Zapraszam do kontaktu ze mną:

  • uczniów -  w środy, w godz. 10-11 ( Teams, e-mail)
  • rodziców - w czwartki, w godz. 13-14 (e-mail)

 

Na czas kwarantanny proponuję wyzwanie. WYZWANIE - CZYTANIE !

Siedząc, leżąc, stojąc. W ogrodzie, na łące, w łóżku, na leżaku, w lesie. Na głos, samemu sobie, mamie, tacie, dziadkom, rodzeństwu. Czytaj minimum 15 minut dziennie do końca kwarantanny..
Podejmij wyzwanie czytelnicze i każdego dnia na chwilę przenoś się z książką do innego świata. Te krótkie wyprawy zmienią Twoje postrzeganie rzeczywistości. Zmienisz się i Ty.

Czytanie to najlepszy sposób na doświadczanie nowego, wszechstronne zdobywanie wiedzy, ćwiczenie koncentracji, rozwijanie wyobraźni i relacji z innymi. Przygotuj się na to, że te wyprawy wejdą Ci w krew.

Chwilowo dostęp do książek w bibliotekach jest utrudniony, ale radzę przeszukać swoje domowe biblioteczki, popytać znajomych, sąsiadów. Może ktoś podrzuci Wam coś ciekawego. Pomocą służy oczywiście Internet: lektury.gov.pl

Poniżej przykład dziennika wyzwania, można go wydrukować lub zrobić swój według własnego pomysłu.

plantygodniapdf2.pdf

plantygodniapdf2.pdf [23.97 KB]

Ważne, aby codziennie dokumentować udział w wyzwaniu, wpisując autora i tytuł przeczytanego tekstu oraz w przypadku dłuższych lektur przeczytane strony, np. 152-168. Rodziców bardzo proszę o codzienne podpisywanie tych "dzienniczków".

Mam nadzieję, że wśród Was znajdą się odważni i podejmą wyzwanie.Uśmiech

.........................................................................................................................................................................................................

Przypomnimy sobie dzisiaj, jak napisać zaproszenie, ogłoszenie dedykację, życzenia. Są to krótkie formy wypowiedzi, których znajomość jest bardzo przydatna w codziennym życiu. Poniżej znajduje się link do prezentacji:

https://padlet.com/idachoj/i9h8ig5isf2j

Obejrzyjcie ją dokładnie i ustnie rozwiążcie umieszczone w niej zadania.

Powodzenia.Uśmiech


........................................................................................................................................................................................................................................

Lubicie poezję? Pewnie nie bardzo, bo bywa trudna i w zwykłych słowach ukrywa wiele różnych znaczeń. Aby ją lepiej rozumieć, trzeba znać środki poetyckie, którymi posługują się poeci w swoich wierszach. Powinniście już znać takie srodki poetyckie jak: epitet, porównanie, przenośnia, ożywienie, wyrazy dźwiękonaśladowcze. Aby dobrze je sobie przypomnieć i utrwalić obejrzyjcie najpierw lekcję:

https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-4,jezyk-polski-lekcja-2-22042020,47569106 


A następnie sprawdźcie, co zapamiętaliście i rozwiążcie test:

https://funtest.pl/test/filipwlodarczyk9/  

PowodzeniaPocałunek

..............................................................................................................................................................................................................................

Jak dobrze znasz baśnie i legendy? Sprawdź się!

https://www.eduelo.pl/quizy/poziom-ii/jezyk-polski/czytanie-ze-zrozumieniem/bajki-basnie-i-legendy/

https://samequizy.pl/jak-dobrze-znasz-basnie/

https://www.quizme.pl/q/ewelkamag/czy_znasz_najpiekniejsze_basnie_quiz_dla_najmlodszych

...................................................................................................................................................

Zapraszam Was dzisiaj do zabawy! Pod poniższym linkiem znajdziecie ciekawe gry edukacyjne, które ćwiczyć będą waszą spostrzegawczość, logiczne myślenie oraz rozwiną pamięć.

https://docplayer.pl/25702938-Multimedialne-gry-edukacyjne.html

Życzę miłej zabawyUśmiech

.....................................................................................................................................................


Dzisiaj proponuję ćwiczenia w redagowaniu dialogu.  Dialog to rozmowa co najmniej dwóch osób. Zapisując dialog każdą wypowiedź zaczynamy od myślnika i  nowej linii, np.

- Dlaczego płaczesz? - zapytała Ola wchodząc do pokoju brata.

- Nie umiem odrobić zadania - wyznał Kuba.

- Nie martw się. Pomogę ci. - zproponowała.

- Naprawdę? - ucieszył się chłopiec.


Na początek spróbujcie wykonać zadania z załącznika:


dialog__karta_pracy.docx

dialog__karta_pracy.docx [16.58 KB]


Następnie rozwiążcie quiz o dialogu na eduelo.pl.

https://www.eduelo.pl/quiz/504/podglad/

PowodzeniaUśmiech

.................................................................................................................................................

Ortografia to trudna sztuka, ale przecież trening czyni mistrza! Zapraszam zatem do ćwiczeń.

Podane linki należy skopiować i wkleić do przelądarki.

https://learningapps.org/view1349629

https://dyktanda.online/app/dyktando/1198

https://dyktanda.online/app/dyktando/1143

...................................................................................................................................................

Przeczytaj krótki tekst, sprawdż, co zapamiętałeś i odpowiedz na kilka pytań dotyczących treści. Rozwiązując kolejne polecenia przypomnisz i utrwalisz swoje wiadomości z ortografii i gramatyki.

wwiosennymlesie_47946.doc

wwiosennymlesie_47946.doc [39 KB]

.....................................................................................................................................................


A teraz trochę nauki przez zabawę. Sprawdźcie, jak dobrze znacie części mowy.

https://wordwall.net/pl/resource/409961/polski/jaka-cz%C4%99%C5%9B%C4%87-mowy-edukreatywne

https://wordwall.net/pl/resource/462947/polski/znajd%C5%BA-rzeczownik

....................................................................................................................................................

Zaproście do zabawy rodziców i rodzeństwo:

https://wordwall.net/pl/resource/1090342/czesci-mowy


....................................................................................................................................................


Tym razem proponuję słowne zagadki.

 

http://pisupisu.pl/klasa4/anagramy-czteroliterowe

 

http://pisupisu.pl/klasa4/anagramy-3x4

 

http://pisupisu.pl/klasa4/anagramy-4x4


.....................................................................................................................................................