Zapraszam do kontaktu ze mną:
- uczniów - w środy, w godz. 10-11 ( Teams, e-mail)
- rodziców - w czwartki, w godz. 13-14 (e-mail)
Na czas kwarantanny proponuję wyzwanie. WYZWANIE - CZYTANIE !
Siedząc, leżąc, stojąc. W ogrodzie, na łące, w łóżku, na leżaku, w lesie. Na głos, samemu sobie, mamie, tacie, dziadkom, rodzeństwu. Czytaj minimum 15 minut dziennie do końca kwarantanny..
Podejmij wyzwanie czytelnicze i każdego dnia na chwilę przenoś się z książką do innego świata. Te krótkie wyprawy zmienią Twoje postrzeganie rzeczywistości. Zmienisz się i Ty.
Czytanie to najlepszy sposób na doświadczanie nowego, wszechstronne zdobywanie wiedzy, ćwiczenie koncentracji, rozwijanie wyobraźni i relacji z innymi. Przygotuj się na to, że te wyprawy wejdą Ci w krew.
Chwilowo dostęp do książek w bibliotekach jest utrudniony, ale radzę przeszukać swoje domowe biblioteczki, popytać znajomych, sąsiadów. Może ktoś podrzuci Wam coś ciekawego. Pomocą służy oczywiście Internet: lektury.gov.pl
Poniżej przykład dziennika wyzwania, można go wydrukować lub zrobić swój według własnego pomysłu.
plantygodniapdf2.pdf [23.97 KB]
Ważne, aby codziennie dokumentować udział w wyzwaniu, wpisując autora i tytuł przeczytanego tekstu oraz w przypadku dłuższych lektur przeczytane strony, np. 152-168. Rodziców bardzo proszę o codzienne podpisywanie tych "dzienniczków".
Mam nadzieję, że wśród Was znajdą się odważni i podejmą wyzwanie.
.........................................................................................................................................................................................................
Przypomnimy sobie dzisiaj, jak napisać zaproszenie, ogłoszenie dedykację, życzenia. Są to krótkie formy wypowiedzi, których znajomość jest bardzo przydatna w codziennym życiu. Poniżej znajduje się link do prezentacji:
https://padlet.com/idachoj/i9h8ig5isf2j
Obejrzyjcie ją dokładnie i ustnie rozwiążcie umieszczone w niej zadania.
Powodzenia.
........................................................................................................................................................................................................................................
Lubicie poezję? Pewnie nie bardzo, bo bywa trudna i w zwykłych słowach ukrywa wiele różnych znaczeń. Aby ją lepiej rozumieć, trzeba znać środki poetyckie, którymi posługują się poeci w swoich wierszach. Powinniście już znać takie srodki poetyckie jak: epitet, porównanie, przenośnia, ożywienie, wyrazy dźwiękonaśladowcze. Aby dobrze je sobie przypomnieć i utrwalić obejrzyjcie najpierw lekcję:
https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-4,jezyk-polski-lekcja-2-22042020,47569106
A następnie sprawdźcie, co zapamiętaliście i rozwiążcie test:
https://funtest.pl/test/filipwlodarczyk9/
Powodzenia
..............................................................................................................................................................................................................................
Jak dobrze znasz baśnie i legendy? Sprawdź się!
https://www.eduelo.pl/quizy/poziom-ii/jezyk-polski/czytanie-ze-zrozumieniem/bajki-basnie-i-legendy/
https://samequizy.pl/jak-dobrze-znasz-basnie/
https://www.quizme.pl/q/ewelkamag/czy_znasz_najpiekniejsze_basnie_quiz_dla_najmlodszych
...................................................................................................................................................
Zapraszam Was dzisiaj do zabawy! Pod poniższym linkiem znajdziecie ciekawe gry edukacyjne, które ćwiczyć będą waszą spostrzegawczość, logiczne myślenie oraz rozwiną pamięć.
https://docplayer.pl/25702938-Multimedialne-gry-edukacyjne.html
Życzę miłej zabawy
.....................................................................................................................................................
Dzisiaj proponuję ćwiczenia w redagowaniu dialogu. Dialog to rozmowa co najmniej dwóch osób. Zapisując dialog każdą wypowiedź zaczynamy od myślnika i nowej linii, np.
- Dlaczego płaczesz? - zapytała Ola wchodząc do pokoju brata.
- Nie umiem odrobić zadania - wyznał Kuba.
- Nie martw się. Pomogę ci. - zproponowała.
- Naprawdę? - ucieszył się chłopiec.
Na początek spróbujcie wykonać zadania z załącznika:
dialog__karta_pracy.docx [16.58 KB]
Następnie rozwiążcie quiz o dialogu na eduelo.pl.
https://www.eduelo.pl/quiz/504/podglad/
Powodzenia
.................................................................................................................................................
Ortografia to trudna sztuka, ale przecież trening czyni mistrza! Zapraszam zatem do ćwiczeń.
Podane linki należy skopiować i wkleić do przelądarki.
https://learningapps.org/view1349629
https://dyktanda.online/app/dyktando/1198
https://dyktanda.online/app/dyktando/1143
...................................................................................................................................................
Przeczytaj krótki tekst, sprawdż, co zapamiętałeś i odpowiedz na kilka pytań dotyczących treści. Rozwiązując kolejne polecenia przypomnisz i utrwalisz swoje wiadomości z ortografii i gramatyki.
wwiosennymlesie_47946.doc [39 KB]
.....................................................................................................................................................
A teraz trochę nauki przez zabawę. Sprawdźcie, jak dobrze znacie części mowy.
https://wordwall.net/pl/resource/409961/polski/jaka-cz%C4%99%C5%9B%C4%87-mowy-edukreatywne
https://wordwall.net/pl/resource/462947/polski/znajd%C5%BA-rzeczownik
....................................................................................................................................................
Zaproście do zabawy rodziców i rodzeństwo:
https://wordwall.net/pl/resource/1090342/czesci-mowy
....................................................................................................................................................
Tym razem proponuję słowne zagadki.
http://pisupisu.pl/klasa4/anagramy-czteroliterowe
http://pisupisu.pl/klasa4/anagramy-3x4
http://pisupisu.pl/klasa4/anagramy-4x4
.....................................................................................................................................................