2 czerwca
Dzień dobry.
Przesyłam kolejne zadania do wykonania.
Temat: Rozwijanie kompetencji humanistycznych.
1. Praktyczne korzystanie ze słownika lub encyklopedii
- szukanie wyrazów na sylabę ko- oraz ma-
( wyrazy 2, 3, 4- sylabowe) , czytanie tych wyrazów oraz
wyjaśnianie znaczeń podanych wyrazów
2. Wzbogacanie zasobu słownictwa
- z podanych wyrazów ułożyć rodziny wyrazów
las, pismo, jabłecznik, pisak, jabłuszko, leśny, opis, leśniczówka, piszę, leśniczy, jabłoń, lasek, pisarz, jabłonka, wpis, jabłko
las - ……………………………………
pismo - ………………………………..
jabłko - ……………………………………..
- samodzielne tworzenie rodziny wyrazów
dom -…………………………….
król - …………………………….
3. Zabawy słowem:
- podawanie wyrazów , które jednakowo brzmią , a co innego znaczą ( homonimy) np.
para – ( woda w stanie gazowym lub czegoś po 2 )
klucz- ( do zamykania lub ptaki lecą kluczem)
zamek-
zebra –
kurka –
- wyrazy przeciwstawne
gruby, płacz, biedny, zdrowie, głupi, lenistwo, niska, jasne,
ciężki, fałsz, smutek
wysoka - ……… pracowitość - ……..
śmiech - …….. chudy - ………
lekki - ……… bogaty - …….
prawda - ……. choroba - …….
mądry - …….. radość - …….
ciemne -………
...................................................................................................................................
26 maja
Dzień dobry. Przesyłam kolejne zadania do wykonania na najbliższy tydzień. Będą to zadania matematyczne.
Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych.
Przypomnienie : każde zadanie z treścią musi mieć działanie i odpowiedź.
1. W ogródku zakwitło 15 róż i 13 tulipanów. Ile kwiatów zakwitło razem?
2. W ogródku zakwitło 40 bratków. Połowa z nich była żółta.
Ile było żółtych bratków?
3. Wpisać dowolne liczby i obliczyć:
Na łące pasło się …….krów i ……..koni. Ile zwierząt pasło się na łące?
4. Ułożyć samodzielnie treść zadania do działania
20 + 16 + 10 = …….
Dzień dobry.
Przesyłam nowe zadania do wykonania na najbliższy tydzień.
4 – 8 maja
Temat: Rozwijanie słownictwa przez obserwację otoczenia
1. Wymienić 10 wyrazów ( rzeczowników- czyli nazwy rzeczy, roślin, zwierząt i ludzi) na literę „ k”, które spotkałaś/ spotkałeś w swoim otoczeniu ( wokół domu, bądź na spacerze) . Napisz te wyrazy lub narysuj.
2. Ułożyć 5 zdań z wybranymi wyrazami z ćw. 1 i napisać je.
3. Wybrać jedną rzecz z ćw. 1 i opisać ją w kilu zdaniach.
Dla przypomnienia : opis przedmiotu składa się z :
- przedstawienie: co to jest?
- wygląd ( kształt, kolor, wielkość)
- przeznaczenie ( do czego służy)
- ogólne wrażenie ( czy się podoba)
Powodzenia!
27 kwietnia
Szanowni Państwo!
Przedstawiam Państwu kilka propozycji zajęć rewalidacyjnych, które można wykorzystać w domu z dzieckiem.
1. Rozwijanie słownictwa.
- Róża, fiołek stokrotka to …( kwiaty).
Wymień jeszcze 2
- cukierek, batonik, czekolada to ….
Wymień jeszcze 2
- Jabłko, malina, banan to ….
Wymień jeszcze 2
- Czerwony, różowy, biały to ….
Wymień jeszcze 2
- Chomik, pies, tygrys to …..
Wymień jeszcze 2
- Pomidor, groszek, brokuł to ….
Wymień jeszcze 2
- Pianino, gitara, skrzypce to ……
Wymień jeszcze 2
- Samochód, rower, tramwaj to ….
Wymień jeszcze 2
- Szafka, biurko, fotel to …..
Wymień jeszcze 2
- Kwadrat, koło, trapez to …..
Wymień jeszcze 2
2. Rozwiąż sudoku. Należy pamiętać, że w każdym wierszu i w każdej kolumnie poszczególny obrazek może się pojawić tylko raz.
|
|
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
|
3. Ćwiczenia słuchu fonematycznego.
- Podać wyraz, którego nazwa składa się z 4 sylab.
- Podać wyraz, którego nazwa kończy sylabą „ka”.
- Podać wyraz, którego nazwa zawiera w sobie dwie głoski „r”.
- Podać wyraz, który składa się z 5 głosek.