2 czerwca

Dzień dobry.

 

Przesyłam kolejne zadania do wykonania.

 

Temat: Rozwijanie kompetencji humanistycznych.

 

1. Praktyczne korzystanie ze słownika lub encyklopedii

 

   - szukanie wyrazów na sylabę ko- oraz ma-

 

      ( wyrazy 2, 3, 4- sylabowe) , czytanie tych wyrazów oraz  

 

        wyjaśnianie znaczeń podanych wyrazów

 

2. Wzbogacanie zasobu słownictwa

 

    - z podanych wyrazów ułożyć rodziny wyrazów

 

     las, pismo, jabłecznik, pisak, jabłuszko, leśny, opis, leśniczówka, piszę, leśniczy, jabłoń, lasek, pisarz, jabłonka, wpis, jabłko

 

     las -  ……………………………………

 

    pismo - ………………………………..

 

   jabłko - ……………………………………..

 

-  samodzielne tworzenie rodziny wyrazów

 

   dom -…………………………….

 

   król - …………………………….

 

3. Zabawy słowem:

 

- podawanie wyrazów , które jednakowo brzmią , a co innego znaczą ( homonimy) np.

 

 para – ( woda w stanie gazowym lub czegoś po 2 )

 

 klucz- ( do zamykania lub ptaki lecą kluczem)

 

 zamek-

 

 zebra –

 

kurka –

 

-  wyrazy przeciwstawne

 

   gruby, płacz, biedny, zdrowie, głupi, lenistwo, niska, jasne,

 

   ciężki, fałsz, smutek

 

  wysoka - ………                         pracowitość - ……..

 

śmiech  - ……..                                 chudy     - ………

 

   lekki  - ………                                   bogaty - …….

 

 prawda - …….                                choroba - …….

 

 mądry - ……..                                  radość  - …….

 

ciemne -………


 

...................................................................................................................................


26 maja

Dzień dobry. Przesyłam kolejne zadania do wykonania na najbliższy tydzień. Będą to zadania matematyczne.

Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych.

Przypomnienie : każde zadanie z treścią musi mieć działanie i odpowiedź.

1. W ogródku zakwitło 15 róż i 13 tulipanów. Ile kwiatów  zakwitło razem?

2. W ogródku zakwitło 40 bratków. Połowa z nich była żółta.

   Ile było żółtych bratków?

3. Wpisać dowolne liczby  i obliczyć:

  Na łące pasło się …….krów i ……..koni. Ile zwierząt pasło się   na łące?

4. Ułożyć samodzielnie treść zadania do działania

       20 + 16 + 10 = …….

 

 

 

 

Dzień dobry.

 

Przesyłam nowe zadania do wykonania na najbliższy tydzień.

 

4 – 8 maja

 

Temat: Rozwijanie słownictwa przez obserwację otoczenia

 

1. Wymienić 10 wyrazów ( rzeczowników- czyli nazwy rzeczy, roślin, zwierząt i ludzi) na literę „ k”, które spotkałaś/ spotkałeś w swoim otoczeniu ( wokół domu, bądź na spacerze) . Napisz te wyrazy lub narysuj.

 

2. Ułożyć 5 zdań z wybranymi wyrazami z ćw. 1 i napisać je.

 

3. Wybrać jedną rzecz z ćw. 1 i opisać ją w kilu zdaniach.

 

    Dla przypomnienia : opis przedmiotu składa się z :

 

       - przedstawienie: co to jest?

 

       - wygląd ( kształt, kolor, wielkość)

 

      - przeznaczenie ( do czego służy)

 

      - ogólne wrażenie ( czy się podoba)

 

Powodzenia!



27 kwietnia

Szanowni Państwo!

Przedstawiam Państwu kilka propozycji zajęć rewalidacyjnych, które można wykorzystać w domu z dzieckiem.

1. Rozwijanie słownictwa.

- Róża, fiołek stokrotka to …( kwiaty).

  Wymień jeszcze 2

- cukierek, batonik, czekolada to ….

   Wymień jeszcze 2

- Jabłko, malina, banan to ….

  Wymień jeszcze 2

- Czerwony, różowy, biały to ….

   Wymień jeszcze 2

- Chomik, pies, tygrys to …..

  Wymień jeszcze 2

- Pomidor, groszek, brokuł to ….

   Wymień jeszcze 2

- Pianino, gitara, skrzypce to ……

   Wymień jeszcze 2

- Samochód, rower, tramwaj to ….

   Wymień jeszcze 2

- Szafka, biurko, fotel to …..

  Wymień jeszcze 2

- Kwadrat, koło, trapez to …..

  Wymień jeszcze 2

 

2. Rozwiąż sudoku. Należy pamiętać, że w każdym wierszu i w każdej kolumnie poszczególny obrazek może się pojawić tylko raz.

 

 

          Dezaprobata

 

 

       Śmiech

 

       Wyluzowany
         Śmiech

 

         Wyluzowany 

 

   

       Zaskoczony

 

 

 

3. Ćwiczenia słuchu fonematycznego.

- Podać wyraz, którego nazwa składa się z 4 sylab.

- Podać wyraz, którego nazwa kończy  sylabą „ka”.

- Podać wyraz, którego nazwa zawiera w sobie dwie głoski „r”.

- Podać wyraz, który składa się z 5 głosek.