najlepsi zawodnicy, którzy reprezentowali dziś swoje klasy. Wystąpili w składzie: Małgorzata Lewna kl.Vb, Zofia Grochowska kl. VIb, Filip Starosta kl. Va oraz Igor Górzny kl. VI a. Rozgrywki przeprowadzone w duchu fair play i emocjami , które towarzyszyły do końca. Oto wyniki:
SZKOLNYM MISTRZEM KARCIANEJ GRY "UNO"
została:
ZOFIA GROCHOWSKA KL. VI b
II Miejsce zajął: Filip Starosta kl. Va
III Miejsce dla Igora Górznego z kl. VI a.
Serdecznie gratulujemy!
Poniżej przedstawiamy zasady gry dla osób, które jeszcze nie miały okazji poznać gry. Przypominają zasady gry w makao.
Uno polega na pozbyciu się wszystkich kart, które otrzymasz w trakcie rozdania. Na jedną talię kart składa się 19 kart czerwonych, 19 niebieskich, 19 zielonych oraz 19 żółtych, których numery rozpoczynają się od 0 aż do 9. Dodatkowo istnieją tak zwane karty funkcyjne, na które składa się 8 kart stopu, 8 kart zmiany kierunku, 8 kart +2(dodających dwie karne karty przeciwnikowi). Występują jeszcze 4 karty zmiany koloru oraz 4 karty +4 (dodających cztery karne karty przeciwnikowi, a także umożliwiające zmianę koloru).
Każdy z uczestników w trakcie rozdania, otrzymuje 7 kart, a jedna ląduje na środku stołu, odwrócona tak, aby wszyscy widzieli jej kolor. Osoba, rozpoczynająca musi dopasować swoją kartę do koloru bądź symbolu (przykładowo, jeśli na stole znajduje się żółta 8, to gracz musi wyłożyć jakąkolwiek kartę koloru żółtego lub kartę z numerem 8, ale innego koloru).
Bardzo proste zasady, które jednak ulegają kilku manewrom. Po pierwsze, jeśli nie masz karty, która pasuje do tych wyłożonych na środku, musisz wyciągnąć z talii jedną karną kartę. Po drugie, należy przestrzegać zasad, dotyczących kart funkcyjnych, a mianowicie, dzięki karcie stopu, gracz traci kolejkę. Karta ze strzałkami, zmienia kierunek gry. Karty, na których znajduje się +2 lub +4 są kartami zwiększającymi kolekcję przeciwnika. Gracz, któremu została już tylko jedna karta, musi krzyknąć UNO, a jeśli w ferworze gry o tym zapomni, jako karę musi wyciągnąć dwie karty z talii, znajdującej się na środku stołu.
Ta fantastyczna zabawa zapewni rozrywkę na długie godziny, a jej zasady można zmieniać i dopasowywać do własnych upodobań. Udanej zabawy!
Małgorzata Feciuch